Johan45 Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Als ik 1 keer medicijnen (Cellcept) haal ben ik al 875 euro kwijt, dat verzeker je niet met 12 euries/maand, ik zit dan al gelijk de eerste maand aan mijn eigen risico van 160 euro, wat gelijk betaald moet worden. Voor 2012 gaat het wettelijk verplichte eigen risico naar € 220 Jij en velen met jou gaan dus sowieso € 60 meer betalen. Vult u rustig aan !!!
Earthfinder Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Belgie heeft een van de beste medische verzorging binnen de EU De index (kosten) t.o.v. nederland is 70% dat wil zeggen dat de zorg in B 30% goedkoper is als in NL . De kosten kunnen dus omlaag in NL Ik zou het heel graag met je eens zijn. Maar ik vermoed dat dit iets te kort door de bocht is. In België zijn de huizenprijzen, prijzen van auto's ook een stukje lager. Ik denk dat in NL het gevoel overheerst dat wat we nu aan zorgpremie wordt betaald, dat het niet helemaal eerlijk is. De vraag van het volk is "Waarom kost de zorg nu € 1100-€1300 per jaar per volwassen persoon?" En dan niet een antwoord kort door de bocht: "De zorg is duur vanwege...". Reken het maar voor. Besteed er een Journaal aan... wees creatief HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
pukje Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Ja ik denk kort de premie hangt niet samen met de uitgaven zakken de kosten heeft de zorg verzekeraar meer winst (ohja dat heet reserves voor het volgende jaar)
Neptunus Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Ik ga een heel eind met jullie mee als het gaat om solidariteit maar ik vind de 480 Euro die ik nu per maand betaal echt veel te veel, zeker als je dan ook nog eens daarbij rekeningen krijgt vanwege eigen risico. En dus ga ik maatregelen nemen voor 2012. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pukje Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 En dus ga ik maatregelen nemen voor 2012. ben benieuwd welke maatregelen mogelijk zijn Ik woon in B maar omdat ik in NL werk moet ik in NL zorg betalen nu 107,- mijn vriendin werkt niet en via mij verzekerd bij cvz en betaald 73,- Je kan je voorstellen dat ik mij opgelicht voel
waterpas Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 @pukje Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
pukje Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 @pukje Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is. @pukje Niet werken en voor 73,- verzekerd? Me dunkt dat lijkt op oplichting, of je hebt alle realiteitszin verloren. Kun je ook niet stoppen met werken en je, via je vriendin laten verzekeren? Alleen maar zeuren over wat ons systeem kost, en geen enkele notie hebben wat het waard is. hahahaha ik betaal 107 zij 73 voor de zelfde dekking dus zorg kan dus terug tot 73 en dan ook nog zonder eigen risico
waterpas Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 @pukje Je begrijpt het dus niet echt, daar was ik al bang voor. Jij denkt dat je met jouw premie al je eventuele ongemakken kunt verzekeren, maar intussen vergeet je dat die premie o.a. gerelateerd is aan het aantal verzekerden, en nog wat parameters, met andere woorden samen zorgen we ervoor dat wat wij betalen niet te veel is. Er is weinig fantasie voor nodig om behandellingen en medicatie te bedenken die met jouw maandpremie niet te bekostigen is. Verzekeren is een opgelegde solidariteit en dat is maar goed ook. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Sjattuh Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 hahahaha ik betaal 107 zij 73 voor de zelfde dekking dus zorg kan dus terug tot 73 en dan ook nog zonder eigen risico Volgens mij betaald gewoon net zoveel als jou, alleen krijgt zij iets terug elke maand van de belastingdienst omdat ze onder een bepaald minimum zit. Vraag me af of jullie officieel samen zijn ingeschreven? Krijgt ze dan alsnog die korting of wordt dit per huishuden bekeken en niet individueel? Ik betaal 125 of zo iets geloof ik. En heb net een rechtszaak tegen Unive verloren wat me nog een keer 1600 euro kost . Allemaal oplichters Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
pukje Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 (aangepast) Vraag me af of jullie officieel samen zijn ingeschreven? Krijgt ze dan alsnog die korting of wordt dit per huishuden bekeken en niet individueel? wij zijn officieel samen wonend Ik betaal de normale ziekenfonds in NL omdat ik daar werk mijn vriendin heeft geen werkgever maar moet toch verzekerd zijn daarom loopt haar verzekering via cvz in NL Beider NL verzekeringen verklaren aan de belgische ziekenfonds dat wij zorg verzekerd zijn waardoor de belgische ziekenfonds ons aanneemt voor 15,- per kwartaal Wij zijn dus volledig belgisch verzekerd dus geen eigen risico wel eigen bijdragen maar ook tandarts.zit in de verzekering een beetje zorgtoeslag en aanrecht premie komt ook nog 14 november 2011 aangepast door pukje
Sjattuh Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 wij zijn officieel samen wonend Ik betaal de normale ziekenfonds in NL omdat ik daar werk mijn vriendin heeft geen werkgever maar moet toch verzekerd zijn daarom loopt haar verzekering via cvz in NL Beider NL verzekeringen verklaren aan de belgische ziekenfonds dat wij zorg verzekerd zijn waardoor de belgische ziekenfonds ons aanneemt voor 15,- per kwartaal Wij zijn dus volledig belgisch verzekerd dus geen eigen risico wel eigen bijdragen maar ook tandarts.zit in de verzekering een beetje zorgtoeslag en aanrecht premie komt ook nog Oh je woont in BE, dat wist ik niet. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
pukje Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 @Sjuttuh Ik denk dat jij in turkije het zelfde kan doen Verdragslanden buiten de EU/EER Australië (alleen bij verblijf korter dan één jaar) Bosnië-Herzegovina Kaap-Verdië Kroatië Macedonië Marokko Montenegro Servië Tunesië Turkije
Gast peterp Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 (aangepast) ik zit bij het zi**eren kr**s mijn premie is maar een paar € duurder geworden,maar mijn EIGEN RISICO is met € 50 omhoog gegaan. ik kan ze niet in het buitenland gaan halen omdat ze op dokters recept zijn simvastatine en acetylsalicylzuur cardio 16 november 2011 aangepast door peterp
satcat Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Het eigen risico wordt door de regering vastgesteld. Dus die is voor iedereen gestegen. En zijn "ze" in het buitenland dan zoveel goedkoper dat je er een tank benzine van kunt betalen?
Gast peterp Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 de post is wel goedkoper dan een tank gas op een auto van 26 jaar oud weetje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen