Ga naar inhoud

instellingen worden niet opgeslagen - onthoud niks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

lieve medeleden,

Sinds enige tijd heb ik wat problemen met mijn dreambox.

1. alle wijzegingen die ik aanbreng, b.v. achtergrond of iets in het netwerk, worden niet opgeslagen ondanks ik oke klik en opnieuw opstart

2. als ik in het menu zit voor eventuele dingen aan te passen of wat dan ook, maar als ik niks heb veranderd en dan weer uit het menu wil en op exit klik, enkele keren zodat ik weer bij mijn zender kom, is de laatste stap (om weer bij je zender te komen) start hij vanzelf weer op.

3. schakelen van hotbird naar astra 23.5 of 28 is geen probleem, maar zogauw je op astra 19.2 bent geweest werken de andere satellieten niet meer, dus dan moet ik hem weer opnieuw opstarten.

hopend dat iemand voor mij een antwoord heeft,

in afwachting van julie reacties, verblijf ik

groetjes Ripley

dreambox dm800 hd pvr

4 koppen

Geplaatst:

Dit kan ook een probleem zijn van de Diseqc Switch ,wat is het type merk

van de Switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

HOI SATENCOM,

ALLEREERST BEDANKT VOOR JE REACTIE, HET IS EEN MUT@ANT DIGITAL TECHNOLIGI 3DB

maar eerst deed hij het gewoon behalve switchen van satteliet, maar het opslaan wil maar niet lukken ik wil in netwerk de dcb op nee zetten, dus dat hij geen vast ip adres heeft en de nieuwe tele2 modem accepteerd, maar hij slaat het gewoon niet op,na het opstarten staat het weer hetzelfde, hij vraagt wel wilt u de wijzigingen toepassen klik oke, en dan start hij gewoon weer op.

als ik de fabriekstinstellingen toepas, ben ik dan alles kwijt???

groetjes Ripley

Geplaatst:

Je kunt nooit met zekerheid zegen dat je alles kwijt bent ,het lijkt er op

dat jou ontvanger niet meer goed reageert op de instellingen die je wilt veranderen,

wat er gebeuren kan als je hem terug naar de fabrieksinstellingen zet, dat je dan alles

weer op nieuw moet instellen

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Thanxx,

zie de berichten steeds te laat, ondanks dat ik het heb aangepast in mijn profiel, mr oke.

alweer bedankt voor je reactie, ik denk dat ik hier bepaalde vragen niet mag stellen, dus houd ik het simpel, als ik hem terug zet naar fabrieksinstellingen, is het probleem met opslaan dan denk je opgelost?

en ben ik dan ook mijn jaar abbonement kwijt?

thanxx

Geplaatst:

Je ben je jaar abonnement niet kwijt daar verandert niks aan, maar nog even over het wisselen

van de satellieten , dat ligt aan de Diseqc Switch , ik denk dat je beter een kwaliteit

Switch kunt kopen, die je nu gebruikt lijk mij niet de goede Switch voor een Dreambox

Geplaatst:

hoi,

oke dan zal ik ff n shop in duiken, om te kijken welke het beste is voor de dreambox, en met trillende benen zal ik hem op fabrieksinstellingen gooien, dan moet ik waarschijnlijk wel ook de satelieten weer instellen?

ik laat weten hoe het is afgelopen.

thanxxx

Geplaatst:

hoi hendrik,

Heb hem naar fabrieksinstellingen gezet en de wizzard uitgevoerd en koon gekijk de netwerk instellingen wijzzigen en het werd opgeslagen, nu is hij de zenders aan het zoeken dus duurt wel even 4 satelietjes, zal laten weten of mijn abbo het nog doet.

groetjes ripley

Geplaatst:

Repley, Dit was een stap in de goede richting maar we wachten nog even

Geplaatst:

nou alles gelukt, opnieuw weer naar zenders gezocht, alles op mijn smaak ingeericht, allees werkt weer, maar vanmorgen, alles weer weg, en hij onthoud weer niks grrrrr, waar kan dit aan liggen zit er net zoals een moederbord een batterijtje in wat mischien op is of wat zou het zijn, krijg nu ook helemaal geen ontvangst meer HELLPPPPP

groetjes ripley

Geplaatst:

Zet je de ontvanger geheel van de stroom ,dus de steker uit het stopcontact

Geplaatst:

Ik bedoelde eigenlijk te zegen ,dat jij de steker er uit trekt, als je hem uit doet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...