keeft2006 Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Ik heb een probleem met installeren van Windows verkeerd gedaan met formatteren want ik heb de verkeerde aangedikt en nu wordt hij niet meer herkent wil in de bios Met formatteren stonden twee regels en ik heb de verkeerde verwijderd en nu wordt hij dus niet meer herkent hopelijk weet iemand een oplossing
Puch Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Welke windows? Indien Xp Je ziet waarschijnlijk enkel staan "niet toegekende partitie". Je moet daar eerst een nieuwe partitie maken en dan daarop windows installeren. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
keeft2006 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Hallo allemaal ik wil dus Windows XP installeerde maar dat lukt dus niet want de schijf wordt niet erkend inderdaad heb ik de verkeerde partitie verwijderd hij wordt dus nog wel herkend in bios kan iemand mijn uitleggen hoe ik dit moet doen
ProXar Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 XP cd erin en aangeven dat je de cd wilt starten als er om wordt gevraagd. Vervolgens gaat XP de setup draaien. Je komt in een scherm terecht waar je moet aangeven op welke partitie je XP wilt hebben, daar kun je van alles doen. Je kunt alsnog de partitie kiezen die je eerst voor ogen had of je klikt op de niet ingedeelde ruimte die je per ongeluk hebt verwijderd. Daar kun je een nieuwe partitie van maken en formatteren als NTFS. Nog vragen stel ze gerust! .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
ruwebol Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 (aangepast) Partities aanmaken kan ook goed door een cd/usb-stick te maken met "gparted" en hiermee op te starten en je schijven in te delen. Daarna de XP schijf erin. 11 november 2011 aangepast door ruwebol DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
keeft2006 Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 (aangepast) Als ik de cd met Windows XP in de computer doe dan komt hij tot zover ik doe een foto erbij 12 november 2011 aangepast door keeft2006
vGnp Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Zo te zien moet je in BIOS even de opstartvolgorde aanpassen, zodat de CD/DVD-ROM speler wordt meegenomen als opstartmedium. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
keeft2006 Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Volgens mijn heb ik hier toch goed staan of goed het toch anders zijn zegt even welke volgorde dan
vGnp Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Dat staat zo te zien goed. Gaat de speler wel draaien als je er een schijf in doet? Heb je de stekkerverbindingen in de kast van de speler al eens losgehaald en weer gemonteerd? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
keeft2006 Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Als ik de cd erin doe dan begint hij wel de draaien bij de eerste foto wat ik er bij hebt gedaan moet ik dan eerst op F1 drukken en dan begint de cd te draaien normaal moet je dan op toetsenbord drukken om van cd op te starten maar die krijg ik niet te zien het begin meteen met haar ware de zoeken van cd en als hij daar mee klaar is wordt de computer het beeld zwart en daar blijft hij hangen dus ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen
theparasol Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Ik wel, je foto geeft duidelijk aan: primary master fails, dat is harddisk. Die is niet meer gezond. Wordt wel herkent op biosniveau maar bios geeft ook aan: failed dus het os krijgt deze disc niet meer aangeboden. Je moet de harddisk vervangen door een werkend exemplaar en dan kun je pas je os herinstalleren.
ruwebol Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 In eerste instantie geeft kreeft aan dat hij de verkeerde schijf heeft geformatteerd toch!? Dus daarvoor werkte alles nog of had je al problemen? Misschien loont het toch even de moeite om een schijfje te maken met gparted en de schijf opnieuw te formatteren. Kost misschien 10 min van je tijd DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
Sjattuh Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Als ik het allemaal goed lees, dan is zijn WinXP CD ook niet bootable. Volgens mij staat het wel of niet booten van de CD los van je HDD? Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit geprobeerd heb om te booten van een CD zonder een (werkende) HDD in de PC. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ProXar Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Dat moet wel gaan, je kunt gewoon de pc starten vanaf cd zonder HD, maar dat heeft niet veel zin lijkt mij .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Sjattuh Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Dat moet wel gaan, je kunt gewoon de pc starten vanaf cd zonder HD, maar dat heeft niet veel zin lijkt mij Nee dat dacht ik ook. Maar als ik dan lees dat hij wel als 1st boot de CD/DVD heeft maar deze geen boot start vanaf de CD lijkt mij dat hij niet bootable is. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen