Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Graag wil ik een dreambox aanschaffen om een aantal indiaanse kanalen te ontvangen.

We hebben eventueel 2 schotels in onze tuin om de dreambox aan te sluiten.

Ik ben een leek op dit gebied maar aan de andere kant wel goed met computers en redelijk technisch.

Ook is er een internetverbinding beschikbaar thuis.

Wat is volgens jullie een degelijk dreamboxje?

Raden jullie mij het gebruik van schotel of zonder schotel aan?

En wat zijn de mogelijke kosten perjaar.

We zijn helaas al een keertje opgelicht door iemand vandaar dat ik het zelf wil proberen.

Het liefst zo goedkoop mogelijk en daarna eventueel overstappen naar een duurdere versie.

Alvast bedankt,

Ik ben bereid om zelf het een en ander uit te zoeken.

Geplaatst:

Hoi,

ik krijg heel sterk de indruk dat jij bedoelt om via een server

buitenlandse betaalkanalen te bekijken.

In onze huisregels staat heel duidelijk dat dat hier niet besproken wordt.

Of heb je één of meerdere smartcards die je wilt gebruiken?

Geplaatst:

Indiase kanalen (volgens topichoofd) of indiaanse kanalen (volgens berichtinhoud)??

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Bij ziggo een abo'tje afsluiten voor het Hindi pakket

Kaartje in je dreambox stoppen en kijken maar

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Geplaatst:

Nou ik wil eerst beginnen met een aantal gratis kanalen.

@alx het gaat om bollywoodkanalen

Welke dreambox raden jullie mij aan

En wat is het verschil tussen een dreambox met schotel of met kabel bv meer of minder kanalen etc.

Dus we hebben een kabelverbinding van upc

een experiabox met internet

en 2 schotels in onze tuin (nergens aangesloten)

Nu wil ik beginnen met een dreambox 500 maar welke moet ik kiezen de c of s.

Het liefst wil ik de schotels verwijderen.

Het liefst met hd.

bedankt voor jullie snelle reacties.

Geplaatst:

Nou ik wil eerst beginnen met een aantal gratis kanalen.

@alx het gaat om bollywoodkanalen

Welke dreambox raden jullie mij aan

En wat is het verschil tussen een dreambox met schotel of met kabel bv meer of minder kanalen etc.

Dus we hebben een kabelverbinding van upc

een experiabox met internet

en 2 schotels in onze tuin (nergens aangesloten)

Nu wil ik beginnen met een dreambox 500 maar welke moet ik kiezen de c of s.

Het liefst wil ik de schotels verwijderen.

Het liefst met hd.

bedankt voor jullie snelle reacties.

je gaat veel te snel voor je eigen tempo.

500HD op z'n minst dus geen 500s

en dan per satelliet is er enkel op BskyB wat leuks te ontvangen dus een DVB-S2 tuner in de receiver

lees eerst eens wat over ontvangst schotels / paytv / FTA kan met elke tandoori-receiver

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

en dan per satelliet is er enkel op BskyB wat leuks te ontvangen

legaal ZeeTV, Zee Cinema in Nederland, provider BSS, zendt gewoon DVB-S uit op 13E

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Richt de schotel uit op Astra 2 ; dan heb je een aantal FTA hindi zenders. Ik zelf doe dat ook bedrijfsmatig maar ga en mag hier geen reclame voor maken.

O.a. Imagine en Sunrise TV zijn dan te ontvangen.

Een handvol hindi zenders is al een begin. Indien je vragen hierover hebt kun je uiteraard ook een PM sturen, o.a. over frequenties etc.

Ook Pakistaanse urdu zenders zetten op de Astra 2 / Eurobird ; goed uitrichten en je ontvangt ze allebei. Hulp nodig of vragen...ik hoor het wel (of iemand anders op dit forum).

Geplaatst: (aangepast)

Inmiddels heb ik een dreambox, echter lukt het niet om kanalen te vinden.

Signaal heeft ie wel maar ik heb geen idee hoe ik dit moet instellen en waarop.

Ik woon in Amsterdam west, heb een diseqc switch waar je 4 lnb kunt aansluiten. Hoe moet ik ermee beginnen en wat zijn de instellingen.

Kan wel hotbird en astra vinden maar weet niet wat ik verder moet doen en wat ik moet instellen.

Alvast bedankt

aangepast door jatt
Geplaatst:

Het heeft geen zin om b.v. een Dreambox 500s te gebruiken op Astra 23,5 oost. Daarom was ook het advies van Tonskidutch geen 500s aan te schaffen, maar een 500HD. Dat zou de oorzaak kunnen zijn dat je geen beeld hebt.

Geef aan: op welke satelliet staat je schotel gericht; welke ontvanger heb je? (Niet alleen het merk, maar ook type)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

• Beheerder
Geplaatst:

Er wordt naar mijn zin steeds te veel de nadruk gelegd op 'ik heb een internet verbinding'.

Die internetverbinding is voor legale ontvangst via de satelliet nergens voor nodig.

Dit topic gaat op slot en als je specifieke vragen hebt, stel je ze maar in een nieuw topic.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...