riji Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Is er iemand die een insteek-tuner voor dvb-t in zijn DM8000 heeft, die kan zeggen of hij daarmee HD kan ontvangen, of hij dus mpeg4 aankan (dvb-t2)? 7 november 2011 aangepast door riji
guppje29 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Ik heb hier een tijdje een DVB-T tuner in m'n 8000 gehad en ontving alle belgische Mpeg 4 zenders. Helaas was het gros gecodeerd. geloof alleen aktua TV beeld gaf en een Tellenet Promo. Dus Mpeg 4 kan hij aan. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gast Jeroensky Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 mpeg4 verwerken doet je ontvanger. Dat staat los van de tuner. Signaaloverdracht doet de genoemde tuner als DVB-T. Indien je HD signaaloverdracht wilt, is er DVB-T2, maar dat is nog niet uitgerold(althans niet in Nederland). Ik vermoed dat de tuner DVB-T is..Ikzelf heb een hybride tuner. Dat is DVB-T (sd) en DVB-C (HDTV compatible). Voordeel is dat je dan T & C in een slot hebt zitten. Je kan het dus niet tegelijkertijd gebruiken, je kiest of de tuner als T of als C werkt in tunersettings.
Daan Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 mpeg4 verwerken doet je ontvanger. Dat staat los van de tuner. Signaaloverdracht doet de genoemde tuner als DVB-T. Indien je HD signaaloverdracht wilt, is er DVB-T2, maar dat is nog niet uitgerold(althans niet in Nederland). Ik vermoed dat de tuner DVB-T is..Ikzelf heb een hybride tuner. Dat is DVB-T (sd) en DVB-C (HDTV compatible). Voordeel is dat je dan T & C in een slot hebt zitten. Je kan het dus niet tegelijkertijd gebruiken, je kiest of de tuner als T of als C werkt in tunersettings. Ik denk dat je dat verkeerd heb, de tuner maakt ook uit of je Mpeg 4 kan ontvangen deze moet geschikt zijn voor Mpeg 4 je heb toch DVB-S2 DVB-S Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Zuppelan Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Een tuner hoeft niet geschikt te zijn voor MPEG4. De taak van een tuner is namelijk hoogfrequente golven omzetten in een stroom bytes. Hoe je die stroom bytes moet interpreteren (als MPEG2 of MPEG4) is niet het probleem van de tuner, maar van de ontvanger. In Italië wordt op beperkte schaal HDTV via DVB-T uitgezonden. DVB-T2 zou het praktischer maken, maar is geen noodzaak,
marleentje Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Wij hebben een dvb-t tuner in onze DM8000, we ontvangen de Belgische (vrt-rtb) alsook alle Franse zenders. Ik vermoed dat de Franse HD-zenders in Mpeg4 worden doorgegeven, beeldkwaliteit zeer goed, jammer dat er geen klank is. De Fransen gebruiken dolby+ voor hun HD-zenders en Dreammedia denkt er nog niet aan om die driver in te voeren. Het kleinste dvb-t (HD) ontvangertje dat in Frankrijk te koop is kan dolby+ weergeven. Alle TV's zijn al 2 jaar lang uitgerust met dolby+ In Frankrijk wordt weinig naar satelliet gekeken sedert hun dvb-t pakket uit is en goed werkt Marleen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
riji Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 Allemaal bedankt. Mij gaat het (in Vlaanderen) om de Franse vrije hd-zenders (TF1hd, ANT2hd, M6hd, ARTEhd). Ik ontvang die hier met een eenvoudig 19" Philips TV (19PFL5404) geschikt voor DVB-T2. Dit is maar een eenvoudig toestelletje en toch heb ik klank. Geen klank met DM8000: zou daar nu echt geen oplossing voor zijn?
marleentje Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 ik ontvang ze alle 4, maar enkel op ARTEhd krijg ik klank omdat die niet in dolbu+ uitzenden. E-AC3, beter bekend als Dolby Digital Pluswordt volgens mijn weten enkel in Frankrijk gebruikt. Soms, bij een Engelstalige film kun je op TF1 of op NRJ kiezen voor Frans of de originele taal. DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
riji Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 Gaat inderdaad niet. Hier ook nog eens gevonden: http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&threadID=15789 Dan is die DVB-T tuner voor mij nutteloos, omdat ik de SD ook via mijn tv-tuner in de huiskamer kan ontvangen.
guppje29 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Mijn ervaring met de hybride tuner is dat UPC zenders op de 857MHZ heeft zitten zoals de thema discovery's. De gewone DVB-C tuber kan die zenders wel ontvangen en de Hybride tuner niet. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen