Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag betreft DM8000 tunerkaarten.

Ikzelf heb een eerste generatie DM8000. Dat houd in dat de twee ingebakken dvb-s2 tuners type BCM4501 zijn.

Deze supporten helaas geen blindscan.

Nu krijg ik binnenkort een DVB-C/T hybrid tuner voor in slot C, Maar nu wil ik in Slot D een DVB-S2 kaart die blindscan support.

Ik begrijp dat het dus BCM4505 (of hoger nummer) moet zijn?

Nu koop ik via een_of_andere_veiling_site (ik plaatst geen link want dat mag niet, maar we kennen die site wel neem ik aan).

Als ik op een_of_andere_veiling_site zoek naar "DM8000 s2 tuner" dan zie ik wel DVB-S2 tunerkaarten voor DM8000, alleen ik kan niet achterhalen of het =/>BCM4505 is.

Weet iemand hoe je een equal/beyond 4505 kaart kan herkennen.

Is de bijgesloten afbeelding er een van BCM4505?

Ik vind die blindscan belangrijk, omdat tuner A & B het niet supporten, tuner D wil ik als hobby ontvangst gebruiken.

A/B zit aan vaste dish op dak, maar D wil ik op losse dish met satmeter doen, die ik tijdelijk dan effe op straat/tuin zet om alle kanten op te richten(spelen hehehe). Vandaar.

aangepast door Jeroensky

Geplaatst:

De kans dat je een verkeerde tuner krijgt via die site die we allemaal kennen lijkt me te groot.

Gewoon een goeie (bekende) (web)winkel opzoeken, en de 800se/8000 DVB-S2 tuner kiezen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Winkels in Nederland vind ik vaak te duur.

Je kan het goedkoper krijgen voor zelfde hardware buiten europa(ja zelfs met verzendkosten is het goedkoper). Ik heb goede ervaringen met e bay.

Ook wil ik betalen via paypal.

En veel NL winkels weten ook niet of het BCM4505 is, alleen maar of het s2 is of S.

Of ken je NL webwinkel die aangeeft welk type chip (bcm4505) en paypal betalings optie heeft?

Probleem is dat dm8000 s2 tuner kiezen geen zekerheid bied, kan je alsnog een bcm4501 krijgen zonder blindscan support.

aangepast door Jeroensky

Bij mijn nederlandse webshop was het redelijk aangeduid; voor de 800se of 8000. Daarnaast heb ik bedongen via commentaar bij de order dat het een 4505/4506 moet zijn voor de blindscan. Dan ben je wel safe.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Ik heb al vernomen dat de tuner van eerdere posting met afbeelding een BCM4505 is. (idd door lus is sowieso geen bcm4505).

Ik ga em in Duitsland kopen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...