iofred Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Hi, mijn @SAT heeft het net begeven, en mijn vervangende OpenBox S10 blijft de kanalen als scrambled zien, en schijnt problemen te hebben met de heractivering. De Philips die CD adviseerd is me te duur, maar zoek een alternatief dat me in ieder geval mijn vrouw van mijn rug afhaald over de nederlandse televisie. Ik woon in Engeland, dus gelimiteerd met oppikken, en even naar de buren lopen om de kaart te activeren werkt ook niet. Welke alternatieve ontvanger word geadviseerd, waar ik met niet teveel problemen weer connectie heb? Bijvoorbaat dank Fred
bersat Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (aangepast) Ik heb sinds kort als tweede ontvanger een Amiko Alien in gebruik, dit is een Linux ontvanger. Draait standaard met Spark software. Maar kan voor de hobbyisten ook met Enigma overweg. Het is een HD ontvanger, kan goed met CD kaart overweg. Deze ontvanger kan bijna alles, behalve koffie zetten. Zoek maar eens op internet. Te koop voor prijzen tussen 115 en 160 Euro. Goetjes Ber 13 november 2011 aangepast door bersat bersat Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi
Johan45 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Op sat4all staat al een review van de Amiko Alien shd-8900 Vult u rustig aan !!!
guppje29 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Nou als je over de afgelopen jaren terug kijkt en alle ellende die er is geweest met de codering ed. Dan kan ik eigenlijk concluderen dat een dreambox het bedrijfs zekerde is. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gast Mimisiku Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 De Dreambox is 'bedrijfszeker' omdat er heel veel ontwikkelaars voor zijn. Andere boxen worden heel vaak maar heel even ondersteund omdat ze na een x aantal maanden weer worden vervangen door een nieuwer type.. In het buitenland een box kopen waar een CI slot in zit en daar een CDS CI module in prikken.. Zou prima moeten werken.. Ze zappen wellicht minder snel, maar je hebt geen probleem met activatie en update pulsen..
iofred Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Hier zijn er een hoop Dreambox 500S aangeboden. Zijn die ook getest en goed bevonden>
RogerDR Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 De 500s is geen HD ontvanger, om al de nieuwste HD zenders te ontvangen moet je minimaal de 500HD hebben.
iofred Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Mmmm, de Amiko Alien 8900 staat aangeboden voor £200, ongeveer 230 euro, is dat een redelijke prijs?
RogerDR Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Kijk dan maar even rond dichterbij, tussen de 115 en de 150 euro is de normale winkelprijs.
iofred Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Voor de Amiko Alien, de user manual vermeld dat het een Conax Embedded Card Reader heeft. Ik neem aan dat CD daar niet op werkt, omdat he Seca is, is dat correct?
bersat Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 (aangepast) Canaal Digitaal werkt probleemloos met de in de software bijgeleverde plug-in. Ook met de SmartWi heeft de Amiko geen problemen. Ber 14 november 2011 aangepast door bersat bersat Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi
iofred Geplaatst: 15 november 2011 Auteur Geplaatst: 15 november 2011 Ber, bedankt hiervoor, betekent dit dat ik speciale plugin moet downloaden als ik de box heb, of zit die automatisch in het bestand? Sorry voor alle vragen, maar wil niet weer een zeper kopen.
bersat Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 (aangepast) Toen ik de Amiko kocht was deze plug-in aanwezig op de ontvanger. Je moet de plug-in alleen even starten, er komt dan een groen pijltje achter te staan en voila de kaart wordt herkent. Het updaten van de kaart werkt ook goed. Er komt vaak nieuwe software uit, wanneer je de ontvanger verbind met internet komt er een bericht voorbij dat er software beschikbaar is. Groetjes Ber 15 november 2011 aangepast door bersat bersat Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi
Gast Togan Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 @guppie29 en Mimisuko, Ook o.a. Vu+ ontvangers zijn op dit gebied aan te raden, zeer bedrijfszeker en qua prijs toch een stuk gunstiger.
Desmo Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Wilde geen nieuw topic starten vandaar mijn vraag hier. We willen een 2de ontvanger op de slaapkamer plaatsen. Nu hebben we een Philips DSR 8121 HD ontvanger. Helaas is deze ontvanger niet echt geluidloos (ook als de ontvanger niet in gebruik is gaat regelmatig de ventilator draaien die goed te horen is, deze is al eens vervangen door CD wat niets heeft uitgemaakt). Nu willen we een zelfde of soort gelijke ontvanger in HD en eventueel met harddisk maar dan wel 1 die geen geluid maakt in de slaapkamer. Ook de vraag of we voor een CD erkende ontvanger of voor een open ontvanger moeten gaan (voor en nadelen ?) we gaan voor gebruikers gemak. Wel willen we gebruik gaan maken van de Clone+. Mocht het een andere ontvanger worden dan de Philips wil ik wel eventueel een mogelijkheid voor cardsharing in ons huis alleen. Budget zat ik aan de prijs van de Philips te denken rond de 200 euro. Jaren geleden wel bezig geweest met diverse schotels met software en instellingen maar ben bang dat ik er te lang uit ben om dat nu even snel op te pakken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen