Ga naar inhoud

Ervaringen met andere image's voor de ET9000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Wie heeft suggesties voor andere image's voor de ET9000 ? Ik heb nu OpenPLI erop staan en het lukt MIJ maar niet deze goed te door gronden (zal wel aan mij liggen) Ik vind de menu structuur namelijk zeer onoverzichtelijk. Waar staan de softcams, de settingslijsten en alle andere dingen die je kunt downen ?

Voor de goede orde, ik heb de box nog maar 4 weken, maar heb zojuist de DM7000 weer aangesloten, nadat ik gisteravond de ET9000 had geupdate. Geen beeld meer, helemaal niets. Ben de hele dag bezig geweest om het ding weer aan de praat te krijgen, maar bijna zonder resultaat.

Dit is de reden dat ik wel eens een ander image wil proberen.

Wie weet er een goed/werkend alternatief voor OpenPLI ?

Greet,

Ronald

Geplaatst:

je kunt alles downloaden via de AB menu/applicaties/ groene knop, dit is standaard e2 functionaliteit, en E2 werkt heel anders dan E1(7000) dat kan erg wennen zijn ja

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Maar als je e2 gewent bent wil je niet anders meer de structuur is vele malen beter als van de oude E1.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

nou, ..

Ik ben een newbie op dit gebied.

Maar snap pli toch al wel heel goed...

Druk gewoon opmenu- apllicaties..

Dan groene knop...

alles te vinden van henksat zenderlijsten tot sofcam onderaan in pli....

Buienradar, weersvoorspelling, youtube, internetten enz enz enz

Even je tuners configureren in settings, hdd verwijzen...

En een bizar leuk ding..

Even backup to usb installeren, goede setup even saven to usb..

Daarna kun je weer spelen wat je wilt niet goed flash je de oude settings in no time terug...

Volgens mij is niet echt een beter image te vinden.....

Bezoek pli en ga in dat forum eens spitten!!!!

Geplaatst:

Nou..........

dan ben ik wel zeker een new-new-new bie hier (na7 jaar een DM7000) maar ik snap nog steeds niet de menu structuur van de nieuwe OpenPLI.

heb er nou geen geen zin meer in, ga morgen wel eens verder kijken.

NIGHT !!

Gast Stephan296
Geplaatst:

MIsschien had je eerst wat onderzoek moeten doen voordat je er 1 koopt

Geplaatst:

Stephan296,

Ik vind je opmerking, voorzichtig gezegd, wel een beetje ongenuanceerd.

Hoe kan ik ervaring opdoen met een HD, enigma twin tuner terwijl ik er niet een heb. Ik loop al een aantal jaaaaaaaren langer mee in dit wereldje. Ik kom nog uit de tijd dat je je DM7000 alleen nog met een nul modem kabel kon flashen. Online of wat dan ook bestond toen nog niet eens.

Ik ben overgestapt naar een andere ontvanger omdat ik vanwege het HD verhaal steeds minder kon ontvangen.

IK heb me voor aanschaf redelijk ingelezen, dus graag niet zo'n flauwekul opmerking.

Ronald

Geplaatst:

Ik was ook zeer bedreven met de enigma1 decoders maar enigma2 (maakt niet uit welke image maker je gebruikt want de menu structuur is overal hetzelfde) is toch stukken handiger ingedeeld hoor dat was inderdaad erg wennen in het begin en zelfs mijn vrouw snapt het en de kinderen ook dus zo moeilijk is het niet maar nogmaals wel erg wennen dat klopt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Stephan296
Geplaatst:

Dat vertel je er niet bij dat je je hebt ingelezen.

Maar wat bedoel je dat je het menu onoverzichtelijk vind?

Stel wat vragen misschien dat wij je kunnen helpen.

Geplaatst:

Hoi,

Ik zit nu te kloten met de tuner instellingen.

Mijn opstelling;

Hotbird 13 enkele kop

Astra 19.2 dubbele kop

Astra 23.5 dubbele kop

Astra 28,5 enkele kop

Wat moet nu bij tuner A en bij tuner B staan ? (disenq/poorten en welke satellieten in welke volgorde ?)

Groet,

Ronald

Geplaatst:

Ronald als het goed is kan je beide tuners bijna hetzelfde zetten, tuner a stel je ze alle vier in bv. atra 19 op a hotbird b astra3 c astra 2 d, ik weet niet hoe je switch aan de schotel staat dus dit is voorbeeld, tuner b stel je in op a en b want hebt maar 2 dubbelle kopen, hopelijk ben je een beetje geholpen zo.

Geplaatst:

Hee,

Het tuner probleem is opgelost.

Maar nu een andere vraag waar ik nog mee worstel.

Ik download verschillende plugins. Ik heb bv de plugin SkinSelector gedownload. Leek me wel handig om eerst de skins te bekijken voor het downloaden. Ik doe dat dus, maar daarna komt ik 'm (dus de SkinSelector en vele anderen) nergens meer tegen............?????

Waar moet ik DAN zoeken ?

Greet,

Ronald

Geplaatst:

ha ha ha Dennis......... (dan maar via hier, als je de telefoon niet opneemt...)

Ik kan wel dingen downloaden, bv skins/webbrowser etc, maar die komen dan (nog) niet onder menu->applicaties te staan. Moet ik dan nog wat doen ? restart ofzo ?

Hear You

Ronald

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...