odul Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Allen , kan met op één of andere manier uitmeten of de coaxkabel waaraan men zelf 2 krimpconnectors heeft aangezet goed gemonteerd zijn ? Heb een switch met aansluitmogelijkheid van 4 satposities, heeft het belang welke volgorde men gebruikt of is het voldoende om de sat toe te wijzen in de instellingen van mijn humax ? Dank voor de antwoorden. Geel , Stad in de Kempen.
sat87 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Even een uiteinde kortsluiten en met een multimeter doormeten, en even zonder kort te sluiten meten (weerstand oneindig). Het afsluiten (kortsluiten) kan ook d.m.v. een F-afsluitweerstand (75ohm) bij de betere sat-boer te verkrijgen. Je kunt ook een kabel tester kopen bij de vakhandel maar voor een kabeltje is dit wel een beetje te veel van het goede. De aansluitingen van de switch kun je willekeurig gebruiken, dus volgorde is niet van belang . je kunt dus aansluitingen overslaan, als voorbeeld aansluiting 1 en 2 niet gebruiken, 3 voor Astra en 4 voor hotbird. Het is voldoende om de sat toe te wijzen in je humax. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
odul Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 dank voor je antwoord, 2de deel heb ik begrepen. 1 ste deel echter niet . Ik ben een leek... Hoe sluit ik kort en hoe niet ? Multimeter ok , maar op welke uitlezing zet je die. Dank voor het eventueel reagerenen groeten Geel , Stad in de Kempen.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 november 2011 Moderator Geplaatst: 13 november 2011 Afhankelijk van welk type Humax ontvanger je hebt, is in het algemeen gesteld het beter, wanneer je Astra 19 Oost op de 1e Diseqc ingang zet. Bij een eventuele nieuwe software update via satelliet kijkt de ontvanger naar een bepaalde transponder op de Astra 19 en vergeet daarbij wel eens dat die op een andere Diseqc ingang kan zitten. De ontvanger gaat ervan uit, dat de update transponder op de 1e ingang zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (aangepast) @odul schrijft: “dank voor je antwoord, 2de deel heb ik begrepen. 1 ste deel echter niet . Ik ben een leek... Hoe sluit ik kort en hoe niet ? Multimeter ok , maar op welke uitlezing zet je die”. Uitgaande van een digitale multimeter: Zet je multimeter op 20M of 200k-Ohm, hou de ene pen tegen de F-connector en de andere pen tegen de middenader. De weerstand moet nu “0” zijn. Hou aan één zijde van de coaxkabel een stukje aluminiumfolie die zowel kontakt maakt met de middenader als de schroefdraad van de F-connector. Zet je meter op 200 of 2000 Ohm. Meet aan de andere zijde van de kabel. De weerstand moet nu “1” zijn. 13 november 2011 aangepast door Satkijker
Big fellow Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 @odul schrijft: “dank voor je antwoord, 2de deel heb ik begrepen. 1 ste deel echter niet . Ik ben een leek... Hoe sluit ik kort en hoe niet ? Multimeter ok , maar op welke uitlezing zet je die”. Uitgaande van een digitale multimeter: Zet je multimeter op 20M of 200k-Ohm, hou de ene pen tegen de F-connector en de andere pen tegen de middenader. De weerstand moet nu “0” zijn. Hou aan één zijde van de coaxkabel een stukje aluminiumfolie die zowel kontakt maakt met de middenader als de schroefdraad van de F-connector. Zet je meter op 200 of 2000 Ohm. Meet aan de andere zijde van de kabel. De weerstand moet nu “1” zijn. Andersom...Tussen de middenader en de mantel moet je "1" meten. ("1" betekend dat de meetwaarde buiten het meetbereik ligt --> hoog) Bij een kortgesloten middenader en mantel (met het aluminiumfolie dus) zal de weerstand laag wezen, waarschijnlijk geeft je meter "0" aan... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Sprietje Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (aangepast) @Big fellow Bedankt voor de correctie, je hebt helemaal gelijk, even verkeerd opgeschreven. 13 november 2011 aangepast door Satkijker
odul Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Zeer interessant en nieuw voor mij dat de 1ste pos van de switch best astra 19.2 ° is. Ook het stukje van de multimeter zal ik eens moeten uitproberen, maar dan wel met een gewonen en géén digitale multimeter. Groeten Geel , Stad in de Kempen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen