alfred de witt Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Nadat ik in juli mijn wave frontier schotel heb geinstalleerd met 12 lnb,s, 1 emp centauri switch 16/1 en 3 diseqc switches 4/1 kreeg ik 2 weken geleden problemen met schakelen via de emp c switch. Ik heb inmiddels de kabels vervangen, swich eraf gehaald en doorgemeten en via test opstelling getest en dan werkt alles. Nadat ik switch weer gemonteerd heb doet hij het soms maar vaak helemaal niet, alleen astra 1 werkt bijna altijd. Soms heb ik helemaal geen contact en geen enkele balk. Hebben meer mensen problemen met deze switch, zie ik nog iets over het hoofd bij het opsporen van dit probleem, ik heb met een tf 7700 hd pvr ontvanger en een vu duo getest maar beide ontvangers genereren hetzelfde probleem. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Beemster Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ik heb soortgelijke problemen met een EMP Centauri 8/1 switch. De switch zeker in orde. Uitgeprobeerd met een Topfield 7710. Maar met een Edision Argus Piccollo werkt de 8/1 niet verder dan een 4/1 switch. De fabrikanten van de schakelaar en de receiver laten mij in de kou staan. Zij wijzen naar elkaar. Op de Edision zit een 12 volt aansluitbus. Zou het probleem opgelost zijn als een diseqc 1.1 generator tussen geschakeld zou worden? Voor aanwijzingen houd ik mij aanbevolen. Leo
vGnp Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Maar met een Edision Argus Piccollo werkt de 8/1 niet verder dan een 4/1 switch. Zo'n EMP heeft toch dipswitches voor het instellen van de juiste DiSEqC modus? Staan die wel goed, en niet (per ongeluk) op DiSEqC 1.0? Dan heb je namelijk maximaal DiSEqC A/B/C/D. (4/1 dus) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Beemster Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Nee, dat is het niet. Ik heb 4 ontvangers staan met 4 8/1 schakelaars en 8 quad lnb`s. Drie Topfields en een Edision. De Edision is een heel mooi klein kastje met veel mogelijkheden. Heb de ontvangers onderling al eens uitgewisseld. En alle standen van de dipswitsches geprobeerd. Het is kennelijk de combinatie van Edision en EMP=Cetauri die niet goed werkt. Groet, Leo
alfred de witt Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 ik heb mijn instellingen verschillende malen gecontroleerd en deze staan op diseqc 1.0 + 1.1. Met mijn topfield heeft het zo'n 3 maande gewerkt tot hotbird weigerde en vervolgens werden de storingen meer. Wellicht moet ik een keer op alleen 1.0 proberen en kijken of de populaire satellieten dan wel werken? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Beemster Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Hallo, Je moet eens wat proberen blijkt bij mij. Ik kocht op marktplaats bij een handelaar uit Almelo een 8/1 schakelaar. En met dat ding werkte alles in een keer goed. Een schakelaar zonder instellingen of andere poespas. 8/1/ en niets anders. Atevio en EMP Ceantauri zijn niet te combiberen met een Edision Agrus Piccollo. Groet, Leo Borgers
alfred de witt Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Geplaatst: 18 november 2011 Alleen diseqc 1.0 werkt nog, dwz dat alleen 4 satellieten schakelen en de rest niet meer terwijl hij altijd goed heeft gewerkt op alle 12 satellieten Ik heb hem via een duitse website gekocht maar ik heb inmiddels 3 mails gestuurd en gebeld maar ik krijg geen antwoordt en werd zelfs onbeschoft te woord gestaan in het Duits. Ik zal als ik tijd heb eens langs gaan in Duisburg bij deze zaak. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen