Ga naar inhoud


WIN7 tool voor meten / weergeven opstarttijd


Jürgen

Aanbevolen berichten

Toen ik in mei 2010 mijn oude ACER XP laptop verruilde tegen een nieuwe Dell laptop met I5 processor en WIN7 stond ik verbaasd over de veel snellere opstarttijd t.o.v. mijn oude laptop.

Nu 18 maanden later heb ik het idee dat deze laptop zo langzaam aan weer net zo traag opstart als mij oude laptop 18 maanden geleden.

Het is een bekend fenomeen dat na verloop van tijd het gevoel weer opduikt dat de laptop / PC weer trager begint te worden maar is dat dan ook daadwerkelijk het geval?

 

Op mijn XP laptop had ik een tool geïnstalleerd (via dit forum door iemand geadviseerd) waarmee ik kon zien hoelang het duurde voordat de laptop was opgestart en welke programma's zijn opgestart.

Eveneens had ik de opties om een aantal minder relevante programma's tijdelijk te parkeren welk uiteraard de opstarttijd verkortte.

Tijdens het opstarten zag ik links onder in de hoek een teller meelopen die de resterende seconden weergaf totdat de laptop volledig is opgestart.

 

Helaas heb ik bij de ingebruikname van mijn WIN7 laptop deze tool niet meer geïnstalleerd en weet nu niet meer welke tool dit was.

Iemand een idee welke tool dit is of heeft iemand een alternatief hiervoor?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...