Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ben onlangs een nieuwe switch gekocht : Vizyon NDS-7014.

Systeem is eenvoudig : uitgang 2 van twin LNB naar input A van de switch, en switch naar ingang tuner B van de Vu+ Duo.

Ik heb lang geknoeid om dit te laten werken en er blijkt dat de enige configuratie die werkt de volgende is : eenvoudig / Toneburst A/B !

Alle andere configuratie laten het signaal niet door. :crazy:

Het probleem is dat ik daarmee de Inputs B, C, en D van die switch niet zal kunnen gebruiken. :(

Wie weet hoe dat komt ?

Kent iemand de juiste instellingen om de switch te laten werken zoals het moet ?

Op de doos van de switch staat "Diseqc 2.0". Dit is volgens mij een evolutie van 1.0. Kan dit de rede zijn waarom het niet werkt ? Kan de Vu+ Duo met Diseqc 2.0 niet omgaan ?

Elk advies is welkom ! :)

aangepast door ketupa

Geplaatst: (aangepast)

Niet alle tuners kunnen met diseqc 2.0 omgaan. Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Neem gewoon een diseqc 1.0 switch.

aangepast door Satkijker
Geplaatst:

Raar dat de Vu+ duo niet met diseqc 2.0 niet zou kunnen omgaan, want op tuner A heb ik een vrij complexe configuratie met een SPAUN disecd switch 420 F en die is diseqc 2.1.

Geplaatst:

Hoe veel lnb's heb je op de Vizyon aangesloten , je heb het maar over 1 twin lnb, daar hoef

je geen switch voor te gebruiken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De 2 tuners van mijn VU+ Duo zijn elk verbonden met een Vyzion NDS-7014 switch.

De inputs 1 en 2 van deze switches heb ik met een draadje doorverbonden en van één input ga ik naar een Duo LNB van CD/TVV voor de ontvangst van Astra's 19.2E en 23.5E. De uitgangen 3 en 4 gaan naar twin LNB's Smart Titanium voor ontvangst van Hotbird 13.0E en Astra 28.2E

Dat alles werkt goed waarbij moet opgemerkt worden dat het een enkele keer enkele sekonden duurt eer er van LNB wordt omgeschakeld. (Het gebeurt niet systematisch en ik weet dus niet wat de reden is).

Ook moet opgemerkt worden dat de gedrukte nummering op het label van de inputs met een markeerstift gewijzigd was (en dat was dan de juiste volgorde).

Samengevat Vyzion NDS-7014 switch werkt op VU+ Duo.

Misschien dat de Topicstarter zijn installatie eens nauwkeuriger beschrijft zodat we beter het probleem kunnen beoordelen

Groeten,

Roman

Geplaatst:

@ Satencom : momenteel maar één LNB aangesloten dus, maar de bedoeling is juist mijn systeem in de toekomst te kunnen uitbreiden, waarbij ik de andere inputs van de switch nodig zal hebben

@ Satkijker en Roman : dank voor de interessante reactie.

Ik probeer verder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...