Ga naar inhoud


8000 pvr software update 1.09.72


cowboy02

Aanbevolen berichten

Je bent een beetje in de war met netwerkkabels, Jürgen. RS-232 kabels hebben in de regel DB-9 connectors...

Stom, stom, stom, dit is ouderdom.

Inderdaad, we hebben het over RS232 en ik heb het over UTP connectors.

Ik had hiervoor net een bericht over cross cables gekezen en dan blijft dit onderwerp waarschijnlijk hangen.

Vroeger maakte ik dit soort stomme fouten nooit.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gebeurd niet vaak. Maar ik denk dat ik het op moet geven. Heb ook nog even het geprobeerd met een USB->RS-232 adapter. Verschillende usb poorten geprobeerd. Er gebeurd niets. Vreemde is ook dat ik via de Channel Up methode de eerste versie (v81) kan laden en flashen (COMPLETE knippert na verloop van tijd). Na opstarten gewoon weer ERR 0x71. dit is niet leuk!

 

Probeer anders de 1.08.75 erop te zetten met de USB. Het kan zijn dat de Loader niet kompatibel is met de eerste versie 81. Bij mij ging het absoluut niet met de Channel up dus wie weet lukt het alsnog bij jou. Feit dat hij COMPLETE zegt is al een goed teken. Ik kreeg de de 75 met de Porter erop. Sukses en hou ons op de hoogte

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen nieuws. Kan ik de kabel ook ergens mee testen? Moet goed zijn zou je zeggen, maar weet het maar nooit.

Flashen met Channel UP luky niet. Is er geen andere porter voorhanden?

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder passende apparatuur kun je de kabel niet testen, wel met een universeelmeter doormeten.

Bij een standaard seriële kabel is o.a. pin2 van connector A met pin2 van connector B en pin3 met pin3 doorverbonden.

 

Bij een nulmodemkabel is o.a. pin2 van connector A met pin3 van connector B en pin3 met pin2 doorverbonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een oude modem heb liggen kan je hem daarmee testen maar dat is ook zo omslachtig. Probeer in je vriendenkring iemand te vinden die je kan helpen met zijn pc. Neem de Rebox mee, aansliuiten en als je dan nog steeds geen kontakt krijgt via Com1 ( of andere poort ) dan kan/zal het de kabel zijn.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even voor alle zekerheid...

Je zet toch wel de ontvanger met de netschakelaar uit en aan om hem met porter te koppelen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de positieve kritieken heb ik ook de 1.09.72 er maar eens opgezet. Maar helaas, een van de slechtere versies. In 24 uur al 2 vastlopers.. :mad:

Morgen weer terug naar octagon, dat werkte een stuk beter.

Kunnen ze niet eens een versie maken die alleen bugs oplost, en niet oude bugs weer terugbrengt?

(Vastlopers in grote aantallen had ik al diverse versies niet meer gehad...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in een andere thread ook al scheef ben ik gelet op de positieve berichten ook naar deze versie overgestapt.

Vrij snel werd ik ook door een spontane freeze tijdens het kijken geconfronteerd.

Tot nu toe is het hierbij echter gebleven.

Eventueel teruggaan naar de Octagon FW .61 heeft op dit moment ook geen nut want deze laatste versie deugt ook voor geen meter.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolkje: een mogelijkheid om te zien of je kabel goed is, lijkt me het ART programma te zijn.

Normaal sluit je je ontvanger aan op netwerk + RS232 naar PC; start je ART op; en schakel je de ontvanger aan. Aan de hand van de afbeelding zie je of je box correct communiceert geloof ik. Er staat normaal een rode led als powerknop en als communicatie werkt wordt ie wit.

 

Verder misschien even zeggen, stap voor stap, wat je precies doet om met porter te werken... maakt het makkelijker om tot een mogelijke fout te komen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolkje: een mogelijkheid om te zien of je kabel goed is, lijkt me het ART programma te zijn.

Normaal sluit je je ontvanger aan op netwerk + RS232 naar PC; start je ART op; en schakel je de ontvanger aan. Aan de hand van de afbeelding zie je of je box correct communiceert geloof ik. Er staat normaal een rode led als powerknop en als communicatie werkt wordt ie wit.

 

Verder misschien even zeggen, stap voor stap, wat je precies doet om met porter te werken... maakt het makkelijker om tot een mogelijke fout te komen...

 

Morgen weer even verder proberen dat ART programma. Gelukkig heb ik nog een oude sat reciever

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, veel mogelijkheden blijven er niet meer over.

Andere mogelijkheid had geweest om putty te doen over serial in plaats van over IP. Ik denk dat je dan dezelfde sessie kan doen zoals over IP, maar ben niet helemaal zeker.

 

Maar, je bent zeker dat er geen firewall en antivirus zaken blokkeren?

 

Indien je kabel goed is:

1. box terug uitschakelen met schakelaar achteraan en ART sluiten

2. netwerk kabel PC veiligheidshalve losmaken (of wifi verbinding verbreken)

3. Windows (of andere) firewall uitzetten

4. Antivirus uitschakelen

5. Porter starten (eventueel 'Starten als...' en een admin account nemen)

6. Juiste FW selecteren en proberen uploaden

7. Na upload succesvol afgerond en melding op display, box uitschakelen met schakelaar

8. Seriële kabel losmaken, firewall en antivirus aanzetten; netwerkaansluiting insteken/wifi verbinden

9. Box aanzetten met schakelaar aanzetten en laten werken. Er zal verschillende keren melding writing/deleting komen; maar op't einde start ie normaal vanzelf even weer op

 

zouden alle stappen moeten zijn voor zover ik me uit het hoofd herinner... aanvulling of correctie is steeds welkom :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info. Altijd erg prettig die hulp hier. Nee, heb zelfs een oude pc weer eens opgestart. Firewall uitgeschakeld en antivirus verwijderd (xp, sp3). Zoals gezegd ga ik morgen nog een poging wagen. Het moet gewoon lukken, wordt vervollgd. Nu even wat aandacht voor mijn vrouw, lol. die riep al, je gaat toch niet weer de hele nacht bezig......

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

heheh, moeder de vrouw is en blijft een machtig wezen 8)

 

die opmerking van 'je gaat toch weer niet ganse nacht' ken ik ook

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...