Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vriend van mij woont in Florence, Italie. Hij heeft een schotel voor Sky Italia en omdat ik sinds kort ook een schotel heb hier in Nederland vertelde ik hem over mijn ups en downs mbt het afstellen en natuurlijk stuurde ik hem foto's van het uiteindelijke resultaat: Astra 1, 2, 3 en Hotbird allemaal op goed tot zeer goed ontvangst.

Nu wil mijn vriend ook meerder LNB's op zijn rail zetten (heeft er nu 1) maar de monteur die dit voor hem moet doen (hoog op het dak) zegt dat hij zelfs met een schotel van 120 cm maar een curve van 9 graden heeft, en dus maximaal 2 satellieten kan ontvangen (die maximaal 9 graden bij elkaar vandaan liggen).

Ik vind dit jammer maar heb geen ervaring in Italie, daarom mijn vraag:

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is de Astra's en Hotbird te ontvangen in Italie, Florence, met een non-motorized dish?

Geplaatst:

In Florence kun je net als in Nederland de Astra 1, 2, 3 en Hotbird prima ontvangen. Alleen de BBC enz. die op de spot-beam van de Astra 2D zaten en nu over aan het huizen zijn naar de Astra 1N, gaat heel moeilijk lukken. Ik denk dat hij daar maar van af moet zien.

In theorie heeft die monteur gelijk dat je op een normale schotel geen satellieten kunt ontvangen die te ver uit elkaar liggen (hij geeft aan 9 graden) maar de praktijk leert anders zoals te zien is bij heel veel Triax-gebruikers die 4 lnb’s naast elkaar hebben staan.

De vraag zal echter zijn, wat voor merk schotel heeft hij en is er voor dat merk een multirail te koop?

Natuurlijk kan hij altijd een andere schotel kopen, bijvoorbeeld een Visiosat Bisat maar ik weet niet of deze Franse schotels in Italië te koop zijn.

Geplaatst:

de big bi is wel te verkrijgen in italie anders is die wel te verkrijgen via een buitenlandse webshop

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie, ik ga ermee aan de slag.

Ik zal mijn vriend aanraden een Triax schotel te kopen, ik heb zelf de 88cm en inderdaad: 4LNB's zonder problemen.

Geplaatst:

@Fritsjof

Ik ben even wezen zoeken op Google.it. Een visiosat kun je denk ik wel vergeten.

Na enig zoeken zag ik dat daar ook het merk Triax wordt verkocht. Zag een triax 78 voor 27 euro staan en een Triax 88 voor 35 euro. Een multifeedrail voor 17 euro.

Geplaatst:

Ah dat is mooi, ik geef het door, opdat hij me uitnodigt het uiteindelijke resultaat te komen bekijken binnenkort natuurlijk (kan ik meteen eens vragen waarom die Silvio de financiele zaakjes zo slecht regelt...)

Geplaatst:

@Fritsjof

Als je vriend in Florence besloten heeft welke maat schotel hij gaat nemen, dan zal ik wel voor je uitrekenen hoe de multirail en lnb’s afgesteld moeten worden. Dat is in Florence anders dan in Nederland. In principe is een Triax 78 voldoende voor de ontvangst van de vier satellieten. Is een grotere schotel geen bezwaar, dan heb je met een Triax 88 natuurlijk meer regenreserve. Stuur me eventueel een persoonlijke mail.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen