Ga naar inhoud


Gaan de Zorgverzekering premies nu weer omhoog ?


1pm

Aanbevolen berichten

 

Als ik 1 keer medicijnen (Cellcept) haal ben ik al 875 euro kwijt, dat verzeker je niet met 12 euries/maand, ik zit dan al gelijk de eerste maand aan mijn eigen risico van 160 euro, wat gelijk betaald moet worden. :sick:

 

 

Voor 2012 gaat het wettelijk verplichte eigen risico naar € 220

Jij en velen met jou gaan dus sowieso € 60 meer betalen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Belgie heeft een van de beste medische verzorging binnen de EU

 

De index (kosten) t.o.v. nederland is 70% dat wil zeggen dat

de zorg in B 30% goedkoper is als in NL .

 

De kosten kunnen dus omlaag in NL

Ik zou het heel graag met je eens zijn. Maar ik vermoed dat dit iets te kort door de bocht is.

In België zijn de huizenprijzen, prijzen van auto's ook een stukje lager.

 

Ik denk dat in NL het gevoel overheerst dat wat we nu aan zorgpremie wordt betaald, dat het niet helemaal eerlijk is.

De vraag van het volk is "Waarom kost de zorg nu € 1100-€1300 per jaar per volwassen persoon?" En dan niet een antwoord kort door de bocht: "De zorg is duur vanwege...". Reken het maar voor. Besteed er een Journaal aan... wees creatief :)

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een heel eind met jullie mee als het gaat om solidariteit maar ik vind de 480 Euro die ik nu per maand betaal echt veel te veel, zeker als je dan ook nog eens daarbij rekeningen krijgt vanwege eigen risico. En dus ga ik maatregelen nemen voor 2012.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus ga ik maatregelen nemen voor 2012.

 

ben benieuwd welke maatregelen mogelijk zijn

 

Ik woon in B maar omdat ik in NL werk moet ik in NL zorg betalen nu 107,-

mijn vriendin werkt niet en via mij verzekerd bij cvz en betaald 73,-

 

Je kan je voorstellen dat ik mij opgelicht voel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje

Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje

Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is.

@pukje

Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is.

 

hahahaha ik betaal 107 zij 73 voor de zelfde dekking

dus zorg kan dus terug tot 73 en dan ook nog zonder eigen risico

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje

Je begrijpt het dus niet echt, daar was ik al bang voor. Jij denkt dat je met jouw premie al je eventuele ongemakken kunt verzekeren, maar intussen vergeet je dat die premie o.a. gerelateerd is aan het aantal verzekerden, en nog wat parameters, met andere woorden samen zorgen we ervoor dat wat wij betalen niet te veel is. Er is weinig fantasie voor nodig om behandellingen en medicatie te bedenken die met jouw maandpremie niet te bekostigen is. Verzekeren is een opgelegde solidariteit en dat is maar goed ook.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha ik betaal 107 zij 73 voor de zelfde dekking

dus zorg kan dus terug tot 73 en dan ook nog zonder eigen risico

 

Volgens mij betaald gewoon net zoveel als jou, alleen krijgt zij iets terug elke maand van de belastingdienst omdat ze onder een bepaald minimum zit.

 

Vraag me af of jullie officieel samen zijn ingeschreven? Krijgt ze dan alsnog die korting of wordt dit per huishuden bekeken en niet individueel?

 

Ik betaal 125 of zo iets geloof ik. En heb net een rechtszaak tegen Unive verloren wat me nog een keer 1600 euro kost :/. Allemaal oplichters :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af of jullie officieel samen zijn ingeschreven? Krijgt ze dan alsnog die korting of wordt dit per huishuden bekeken en niet individueel?

 

 

wij zijn officieel samen wonend

Ik betaal de normale ziekenfonds in NL omdat ik daar werk

mijn vriendin heeft geen werkgever maar moet toch verzekerd zijn daarom loopt haar

verzekering via cvz in NL

 

Beider NL verzekeringen verklaren aan de belgische ziekenfonds dat wij zorg verzekerd

zijn waardoor de belgische ziekenfonds ons aanneemt voor 15,- per kwartaal

 

Wij zijn dus volledig belgisch verzekerd dus geen eigen risico wel eigen

bijdragen maar ook tandarts.zit in de verzekering

 

een beetje zorgtoeslag en aanrecht premie komt ook nog

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn officieel samen wonend

Ik betaal de normale ziekenfonds in NL omdat ik daar werk

mijn vriendin heeft geen werkgever maar moet toch verzekerd zijn daarom loopt haar

verzekering via cvz in NL

 

Beider NL verzekeringen verklaren aan de belgische ziekenfonds dat wij zorg verzekerd

zijn waardoor de belgische ziekenfonds ons aanneemt voor 15,- per kwartaal

 

Wij zijn dus volledig belgisch verzekerd dus geen eigen risico wel eigen

bijdragen maar ook tandarts.zit in de verzekering

 

een beetje zorgtoeslag en aanrecht premie komt ook nog

 

Oh je woont in BE, dat wist ik niet.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit bij het zi**eren kr**s mijn premie is maar een paar € duurder geworden,maar mijn EIGEN RISICO is met € 50 omhoog gegaan. ik kan ze niet in het buitenland gaan halen omdat ze op dokters recept zijn simvastatine en acetylsalicylzuur cardio

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...