Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo mensen,

Ik heb dus een et5000 gekocht en na lang zoeken op internet ben ik er achter gekomen dat ik eerst bootloader erop moet zetten en dan image. Dit heb ik nu gedaan maar ik weet niet hoe ik het voor de rest moet aanpakken. Plugin downloaden werkt niet terwijl netwerk connectie wel werkt.

Ik moet er ook cccam krijgen volgens mij en zenderlijsten voor aantal sattelieten, kan / wil iemand me helpen?

aangepast door remix999

Geplaatst:

zet er eerst maar eens pli in dan kun je bij aplicaties (CCcam / settingslijsten enz) alles downloaden zodat je kaartje gaat werken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Moet eerst nieuwe bootloader op ..

Dan gaat de nieuwe et5x00 image erop...

Alles te vinden via pli image

dan zenderlijst en cccam

Veel informatie voor de beginner is via onderstaande link te vinden

*** Edit: Het is nergens voor nodig naar een ander forum te verwijzen. Help mensen hier of help ze niet....

Mocht je er niet uitkomen... PM me maar.

aangepast door Michel
link verwijderd
  • Like 1

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Moet eerst nieuwe bootloader op ..

Dan gaat de nieuwe et5x00 image erop...

Alles te vinden via pli image

dan zenderlijst en cccam

Bootloader heb ik erop gezet maar nieuwe image pakt ie niet. Hoe kan ik zien welke bootloader ik erop heb en welke image versie? Hoe zet ik er zenderlijsten in?

Geplaatst:

Als het goed is druk je op de blauwe knop van je AB dan kun je een update doen de receiver gaat dan zijn update automatisch ophalen, tenzij je een andere image wil, dan heb je een usb stick nodig, waar je deze opzet dan je 5000 opnieuw vanaf power off opstarten, je ziet dan een lampje knipperen, druk dan op c puntje voorkant links receiver en je update gaat lopen daarna kan je eigenlijk alles via internet mits dit goed werkt binnenhalen heb je wel de goede bootloader gezet zie je als je opstart een oranje kleurig scherm komen met daarin xtrend???

Geplaatst:

Heb je de pli et5x00 op een usb en in je box?

Box aan en uit en op ok[ van de box ] duwen.....

Flasht ie image...

Bootloader zelfde op usb en vraagt bootloader vervange oid....

Ook weer op ok van de BOX duwen[ en niet van ab ]

Bij beide weet je of het werkt want je kunt meelezen..

Als je dan pli erop

kun je alles..

Ik heb volgens mij de bootloader wel vernieuwd maar dat weet ik ook niet zeker. Want toen ik bootte vanaf usb stick, brandde de oranje lamp wel maar ik krijg geen melding van bootloader / image vervangen ofzo.

Als ik nu apparaat aanzet met knopje achter, dan staat dit op scherm:

Bootloader linux 2.6.31 ubifs

booting

Is dit de laatste bootloader? Als ik image op usb stick zet, pakt ie het niet maar boot gewoon normaal naar beginscherm.

aangepast door remix999
Geplaatst:

Anders flash je hem nogmaals met de goede bootloader zodat je het zeker weet.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

JAAAA, eindelijk gelukt. Ik had, voordat ik deze image erop zette een plugin met de naam Dreambox web control, waarmee ik alleen met ip adres van de box kon inloggen op de laptop. Deze kan ik niet meer vinden in plugin lijst, kan ik deze er nog op krijgen?

Geplaatst:

Als ik een externe hardeschijf wil aansluiten, hoe moet ik dit aanpakken? Gewoon een externe hdd met usb 2.0 aansluiting en inpluggen maar of kan ik er ook 1 inbouwen met s(ata) aansluiting?

Geplaatst:

JAAAA, eindelijk gelukt. Ik had, voordat ik deze image erop zette een plugin met de naam Dreambox web control, waarmee ik alleen met ip adres van de box kon inloggen op de laptop. Deze kan ik niet meer vinden in plugin lijst, kan ik deze er nog op krijgen?

menu/applicaties/extensions/webif-old

• Like 1

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...