Ga naar inhoud


Gaan de Zorgverzekering premies nu weer omhoog ?


1pm

Aanbevolen berichten

Het eigen risico wordt door de regering vastgesteld.

Dus die is voor iedereen gestegen.

 

Je zegt het verkeerd de regering let er op dat de

zorg verzekeringen niet buitensporig doen.

 

De basis zorg ligt bij het cvz daar betalen de zorgverz. premie aan

van hun klanten.

 

het zijn niet meer en niet minder dan administratie kantoor/wederverkoper van

de cvz

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Medicijnen zijn sowiezo in de regel veel te duur. @Sjaak(k) 875 euro, ongezond veel.

Maar goed, beter te duur dan niet te koop. Zit in de regel veel ontwikkelingskosten en patentkosten in en die wil de fabrikant uiteraard terug.

Allemaal heel commercieel maar ik vrees zelf dat er bij de medicijn fabrikanten ook stevig gefraudeert wordt en eenmaal alleenrecht op medicijnen flink de kassa laten rinkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het verkeerd de regering let er op dat de

zorg verzekeringen niet buitensporig doen.

 

De basis zorg ligt bij het cvz daar betalen de zorgverz. premie aan

van hun klanten.

 

het zijn niet meer en niet minder dan administratie kantoor/wederverkoper van

de cvz

Volgens mijn polis bij CZ zeg ik het heel goed.

Eigen Risico

Het eigen risico is het bedrag dat u zelf moet betalen voordat u een vergoeding krijgt vanuit uw

zorgverzekering. Elke verzekerde vanaf 18 jaar heeft een verplicht eigen risico van € 220,00 per jaar. Dit

heeft de overheid bepaald.

Daarnaast kunnen verzekerden vanaf 18 jaar ook kiezen voor een (extra) vrijwillig eigen risico. Hebt u een

vrijwillig eigen risico? Dan zijn de bedragen van het verplichte en vrijwillig eigen risico bij elkaar opgeteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de post is wel goedkoper dan een tank gas op een auto van 26 jaar oud weetje

De post is ook riskanter.

Weet jij veel of jouw medicijnen ergens in een postauto 110gr celsius liggen te worden?

En veel medicijnen vallen onder de drugswetgeving die niet zomaar in en uitgevoerd mogen worden.

En bij wie bestel je? Bij Peng Li die net met zijn eerste scheikundedoos en zonder opleiding een apotheek is begonnen op internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de overheid die de hoogte van het minimale eigen risico bepaalt, de reden dat deze nu zo stijgt is een rechtstreeks gevolg van de stijgende zorgkosten. Voorheen was het een no-claim regeling maar die werd te duur. Bij de verzekering zijn het vooral de aanvullende pakketten die een stuk duurder worden, de reden daarvan is dat er veel uit de basis wordt gehaald. Hoe dan ook, het loon de moeite om te kijken wat je de afgelopen jaren heb gedeclareerd en daar je pakket en eigen risico op af te stemmen. Voor mij en mijn gezin is dat geen aanvullende pakketten meer, een hoog eigen risico en de jaarpremie ineens betalen, dat laatste omdat de rente op sparen zo laag is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de overheid die de hoogte van het minimale eigen risico bepaalt.

 

 

verkeerde insteek punt

de regering ziet toe dan de verz. niet te gek gaan doen

met hun prijzen daarom stellen ze maximale bedragen vast.

 

de verz. maken daar gebruik van en gaan tot het maximum

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is jaren geleden op de televisie een medicus geweest die heeft gezegd:als er meer reclame wordt toegelaten in de medische wereld en ziekenhuizen, kunnen alle kosten op nul gezet worden.maar ja alle voordelen hebben ook nadelen wat vinden jullie daarvan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is jaren geleden op de televisie een medicus geweest die heeft gezegd:als er meer reclame wordt toegelaten in de medische wereld en ziekenhuizen, kunnen alle kosten op nul gezet worden.maar ja alle voordelen hebben ook nadelen wat vinden jullie daarvan??

Alle kosten op nul zetten gaat natuurlijk niet

 

Reclame op tv mag van mij b.v. een stent zetten kost bij xxxx xxxx euro als dan ook het

prijsvoordeel bij de patient komt anders heeft het geen zin

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie betaalt uiteindelijk de reclame?

Wij consumenten dus en dan schiet je er niets mee op of je nu premie betaald of alle producten duurder worden.

 

En als je een beetje goed rondkijkt op de vergelijkings sites kan je voor 2012 zelfs nog goedkoper uit zijn dan voor 2011, scheelt bij mij i.i.g. toch weer € 6 in de maand voor dezelfde dekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...