cyberbob Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Hi, Sinds begin vorige week ben ik de trotse eigenaar van de nieuwe Dreambox de DM7020 HD. Maar de ervaringen tot nu toe met de ontvanger zijn nou niet bepaald positief te noemen. Ik heb voortdurend last van artefakten in het beeld en met name met zenders op de DVB-C ontvanger in het tuner-slot B. Ook half zwarte beelden komen vaak voor. Wanneer deze problemen optreden dan hangt de Dreambox na verloop van tijd zich op en heb ik als enige optie de aan/uit schakelaar op de achterkant. Het gaat helemaal mis wanneer ik een opname start van zowel de DVB-S2 tuner als de DVB-C tuner. Dan verschijnen vrijwel meteen veel artefakten en halve schermen en wordt dat meestal alleen maar erger. De opname zelf is niet naar te kijken wanneer ik deze afspeel. Wanneer ik echter de tuners van plek verwissel, dus de DVB-S2 tuner in slot B en de DVB-C tuner in slot A, dan treden de artefakten minder op, echter met de opnames blijft het goed misgaan. Ook na de laatste firmware van Dream (v3.2.1a) blijven de problemen aanwezig. Zijn er misschien meer mensen die dit soort problemen ondervinden met de DM7020 HD? Of heeft iemand suggesties? Zijn het mogelijk hardware problemen? (Ik vermoed zelf van wel) Alvast bedankt voor jullie reacties.
pbtinus Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 hoi, ikzelf gebruik openpli van 10 november op mijn dm7020hd en deze werkt prima op de dvb-c en dvb-s tuners, newnigma heb ik ook getest zowel 3.2 als 3.3 en deze werken ook als een zonnetje, ik zou de dmm image vervangen voor openpli, newnigma of bijv. ozoon en ik denk dat je mening zal bijdraaien, succes, gr tinus
cyberbob Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Dag Tinus, Ik heb de OpenPLi image van 11-11-2011 geprobeerd en de problemen blijven ook hier aanwezig. In eerste instantie leek het er op dat het weg was, maar na een paar keer zappen gaat het weer mis en blijft hij uiteindelijk hangen en krijg ik een crashlog te zien... Groet, Edwin
satfanatic Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Lijkt op n hardware defekt ! Heb ook eerst 10 dagen liggen stoeien met allerhande software van ivcs tot oozzoon en van orig. tot exp. en newnigma3. Had ook niets als greenscreens ! Heb ontvnager toen terug gebracht naar de winkel en met 'n nieuwe weer naar huis. Heb nu Exp. 3.2.1a erop met GP3 en ding draait als n tierelier ! vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
naishdude Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 (aangepast) *** Nieuwe vragen? Heb dan het fatsoen die niet in het topic van een ander te stellen, maar doet dit in een eigen nieuw onderwerp met een duidelijke titel! 7 december 2011 aangepast door Michel Zie ***
naishdude Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 ????? ik denk dat ik mijn vraag fatsoenlijk gesteld heb. Ten tweede had de schrijver van dit topic min of meer dezelfde problemen, dus daarom dat ik daar heb op ingehaakt..ik dacht dat ik daar niets verkeerds met deed.. anyhow...slecht begin hier blijkbaar,..zal men heil dan maar ergens anders gaan zoeken. succes Dude
naishdude Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 ooh, ja, wis me ook uit jullie database aub Dude
Tuurtje Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 (aangepast) @cyberbob Kennis van mij had ook een 7020HD met gekke crashes en spontaan herstarten. Deze is retour gegaan voor omruil, voor het geld dat je ervoor moet betalen moet het gewoon top werken. 7 december 2011 aangepast door Tuurtje
icesat Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Heb nu Exp. 3.2.1a erop met GP3 en ding draait als n tierelier ! Hier dezelfde ervaring. Laatste exp. image erop met GP3 en ding draait als een tierelier !
DIMKING Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Denk dat je even terugmoet met de jouwe.. hier geen artifacts oid, werkt goed, geen klachten.. openpli 20111128, maar ook met 1121/18 en 17 geen beeldproblemen, wel wat rooie knop frustratie ;0.. en een verschil tussen de afstandsbediening van de 7020 en de 7020HD, die van de HD lijkt minder krachtig moet ik goed richten, en sommige knoppen reageren anders op de HD met beide AB geprobeert.. (de oude ligt ook lekkerder in de hand DM7020HD (C&S), DM500HD, DM500+, DM7020, DM600.. addicted to Pli..
Beheerder Michel Geplaatst: 17 december 2011 Beheerder Geplaatst: 17 december 2011 ????? ik denk dat ik mijn vraag fatsoenlijk gesteld heb. Ten tweede had de schrijver van dit topic min of meer dezelfde problemen, dus daarom dat ik daar heb op ingehaakt..ik dacht dat ik daar niets verkeerds met deed.. anyhow...slecht begin hier blijkbaar,..zal men heil dan maar ergens anders gaan zoeken. succes Dude Je kunt toch lezen of niet? Je wordt lid van dit forum, keurt de regels goed en vervolgens lap je ze aan je laars. Dan vind je het nog gek ook dat een moderator je terecht wijst en maak je aansluitend nog openbaar commentaar ook. In diezelfde regels staat ook dat je dat niet op die manier moet doen. Ik wis helemaal niets. Dat kan je netjes vragen via het contactformulier. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen