Ga naar inhoud

LNB met ingebouwde switch of afzonderlijke switch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Als toekomstig sat gebruiker heb ik een paar vraagjes:

Ter informatie geef ik aan dat mijn keus van sat receiver om te starten wellicht een VU+DUO zal worden.

Ik zou opteren om een Alps Quad LNB te installeren (4 aansluitingen, 2 dus voor de DUO voor kijken/opnemen + aansluiting voor 2de sat receiver, enkel kijken), deze komt met een ingebouwde switch, echter wou ik weten als deze kan gebruikt worden in combinatie met de VU+DUO, of als het aangeraden is om met afzonderlijke LNB en switches te werken in referentie naar de hier op het forum beschikbare lijst met compatible switches voor de VU+DUO.

Eventuele ander opties / suggesties altijd welkom.

Alvast bedankt voor een antwoord.

met vriendelijke groet,

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Een Alps Quad met ingebouwde switch?!? :confused:

Die ken ik niet. Waar heb je die info van?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hallo,

ik weet het ook niet precies , zoals gezegd ik ben ietwat een leek in deze materie, maar ik zocht op quad lnb via google en toen kwam ik enkele resultaten tegen waaronder deze van Alps die ik heb vermeld, misschien heb ik het verkeerd geinterpreteerd:

Dit is de de complete omschrijving die onder het produkt staat:

"Ideaal voor de VisioSat Bi-Satellete QUADRO houders, het bekende merk ALPS ook in QUAD LNB uitvoering verkrijgbaar 4 outputs voor aansluiting naar 4 tuners. Werkt volledig onafhankelijk van elkaar door ingebouwde switch".

met vriendelijke groet,

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

Geplaatst: (aangepast)

Dat is dan een beetje "ongelukkig" omschreven, e.e.a. heeft met een (multi) switch zoals we die in satellietontvangst

kennen namelijk niets van doen. Wat wel klopt - en belangrijk is - is dat de 4 outputs volledig onafhankelijk zijn.

vGnp

aangepast door vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Dat is dan een beetje "ongelukkig" omschreven, e.e.a. heeft met een (multi) switch zoals we die in satellietontvangst

kennen namelijk niets van doen. Wat wel klopt - en belangrijk is - is dat de 4 outputs volledig onafhankelijk zijn.

vGnp

Met andere woorden, ik kan dus deze LNB aanschaffen voor mijn geplande opstelling, maar dan nog een afzonderlijke voor de VU+DUO compatibele disecq switch aanschaffen.

met vriendelijke groet,

Geplaatst:

Waar ben jij volgens jou die switch voor nodig?

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@profiler 270

Welke satellieten wil je gaan ontvangen?

Ik dacht de meest courante, Astra1 en 3, alhoewel het mij niet echt om de gratis zenders te doen is, het zou gaan om een abbo met TV Vlaanderen, dus misschien heb ik dan al genoeg met enkel Astra 1 ?

Waar ben jij volgens jou die switch voor nodig?

vGnp

Uit wat ik begrijp en lees op de forums om te schakelen tussen meerdere sattelieten ? Het is een flinke brok materie om alles ineens te begrijpen als beginner, dus alle hulp en eventuele uitleg is welkom, waarvoor bij voorbaat dank.

met vriendelijke groet,

Geplaatst:

Ah. Dat had je in je openingspost niet genoemd, dus de wellezende lezer dacht/denkt dat je het over 1 quad LNB had/hebt.

Je hebt bij meerdere satellietpositie's inderdaad een DiSEqC switch nodig, beter gezegd nog per tuner een switch.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Waarom neem je dan geen duo-lnb met vier aansluitingen. Dat is de meest simpele oplossing. Bijv. een Triax 78 met een Maximum AMBQ-24 voor 54 euro.

@Satkijker:

Ik ben er momenteel nog niet 100% uit of ik wel al die vrije zenders nodig heb, ik ben echter geneigd te zeggen van niet, vandaar dus ook de twijfel welke LNB te kopen, deze die je vermeld had ik ook al gezien, ik lees dat de meesten over het algemeen zeggen dat je op deze "accessoires" niet moet besparen, dat de combinatie schotel / lnb (en ook in combinatie met andere factoren) kwalitatief beter resultaat geeft.

Daarom probeer ik zoveel mogelijk te zien welke opinie of bevindingen andere hebben om een zo goed mogelijk starterset op te stellen die me in de eerste, laat ons zeggen 2 jaren, geen grote kosten zal geven om te moeten veranderen, daarom wil ik hierop niet echt besparen zeg maar.

Dus had ik zo een startersetje in gedachten van:

VU+DUO met Kathrein CAS 75 en Inverto of Alps LNB

Een goede keus ? Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,

Geplaatst:

Euh... Op de meeste (alle?) Kathrein schotels kun je alleen maar Kathrein LNBs monteren.

Je hebt dan wel direct een superieure setup, maar dat kost wel (veel) centjes.

vGnp

Satlook Digital NIT

@profiler270 schrijft:

“Ik ben er momenteel nog niet 100% uit of ik wel al die vrije zenders nodig heb, ik ben echter geneigd te zeggen van niet, vandaar dus ook de twijfel welke LNB te kopen.”

Ik neem aan dat je wel de nodige zenders van CanalDigitaal wilt ontvangen. Die zitten op de Astra 19,2 en 23,5 graad oost. Daar heb je dus toch twee lnb’s voor nodig. Op de Astra 1 zitten alle CD-SD-zenders, op de Astra 3 alle HD-zenders. Wil je de CD-zenders die regelmatig van frequentie veranderen toch steeds weer op de juiste frequentie ontvangen, dan zul je de CanalDigitaal fastscanlijst regelmatig moeten downloaden die op de Astra 1 zit. Het kan natuurlijk ook handmatig maar dan moet je wel steeds goed op de hoogte zijn van alle veranderingen.

En zoals @vGnp al opmerkte, is een Kathrein-schotel een prima schotel maar alleen geschikt voor Kathrein-lnb’s.

Ik weet niet hoe je tot de keus van Kathrein bent gekomen maar ga je misschien vanuit Duitsland de satellieten ontvangen? Daar is Kathrein redelijk bekend, in Nederland helemaal niet.

aangepast door Satkijker

Euh... Op de meeste (alle?) Kathrein schotels kun je alleen maar Kathrein LNBs monteren.

Je hebt dan wel direct een superieure setup, maar dat kost wel (veel) centjes.

vGnp

Persoonlijk vond ik de prijs voor de Kathrein CAS 75 nog meevallen, ik vond em voor 128 euro, LNB heb ik geen idee van, (had ik ook nog niet opgezocht) daar ik niet wist dat enkel LNB's van hetzelfde merk dienen gebruikt te worden, bedankt voor de info.

Ik neem aan dat je wel de nodige zenders van CanalDigitaal wilt ontvangen. Die zitten op de Astra 19,2 en 23,5 graad oost. Daar heb je dus toch twee lnb’s voor nodig.

Ik weet niet hoe je tot de keus van Kathrein bent gekomen maar ga je misschien vanuit Duitsland de satellieten ontvangen? Daar is Kathrein redelijk bekend, in Nederland helemaal niet.

Neen, Canal Digitaal hoef ik niet, het betreft een abbo bij TV Vlaanderen, maar ik vermoed dat alle zenders hier ook verspreid zitten op beide satellieten ? En neen, het is niet de bedoeling satellieten te ontvangen vanuit Duitsland, ik ben woonachtig in België.

De keuze van de Kathrein werd gebaseerd op een ander topic hier omtrent de beste schotel, daar werd de Kathrein genoemd, maar ik vermoed wel dat de schotel perfect kan gebruik worden hier in België of niet ?

De Triax had ik ook al bekeken maar daar vond ik niet echt meningen over als dit al dan niet een kwalitatieve schotel is.

met vriendelijke groet,

aangepast door profiler270

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen