Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ontvang nu met mijn Visiosat Astra 1,2,3 en Hotbird maar zou graag Atlantic Bird 7.2W erbij willen ontvangen.

Dit omdat de nieuwe satelliet net in gebruik is genomen op 7,2 en nu wel goed te ontvangen is.

Dus nu is mijn vraag zou ik met een T90 van 28.2E tot 7.2W kunnen ontvangen?

Of is een er modificatie mogelijk met mijn huidige Visiosat?

Daarnaast wat voor switch zal ik moeten halen ik heb nu een 4-1 switch van marmitech werkt gewoon goed. Alles draait op een DM800HD.

Geplaatst:

Van 28,2°E naar 7,2°W is geen enkel probleem met een T90

Je hoeft geen modificaties te doen.

Wat de switch betreft, ikzelf gebruik 8/1 EMP Centauri switchen op mijn T90.

Je kan dus nog 3 extra lnb's erbij plaatsen als je wil.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@Falastine schrijft:

“Dus nu is mijn vraag zou ik met een T90 van 28.2E tot 7.2W kunnen ontvangen?

Of is een er modificatie mogelijk met mijn huidige Visiosat?”

De visiosat g3D presteert als een 80cm schotel, daar kun je het zwakke signaal van de Atlantic Bird 7.2W nooit mee ontvangen, ook niet met uitstekende lnb’s. Het satellietbereik is geen enkel probleem.

Wat betreft de Wavefield T90 is er wat satellietbereik natuurlijk ook geen probleem maar ik ben toch bang dat deze schotel te weinig versterking geeft. Komt overeen met een 90x100cm gewone schotel en dat is te weinig voor een goede ontvangst van de Atlantic Bird 7,2 graden west.

Geplaatst:

De Atlantic Bird 7 satelliet is namelijk – in tegenstelling tot de Eurobird 4A satelliet – met schotelantennes van 1 meter en groter te ontvangen ,dus ik weet niet dat het wel met een T90 gaat lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Falastine

Als jij de Atlantic Bird 7,2 graden west er bij wilt ontvangen, dan zou ik je toch adviseren om er een schotel bij te plaatsen. Een schotel die daar prima bij past is de Visiosat SMC 120. Hier vindt je meer informatie over deze schotel: http://www.visiosat.com/home/gamme/product-detail.php?cat=1&id=68

En zet er dan meteen de beste lnb in die er is, de Inverto Black Ultra.

Je zult natuurlijk wel wat aan de diseqc-switch moeten veranderen want met de vier satellieten die je inmiddels ontvangt, zit je 4/1-switch vol. Je zult dus een uitgebreidere switch nodig hebben.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb thuis een t90 staan, Ik heb geprobeerd om 7,2° West te ontvangen enkele maanden geleden, dat is me niet gelukt.

Ik denk dus ook dat je een extra schotel nodig hebt om deze sat te zien...

Geplaatst:

kan je werkelijk nu wel of niet 7.2 west ontvangen met een T90 ?? de ene zegt dat en da andere zegt dit ?

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

kan je werkelijk nu wel of niet 7.2 west ontvangen met een T90 ?? de ene zegt dat en da andere zegt dit ?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat je met een kleinere schotel (T90, Visio BigBisat) alleen een paar sterke zenders kunt ontvangen op de 7.2 west. Of dat is wat je wil ? ik betwijfel het. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Visio BigBisat een bereik heeft van max 45 graden ... en gezien zijn kleinere formaat ten opzichte van de T90 wellicht een oplossing voor op je balkon is.

Suc6.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen