Ga naar inhoud


Welke ontvanger is geadviseerd


iofred

Aanbevolen berichten

Hi, mijn @SAT heeft het net begeven, en mijn vervangende OpenBox S10 blijft de kanalen als scrambled zien, en schijnt problemen te hebben met de heractivering.

De Philips die CD adviseerd is me te duur, maar zoek een alternatief dat me in ieder geval mijn vrouw van mijn rug afhaald over de nederlandse televisie.

 

Ik woon in Engeland, dus gelimiteerd met oppikken, en even naar de buren lopen om de kaart te activeren werkt ook niet.

 

Welke alternatieve ontvanger word geadviseerd, waar ik met niet teveel problemen weer connectie heb?

 

Bijvoorbaat dank

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds kort als tweede ontvanger een Amiko Alien in gebruik, dit is een Linux ontvanger. Draait standaard met Spark software. Maar kan voor de hobbyisten ook met Enigma overweg.

 

Het is een HD ontvanger, kan goed met CD kaart overweg. Deze ontvanger kan bijna alles, behalve koffie zetten. Zoek maar eens op internet. Te koop voor prijzen tussen 115 en 160 Euro.

 

Goetjes

Ber

aangepast door bersat

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dreambox is 'bedrijfszeker' omdat er heel veel ontwikkelaars voor zijn. Andere boxen worden heel vaak maar heel even ondersteund omdat ze na een x aantal maanden weer worden vervangen door een nieuwer type.. In het buitenland een box kopen waar een CI slot in zit en daar een CDS CI module in prikken.. Zou prima moeten werken.. Ze zappen wellicht minder snel, maar je hebt geen probleem met activatie en update pulsen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de Amiko kocht was deze plug-in aanwezig op de ontvanger. Je moet de plug-in alleen even starten, er komt dan een groen pijltje achter te staan en voila de kaart wordt herkent. Het updaten van de kaart werkt ook goed.

Er komt vaak nieuwe software uit, wanneer je de ontvanger verbind met internet komt er een bericht voorbij dat er software beschikbaar is.

 

Groetjes

Ber

aangepast door bersat

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde geen nieuw topic starten vandaar mijn vraag hier.

 

We willen een 2de ontvanger op de slaapkamer plaatsen.

Nu hebben we een Philips DSR 8121 HD ontvanger.

Helaas is deze ontvanger niet echt geluidloos (ook als de ontvanger niet in gebruik is gaat regelmatig de ventilator draaien die goed te horen is, deze is al eens vervangen door CD wat niets heeft uitgemaakt).

 

Nu willen we een zelfde of soort gelijke ontvanger in HD en eventueel met harddisk maar dan wel 1 die geen geluid maakt in de slaapkamer.

Ook de vraag of we voor een CD erkende ontvanger of voor een open ontvanger moeten gaan (voor en nadelen ?) we gaan voor gebruikers gemak.

Wel willen we gebruik gaan maken van de Clone+.

Mocht het een andere ontvanger worden dan de Philips wil ik wel eventueel een mogelijkheid voor cardsharing in ons huis alleen.

Budget zat ik aan de prijs van de Philips te denken rond de 200 euro.

 

Jaren geleden wel bezig geweest met diverse schotels met software en instellingen maar ben bang dat ik er te lang uit ben om dat nu even snel op te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...