Ga naar inhoud


opname met EPG


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

 

Als ik een opname maakte via de EPG en rode knop werd het programma volledig

opgenomen en stopte de opname automatisch.

 

Van de week heb ik op deze manier een opname gemaakt van de zender CANVAS.

Nu mis ik een gedeelte van het eind van het opgenomen programma omdat de uitzending

iets later is begonnen.

 

Werkt deze manier niet bij alle zenders .

 

 

Mvg Hans

 

Rebox 8000 en Fw 108.75 in gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De EPG geeft de geplande tijd, wanneer een programma uitloopt mis je het einde.

 

In het menu van de Rebox kan je aangeven, of er voor en/of achter de EPG tijd opgenomen moet worden.

Deze tijd is instelbaar.

 

Je zal voor jezelf moeten bepalen, hoeveel tijd extra je wilt opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv was me net voor maar kan dit bericht niet verwijderen althans ik weet niet hoe.

 

Dit heeft niets met welke zender dan ook te maken.

Als je een opname via de EPG programmeert wordt standaard altijd de daarin vermelde begin- en eindtijd gehandhaaft.

Als het programma onverwacht uitloopt mis je inderdaad een stuk aan het eind.

Dit kun je deels opvangen door in 'Opname optie' de optie 'extra opnametijd na het programma' met x minuten in te stellen zodat de opname x minuten langer doorloopt dan in de EPG aangegeven.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan, als de opname reeds loopt, even op de rec toets drukken en extra tijd toevoegen...

Heb je geen gedoe met voorloop-/nalooptijden, die onder normale omstandigheden er enkel voor zorgen dat de naam van de opname niet klopt...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Hartelijk dank voor jullie advies.

 

Ik neem ook wel eens rechtstreeks een programma op maw druk dan op de rode opname knop.

Ik was in de veronderstelling dat de opname dan blijft doorlopen ( net zoals bij mijn vorig ontvanger) maar de opname

stopt netjes aan het eind van het programma.

Kijkt het systeem dan eveneens naar de EPG tijden alhoewel de opname niet plaatsvindt met de EPG.

 

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, wanneer je in een lopend programma op opname drukt, wordt de epg tijd automatisch als eindtijd van je opname gekozen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, als je b.v. via de rode opnametoets een opname handmatig start terwijl het programma al loopt dan wordt de eindtijd a.h.v. de in de EPG vastgelegde eindtijd bepaald.

Stel dat de opname volgens de EPG nog 30 minuten zou lopen dan is de handmatig ingestelde looptijd ook maar 30 minuten.

Mocht het programma dan onverwacht uitlopen dan mis je het laatste deel.

Zoals hiervoor al geadviseerd kun je tijdens de opname nogmaals op de rode opnametoets drukken en daar de looptijd verlengen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou fijn zijn als dat bij toekomstige versies eens wordt aangepast. Als ik een handmatige opname start, dan wil ik ook een handmatige opname, en niet dat de box er ongevraagd de EPG bijhaalt om de opname te stoppen... Zeker omdat het (automatisch) toevoegen van extra tijd niet werkt bij handmatige opnames. Ik kan de opnames al niet meer tellen die mislukt zijn doordat het eind ontbreekt... (De EPG is nu eenmaal een hopeloze zaak die zo goed als nooit klopt...)

aangepast door arsat

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...