bluefoxamazone Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 hallo, ik wil graag mijn nieuwe HD recorder (tvv Philips) aansluiten op twee aparte schotels ipv op een duo LNB. ik heb dus twee schotels op 19 en 23 die dmv een disecq switch verbonden zijn. Om gelijtijdig te kunnen opnemen moet ik dus een kabel bijtrekken. Moet ik nu ook een anders switch hebben of gooi ik de huidige er gewoon vantussen? bedankt
Sprietje Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (aangepast) De lnb’s op de twee schotels moeten twee uitgangen hebben. Van elke uitgang van de twee schotels ga je naar een diseqc-switch. Je hebt dus ook twee diseqc-switches nodig. Dan heb je automatisch ook twee kabels die naar je twee tuners gaan. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom je nu twee apparte schotels hebt genomen. 13 november 2011 aangepast door Satkijker
bluefoxamazone Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 hallo! bedankt voor de reactie. Ik had gehoopt dat het simpeler kon... de reden van mijn twee aparte schotels is simpel. Ik moet mijn signaal bijna 100m ver weg plukken (bos) en ik haal alleen een deftige signaalkwaliteit met twee schotels van 110cm en hoog kwalitatieve LNB's en kabel. Met een 110cm schotel lukt het ook niet om een TV dua LNB op te zetten daar die blijkbaar uit het brandpunt liggen... vandaar dus... gegroet,
Eddy VL Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Gewoon 2 aparte LNB's (Inverto?) met 2 uitgangen en 2 switchen op een multifeedhouder. Je kan ze iets verder uiteenzetten. De diseq's moeten wel van goede kwaliteit zijn want de afstand waar de stuursignalen waarmee ze schakelen is ook beperkt... Eddy Vl
Sprietje Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (aangepast) @bluefoxmazone schrijft: “de reden van mijn twee aparte schotels is simpel. Ik moet mijn signaal bijna 100m ver weg plukken (bos) en ik haal alleen een deftige signaalkwaliteit met twee schotels van 110cm en hoog kwalitatieve LNB's en kabel. Met een 110cm schotel lukt het ook niet om een TV dua LNB op te zetten daar die blijkbaar uit het brandpunt liggen... vandaar dus...” Wat het brandpunt van een duo-lnb heb je gelijk, maar als je een Monoblock 6 graden (een duo-lnb voor Astra 1 en Hotbird) had genomen had het wel gekund. Daarvan staan de twee lnb’s namelijk 65mm uit elkaar i.p.v. 53mm zoals bij duo-lnb’s voor 80cm-schotels. Maar goed, je hebt nu toch al twee Triax110 schotels. In jou geval moet je zeker een Inverto Black Ultra Twin nemen en de beste diseqc-switch die er is, de Spaun SUR 211 die slechts 1dB verlies heeft. Verder zou ik als je twee maal 100 meter kabel moet uitrollen altijd de KOKA 7 OK (OK = Ohne Kleber= zonder kleefstrip) nemen die op 2150 MHz per 100 meter slechts 21,6dB verlies heeft i.p.v 30dB die de Belden H125 en de KOKA 799 heeft. Ik zie de KOKA 7 OK op Google.de te koop voor 1,51 euro per meter. Misschien als rol van 100 of 200 meter nog wel goedkoper. 13 november 2011 aangepast door Satkijker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen