Beheerder Michel Geplaatst: 7 november 2011 Beheerder Geplaatst: 7 november 2011 Gisteren heb ik een aantal zaken getest en daarbij is zowel de laatste Newnigma 3.3 als de OpenPli beta gebruikt. De beide software versies ontlopen elkaar nauwelijks. Qua zapsnelheid en opnamefunctionaliteit is er geen verschil. Features moet je in beide versies over en weer missen. Wat Pli niet heeft zit in Newnigma, wat Newnigma niet heeft zit in Pli en uiteraard komen de meeste features overeen, daar beide natuurlijk op enigma2 en dezelfde softcams en plugins gebaseerd zijn en dat maakt 97% van de functionaliteit uit. In Pli moet je de nieuwe blindscan missen. Die werkt overigens als een tierelier. In Newnigma zijn de ondertitels bijvoorbeeld weer minder goed instelbaar. Ikzelf ben een Pli fan, maar vanwege het recalcitrante gedrag van zowel Dream Multimedia als ook Pli zelf, ben ik bang dat de pli image later belangrijke features zal missen. Alhoewel beide images super werken op de DM7020HD, blijf ik voorlopig Pli gebruiken en later zien we wel hoe dit afloopt. Er zit wel nog één irritante bug in Pli. Het display staat te ver naar links. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Newnigma vs OpenPli vs Gemini p 3.0 zo nieuw als de DM7020HD is en dus de images (makers ervan) allemaal nog aan de weg timmeren mag men toch ook verwachten als lezer en dreamboxgebruiker dat een forum NOG iets meer objectiviteit biedt en niet enkel twee maar minstens drie IMAGES onderzoekt c.q. daar over navraag doet ciao 7 november 2011 aangepast door Tonskidutch Orlando in Love Japanese Breackfast
Beheerder Michel Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 7 november 2011 Eh, ik schrijf dit gewoon als gebruiker van een DM7020HD en meer images heb ik nog niet bekeken. Ik wist niet dat er een 'verplichte ondergrens' van 3 images was Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 neen er is geen ondergrens, maar dan kun je ook enkel Openpli noemen geintje het gaat mij erom, dat ik nu, niet per toeval maar specifiek, een dm7020HD met Gemini heb kunnen gebruiken afgelopen weekend <> en die werkte hartstikke stabiel er zijn echt wel liefhebbers uit het enigma1 tijdperk die nu een enigma2 van gemini als image keuze voorkeur willen testen dat kunnen ze ook zonder het bericht te hebben gelezen maar mijn idee erbij (het vermelden erover) was; kijk eens wat breder (meer images) ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
Beheerder Michel Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 7 november 2011 Ga ik die (Gemini) morgenavond ook nog testen Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 dank, ik was namelijk zelf zo onder de indruk van deze twin tuner dat ik mijn dm7020HD al overwogen heb. Orlando in Love Japanese Breackfast
RikH Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Ik sta op het punt om Openpli op de 7020HD te zetten. Mocht ik (nog) niet tevreden, kan je dan gewoon terug naar originele image van Dream? Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)
Cobus R Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Ja uiteraard kan dat. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Littlesat Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Op welk image ga je Gemini dan testen...? Gemini is namelijk geen image meer. Het is momenteel een closed source blue panel... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Op welk image ga je Gemini dan testen...? Gemini is namelijk geen image meer. Het is momenteel een closed source blue panel... juist dus men weet hoe. Orlando in Love Japanese Breackfast
ejdv Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Wat Pli niet heeft zit in Newnigma, wat Newnigma niet heeft zit in Pli en uiteraard komen de meeste features overeen, daar beide natuurlijk op enigma2 en dezelfde softcams en plugins gebaseerd zijn en dat maakt 97% van de functionaliteit uit. Als Dreambox newbie heb ik daar een vraagje over. Wat zijn de 3% die het waard maken om andere images te laden ? Ervaringen uit het verleden ? Pure hobby ? Zou graag de (grote) verschillen willen weten tussen origineel met Gemini plugin, Newnigma en OpenPli. En eventuele andere populaire images. Ben ook benieuwd welke de betere Mediaplayer functie heeft. Kan met de huidige beschikbare players nog geen vrienden worden. Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
Zuppelan Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Voordeel van PLi is het dat het aanzienlijk meer aangepast is aan de Nederlandse situatie: De voor ons zo belangrijke ondertitels zijn sterk verbeterd, de Canal Digitaal fastscan-lijst wordt ondersteund, er zijn settingslijsten voor Nederlandse aanbieders waaronder ook kabelbedrijven als Ziggo, sinds kort een Nederlandse Foreca plugin en ga zo verder. De voordelen van de andere images moet ik je onthouden omdat die het niet op m'n Vu+ doen, maar die hebben ook zeker weer hun sterke punten.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 8 november 2011 Dat is inderdaad waar. Het is meer op het Nederlandse publiek gericht. Belangrijke voordelen vind ik de afspeelmogelijkheden die net iets gebruiksvriendelijker zijn en de beter ondertitels. Fastscan lijsten voor canaldigitaal vind ik geen meerwaarde. 99% gebruik toch de lijsten van Hans of Henksat. Wat moet je in godsnaam met een CD fastscan lijst? Aan de andere kans hebben de jongens van Gemini en Newnigma ook erg interessante features die weer niet in Pli zitten. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Zuppelan Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 De Fastscan-ondersteuning heeft voor gevorderde gebruikers als ons nul waarde, doch hij lijkt mij erg nuttig voor een satellietwinkel die een telefoontje krijgt die iemand een zender kwijt is. Het is dan erg erg makkelijk om tegen zo'n persoon te kunnen zeggen "Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken" -> "Fastscan". "Prettige dag verder".
John-Michel Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 (aangepast) Dat is inderdaad waar. Het is meer op het Nederlandse publiek gericht. Belangrijke voordelen vind ik de afspeelmogelijkheden die net iets gebruiksvriendelijker zijn en de beter ondertitels. Fastscan lijsten voor canaldigitaal vind ik geen meerwaarde. 99% gebruik toch de lijsten van Hans of Henksat. Wat moet je in godsnaam met een CD fastscan lijst? Aan de andere kans hebben de jongens van Gemini en Newnigma ook erg interessante features die weer niet in Pli zitten. Mvg, Michel Zoals ??want als je het zo zegt dan hebben die dus wel meer waarde !Of lees ik dit nu verkeerd ?Ik heb beide boxen ( 2 x DM500HD 1 x DM8000HD 1 x VU+Duo )maar vind ze allemaal ( vooral de laatste 2 ) elkaar bijna niet ontlopen en de VU toch net iets netter draaien met ondertiteling .Daarbij kan ik op de VU de kanalen lijst gewoon erop zetten ( henk of een andere ) en heb meteen beeld Dit is mij tot op heden nog niet gelukt met de DM*** die moet ik dan alsnog laten scannen ! 8 november 2011 aangepast door John-Michel
Aanbevolen berichten