Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beetje dom. Ik heb per ongeluk een clone image in mijn dreambox 800 se geladen. Ik krijg nu in het opstartscherm 'error 01 no ca found' en heb dus ook geen mogelijkheid om via stopmethode opnieuw te flashen. Daarom via dreamup en usb -> miniusb kabel geprobeerd te flashen met originele DMM 3.1.0 image. Ik krijg goed verbinding via dreamup en bij het connecten loopt hij prima door de uploading flash-loader. Maar als ik dan het flashen start blijft hij eindeloos de melding 'calculating checksum' geven en gebeurt er niets meer. Kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

Dat is toch alleen maar als je netwerkverbinding gebruiken (o.i.d) hebt aangevinkt?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst: (aangepast)

Idd. ethernetkabel hoeft helemaal niet verbonden te zijn.

Alleen als je +- 48MB overpompt via seriele kabel, dan ben je wel een uur bezig.

Mazzel dat je het voor mekaar hebt.

Ikzelf had ook soortgelijke issue met m'n DM8000. Bovenste zenderknop bij opstarten was bootloader 79, onderste zenderknop bij opstarten was bootloader 83.

Ik kon flashen via serieel wat ik wilde (bootloader 84), maar die 79/83 bootloader wilde maar niet weg.

Uiteindelijk naar winkel gebracht, en hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar heb nu bootloader #84_r0.(had ik meegegeven)

Uiteraard zelf weer Openpli2.1beta op gezet.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Ik hb dus een dreambox 800se en daarop zit geen compoort. Dreamup bleef continu hangen toen ik alleen de usb poorten van pc en dreambox (mini usb) met elkaar verbonden had. Maar toen ik ook de ethernet kabel verbond flashte hij netjes. Kennelijk is dus voorwaarde, dat én de USB, én de ethernetverbinding er is. Ik meen dat ik dit ook al eens eerder heb gehad met mijn oude dreambox 7020, waarbij ik ook zowel de ethernetkabel als de nulmodem kabel moest aansluiten, maar was dat alweer vergeten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...