Ga naar inhoud


Welke antenne settings voor Azbox Premium HD met T90


Galgootje

Aanbevolen berichten

Ik heb 't vreeeemde verschijnsel dat ik helemaal niets meer zie ná het updaten van mijn settings veelbeschreven manier.

 

Geen enkel kanaal op het nederlandse boeket is zichtbaar momenteel. No Signal.

 

Weet iemand hoe de juiste antenna setup is voor een Wave 90 met 4 LNB's kijkend naar 13,19.2, 23.5 en 28? Ik heb zitten rotzooien gisteravond maar ik kwam er gewoon niet uit.

 

Er moet toch érgens wel te zien zijn hoe die 4 LNB's ingesteld moeten worden?

 

Bij voorbaat dank voor de feedback, ik begrijp niet waarom ik wél redelijk volle balkjes heb met signaal, maar geen beeld.

 

Overigens had ik VOOR ik een settingslijst downloadde vanaf de nl site wél beeld!

 

Gebruik de laatste firmware van Az.

 

Bij voorbaat harstikke bedankt voor de hulp!

 

Mark

  • Like 1

Groetjes,

 

Galgootje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mark

 

Geen idee eigenlijk doe eens een scan op 23,5 oost en als ie klaar is de boel opslaan (* alles blijft dan wel bestaan fav groepen e.d)

Nee je kan nergens kijken hoe die ingesteld moeten worden dat hangt allemaal af van hoe je de lnb's op de switch hebt aangesloten.

Heb je al gecontroleerd of je disecq instellingen wel goed staan?

 

 

vraag:

 

Welke settings heb je gedownload?

Via azupd.nl?

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Tuner Instellingen -> Tuner A DVB-S -> Antenne Instellingen.

Selecteer bij "Satelliet naam" even 23.5E Astra 1E, 3A.

Selecteer bij "DiSEqC" 1.0 - LNB 2 (of welke aansluiting je voor deze satelliet ook op je switch gebruikt).

Selecteer bij Netwerk zoeken even NIT en druk op "OK" om deze satelliet af te zoeken.

 

zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi D_Liver, Zorlith,

 

Heb idd de settings bij azupd.nl gehaald. De Multy_Guardian gepakt.

 

Heb nu alles gepoetst (alle data gereset, hele rijtje af, alle plugins opnieuw gedownload) omdat ik me herinnerde toen ik de box kocht dat 't zo eenvoudig ging.

Heb helaas niet opgeschreven aan welke switchpoort welke LNB zit, dus da's ff vogelen. Weet iemand hoe ik dit gemakkelijk uitzoek?

 

Wat ik wel had gehoopt is dat iemand een schermschotje had gehad van zijn instellingen, waarbij ik kan zien wat alle settings (afgezien van de diseqc poort dan) precies zouden moeten zijn. Heb ik iig iets van zekerheid wat het zijn moet.

 

Het lijkt ook wel alsof ie vergeet wat ik instel in de antenne settings. Heel weird. Ga je terug naar de zelfde pagina dan staat er ineens een andere TP Frequency enzo dan ik net had ingesteld.

 

Herinner me dat toen ik nog met de D B F 4 A L L plugin de channellist erin had gezet het altijd direct werkte, en als ik een andere settingslijst downloadde dan ging er iets mis waardoor ik maar weer teruggreep naar de D B F 4 A L L plugin voor m'n channellists. Maja, na de update van 4 september niets meer dus moet ik wat.

 

Nu staat ie NIT te zoeken, hoop dat ie wat vindt. En dat we weer kunnen kijken zometeen. :)

 

Hoe komt dit? Weet iemand waarom ik opnieuw moet zoeken? Ik heb dit nog nooit hoeven doen.

 

Gr. Mark

Groetjes,

 

Galgootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt, omdat sommige settingslijsten ook de instellengen van de tuner overschrijven, zodat je die weer opnieuw in moet stellen.

Onze lijsten deden dat niet, en vernieuwde alleen de zenderlijst.

Maarja er worden geen nieuwe zenderlijsten meer gemaakt, omdat het D B F 4all team niet meer bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor jullie hulp! Het mooie is dat ik idd na die zoekactie weer beeld had. Had, omdat ik nu weer met 't zelfde zit. Alleen op 23.5 dan, niet op de 19,2!

 

Heel raar, maar het lijkt erop dat als ik de 23.5 instel (die overigens gisteren nog te vinden was onder 23.0, snap niet hoe 't ineens in 23.5 veranderen kan maargoed…) dan staat de TP Frequentie op iets anders dan ie gisteren stond.

 

Heb van de 4 sats een foto gemaakt, het grappige is dat alle satellieten het doen, maar niet de vermaledijde 23.5/0 whatever 't achter de punt ook moge zijn.

 

Aan Pearlpeter: hoe zorg je ervoor dat de tunersettings NIET overschreven worden dan? Waren jullie de enige die lijsten brachten die 't gewoon deden? Lijkt me toch vervelend als je iedere keer je tunersettings moet her-instellen toch.

 

De instelling van de TP Freq die werkte voor mij met de 23.5 is 12725 (v) maar de box lijkt 'm steeds terug te zetten keihard als ik exit op 10773 (H).

 

Geen idee waarom, geen idee hoe.

 

Iemand?

 

Lijkt me sterk dat bij elke zenderlijst wissel je een netwerkzoektocht moet uitvoeren.

 

Gr, Mark

Groetjes,

 

Galgootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...