Ga naar inhoud


DVB-C samen met DVB-S, hoe werkt het uiteindelijk samen?


Boudewijn

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Na het forum over DVB-C uitgespit te hebben kom ik er maar niet achter hoe dingen samen kunnen werken.

 

Eerst de rand-informatie.:

 

Ik heb een Vu+Duo op OpenPli, waarvan de 2 DVB-S tuners netjes met een schotel verbonden zijn (en beeld geven). Nu heb ik, door mijn internet verbinding, ook digitale TV van Ziggo (DVB-C), inclusief kaartje en gratis abbonement.

Nu had ik bedacht dat ik dat mooi kon combineren in de Vu+Duo door de juiste USB-tuner te kopen, ik heb op verschillende plaatsen gezien dat dat zou moeten werken.

 

Nu de vraag.

 

Als ik dit zo installeer, is het dan zo dat als ik b.v. 2 zender opneem op de schotel, en ik daarna b.v. Ned1HD wil kijken, ik gewoon naar Ned1HD zap en de Vu zelf voor de kabel-tuner kiest? Daar waar die, indien een ander geval zelf voor de DVB-S zou kunnen kiezen. M.a.w. Ned1HD is Ned1HD ongeacht vanaf welke tuner het komt.

 

Of is het zo dat de DVB-C tuner een eigen boeket heeft en ik dus 'bewust' voor de kabelaansluiting moet kiezen met zappen?

 

Of is het nog anders?

 

Alvast bedankt

 

Boudewijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

je moet iig zelf (bewust) in het bouqet voor de sat of cable kiezen, als bv op je sat ned1HD op kanaal 340 zit en je ziggo ned1hd op 1 zit, zul je zelf bewust moeten kiezen welke je opneemt en kijkt.. dus dat gaat dan automatisch goed toch ?

DM7020HD (C&S), DM500HD, DM500+, DM7020, DM600.. addicted to Pli..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nope, was aan het overwegen een C-tuner te kopen. Maar omdat die dus helemaal apart is van de S-tuners (en dus niet kan wat ik graag zou willen) is dit naar een lagere prioriteit gegaan.

Misschien dat ik er nog wel eens een koop voor mee te spelen maar dat was het dan ook.

je hebt twee opties

indien je tv geschikt is kun je daar ziggo dvb-c zien (natuurlijk met ziggo ci+ en kaart en abo)

of je neemt een door het image ondersteunde dvb-C / T USB Tuner erbij

ciao

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...