Neptunus Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ik zie de apparaten zoals de NAS, de Dreambox en de VU+duo ineens niet meer in mijn netwerk staan, herstart van mijn PC en de modem/router levert niets op. Enig idee hoe te herstellen? Gaat om een Windows7 64 PC. De PC's in het netwerk zijn wel zichtbaar. zie bijgaande afbeeldingen Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 (aangepast) je afbeelding wijst echter op een netwerkschijf eerder wellicht verbonden geweest en niet naar (eronder ten dele zichtbaar netwerk) die TR064 xxxx als de samba werkgroep correct is ingesteld en er vaste IP-adressen gebruikt worden Buiten de ingestelde DHCP range moet de NAS zichtbaar blijven (ten alle tijden) OF er heeft een belangrijke verandering plaatsgevonden (hetgeen wel vaker voorkomt bij windows wegens de updates die automatisch geaccepteerd worden en geen duiding geven wat ze aanpassen). zulke vaste netwerk schijven die geen toegang meer geven moet men in de verkenner ontkoppelen / wissen en opnieuw een zoekopdracht geven op het ip adres, waarop meestal de NAS weer gevonden wordt en opnieuw aangekoppeld kan worden als netwerkschijf echter dan behoort ook een en ander mbt de mappen deling en gebruiker en het paswoord ingesteld op de NAS te passen met de windows gebruikers. kan verder niet in de pC kijken, dus we zijn afhankelijk van jou info om te dirigeren. 11 november 2011 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik toentertijd de apparaten wel zichtbaar heb gekregen, ik heb voor de duidelijkheid even een nieuwe afbeelding toegevoegd met een compleet scherm nu. Waar die TR064 ineens vandaan komt is mij een raadsel, geen idee wat dat is. De NAS kon ik via "computer" benaderen en via "netwerk", de DM en VU alleen via "netwerk". Ik heb als ik me goed herinner eens een koppeling gemaakt van de NAS naar de PC. De apparaten werken verder correct, de sat ontvangers zien de NAS (gelukkig wel!) en ik kan de NAS via de browser wel benaderen. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe de apparaten weer zicht- en benaderbaar te krijgen, wat is de procedure van een compleet nieuwe situatie uitgaande. Het is inderdaad volgens mij misgegaan na een Windows update maar ik weet dat niet 100% zeker. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 (aangepast) ik bedenk me net, hoe zou ik zo iets aanpakken... met betrekking tot het uitleggen aan een andere je kunt testen a) na alle apparaten te hebben herstart (wat is de status in het netwerk <> wie is zichtbaar) kun je per commando uitvoeren (dos-box) of telnet een andere netwerk client / klant pingen c) is intussen een andere firewall, security, firmware update (ook windows) gepasseerd? er kan naast wat ik binnen minuten zou zien en testen heel wat aan de hand zijn dus je moet ons lezers (en niet enkel mij) alles aanreiken, anders duurt het zolang dat te herstellen dan kan ik ook morgen koffie komen drinken ciao toch een forum foutje tussen a) en c) 11 november 2011 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Het is me allemaal te ingewikkeld, dus laat ik de vraag eens simpeler stellen. Stel, je hebt een netwerk met daarin een PC en een Dreambox, welke handelingen moet je dan verrichten om die Dreambox zicht en benaderbaar te krijgen via de de verkenner op de PC? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
caught Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Het enige wat ik daar hoef voor te doen is via de netwerkbrowser, terug de hdd mounten. Soms valt die mount eens weg en is dit icoontje grijs, moet groen zijn uiteraard.
Tonskidutch Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Het is me allemaal te ingewikkeld, dus laat ik de vraag eens simpeler stellen. Stel, je hebt een netwerk met daarin een PC en een Dreambox, welke handelingen moet je dan verrichten om die Dreambox zicht en benaderbaar te krijgen via de de verkenner op de PC? ik heb jan ambers dat geprobeerd uit te leggen, met wat afbeeldingen ter illustratie http://www.sat4all.com/forums/topic/316605-hoe-netwerk-opzetten-in-vuduo/page__view__findpost__p__2029509 Samba configuratie maar sommigen vinden dat te ingewikkeld, tja dat is misschien wel zo en blijft misschien ook zo, totdat een van de image ontwikkelaars een extra menuutje inbouwen om dat via afstandbediening te regelen. ciao Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Nou, ik weet niet wat er is gebeurd maar ineens doet alles het weer! Ik heb werkelijk nog steeds geen idee wat de oorzaak is geweest, het conf bestand van samba was correct, alles leek goed te staan. Nu maar hopen dat het zo blijft want vooral de NAS moet goed benaderbaar zijn voor het omzetten van ts naar ipad formaat. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Nou, ik weet niet wat er is gebeurd maar ineens doet alles het weer! Hoi Neptunus, fijn dat het weer werkt. ik zou er zelf wel nog even dieper induiken, want wegvallen van de verbinding is "zeker niet" prettig. En ook voor geprogrammeerde opnames funest. zijn er dhcp clients en of vaste netwerkclients? > dan in router DHCP range voor wisselende verbindingen bijvoorbeeld 192.168.178.20 tot en met 198.168.178.60 opgeven en je fixed IP adressen daar buiten die range kiezen. ciao Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Het zijn vaste IP adressen, overigens is het niet zo dat de netwerkverbinding tussen de NAS en de DM en VU weg zijn gevallen, die bleven gelukkig intact, ook de webif bleef gewoon werken. ik zag ze alleen niet meer in de verkenner staan en als ik apparaten in het netwerk zocht via de IP's van de apparaten werden er geen apparaten gevonden en dat is lastig want ik gebruik de verkenner om bijv het cccam config bestandje te bewerken en dergelijke. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 via de IP's van de apparaten werden er geen apparaten gevonden windows updates of toestemming (netwerk) intranet trusted kan er niets anders over schrijven dan dat het nog niet klopt zoals nu ingesteld hosts invullen netwerkkaart tcp/ip netbios toestaan < kan nooit naar buiten WLAN onmogelijk ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen