Ga naar inhoud


8000 pvr software update 1.09.72


cowboy02

Aanbevolen berichten

Balen Channel Up methode werkt niet. Het lijkt erop dat de firmware te groot is. Alleen de eerste firmware kan ik laden (v81) maar die doet het na melding compleet niet. Andere stoppen nog voor 100% is bereikt. Morgen dus toch maar op zoek naar een 0 modem kabel. Helaas.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wellicht een overbodige opmerking maar...

 

...op de ontvanger mag naast de USB stick met de FW geen ander USB apparaat op de achterste USB poort zijn aangesloten zoals b.v. een USB HDD.

 

...op de USB stick met de FW mag niets anders staan dan alleen de nieuwe FW

 

...gebruik ook eerst even een andere USB stick en dan m.n. een van het ouderetype

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een overbodige opmerking maar...

 

...op de ontvanger mag naast de USB stick met de FW geen ander USB apparaat op de achterste USB poort zijn aangesloten zoals b.v. een USB HDD.

 

...op de USB stick met de FW mag niets anders staan dan alleen de nieuwe FW

 

...gebruik ook eerst even een andere USB stick en dan m.n. een van het ouderetype

 

Dank voor de tips. Helaas had ik hier al rekening mee gehouden. Hou me hart vast, Lees dat het soms ook niet lukt met een 0 modem kabel.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips. Helaas had ik hier al rekening mee gehouden. Hou me hart vast, Lees dat het soms ook niet lukt met een 0 modem kabel.

 

Ik weet niet of het wat uit maakt maar ik gebruikte een XP professional PC voor de update met de modemkabel. Liep als een langzame diesel locomotief maar ik kreeg netjes de volledige update erop en daarna deed hij het weer. Ik was wel gedwongen met XP pc omdat me W7 pc geen modemkabel aansluting had. Nu kan je wel met adapters gaan kl**ien maar dat werkt ook niet altijd. Sukses ermee

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, Dat is inderdaad het advies

 

echter tot mijn grote verbazing (na 10 power down) stonden de dhcp settings er nog vrolijk in. dat geef mij toch een beetje te denken dat een reset lang niet alles richting de binaire jachtvelden stuurt

 

Ok, hier zowel w7 als xp laptop aangesloten op rebox met 0-modem. Er gebeurd niets. Com 1 is actief in bios, ect. Dit ziet er niet goed uit. Iemand nog ideeen. Doe ik iets fout. Volg netjes de instructie.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je te kunnen helpen is het handig om te weten wat voor handelingen je nu precies en in welke volgorde uitvoert.

Hoe staan de instellingen van je seriële poort geconfigureerd en welke versie Porter gebruik je?

Maak je gebruik van een echte RS232 poort of maak je gebruik van een USB - seriële converter?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier zowel w7 als xp laptop aangesloten op rebox met 0-modem. Er gebeurd niets. Com 1 is actief in bios, ect. Dit ziet er niet goed uit. Iemand nog ideeen. Doe ik iets fout. Volg netjes de instructie.

 

Wat ik toen deed was dat ik noodgedwongen alles los moest maken en alleen met stroom en de modemkabel aangesloten de software er weer opgezet heb. Inderdaad een actieve com1 die je aangeeft in het programma en dan de software opzoeken met Browse en dan moet toch echt gaan lopen. Probeer het nog eens

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settings

 

Software to receiver

 

Browse naar gedownloaden software

 

communication port ( standaard Com1 ) als je een ECHTE modem kabel aangesloten hebt van laptop naar je ontvanger

 

Click op Download - duurt een tijdje maar dan begint ie langzaam te lopen. Zowel op je scherm als op de rebox ( wel aanzetten hè :-)

 

Sukses ermee

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik toch niet de juiste kabel heb. Bij een onderdeelhuis in Zwolle gekocht, Serial Connection cable, 9 pins Sub d female with gold plated connection. Kabel past prima. Het lijkt er gewoon op dat er geen verbinding ontstaat. Ook zie ik de loader lader en krijg ik daarna gewoon weer de bekende foutmelding in beeld: ERR 0x71. Erg frusterend allemaal.

aangepast door Wolkje

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me de juiste kabel. Nu naar de settings kijken in je pc/laptop bij de device manager ( ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet ). Even bij de COM poorten kijken en hoe de settings zijn. Staat Com 1 vermeld en met welke beschrijving?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in elk geval zeker weten dat je een NUL-modem kabel (crosscable) ontvangen hebt.

Je kunt dit controleren door de 2 RJ45 stekkers naast elkaar te houden waarbij de plastik clip van beide stekkers naar jouw toe wijzen.

Als het nu om een crosscable gaat mogen de gekleurde draaden niet 1:1 zijn aangesloten.

Stel dat de meest linkse draad van de 1e stekker rood is dan moet de meest rechtse draad van de 2e stekker ook rood zijn.

Als de rode draad op beide stekkers links zit heb je de verkeerde kabel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent een beetje in de war met netwerkkabels, Jürgen. RS-232 kabels hebben in de regel DB-9 connectors, die meestal aangespoten zijn en je zonder ohm-meter helaas de aansluitingen niet kun zien. Een hint voor een nulmodemkabel is het geslacht van de connectors: in het ideale geval zijn dat twee vrouwtjes. Bij een rechtdoorkabel zit er aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje.

 

@Wolkje: In Porter eventueel ook andere COM-poorten proberen, zeker als je met een USB->RS-232 adapter werkt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurd niet vaak. Maar ik denk dat ik het op moet geven. Heb ook nog even het geprobeerd met een USB->RS-232 adapter. Verschillende usb poorten geprobeerd. Er gebeurd niets. Vreemde is ook dat ik via de Channel Up methode de eerste versie (v81) kan laden en flashen (COMPLETE knippert na verloop van tijd). Na opstarten gewoon weer ERR 0x71. dit is niet leuk!

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows firewall en antivirus best uitschakelen voor je begint met porter...

 

veiligheidshalve dus de netwerkkabel van je computer even lospeuteren ;)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...