wernie Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Ik zit sinds gisteren in de problemen met mijn tv vlaanderen. Ineens viel het beeld weg. Na mijn decoder Philips 8121 uit het stopcontact gehaald te hebben om zo te resetten was er geen verandering meer. Dan maar eens mijn smartcard heractiveren wat ook niet hielp. Ik heb dan eens de 2 coaxkabel gewisseld achter de recorder en ik kreeg terug beeld. maar kon niet meer opnemen. Vandaag heb ik al aan mijn satteliet wat geprutst om eens te zien of daar de ene of andere coax niet los ofzo zat. Daar zie ik niets aan. Als ik naar het ontvangst signaal kijk heb ik ,goed bij astra 19 en goed bij astra 23 maar bij astra 28 niets en ook bij hotbird niets. is dat normaal? ik dacht dat ik bij de drie astras goed signaal moest hebben maar ik kan natuurlijk verkeerd denken ook hé. (tis stom dat je daar nergens iets over terug kan lezen in handleidingen!) Ondertussen kan ik terug opnemen maar niet vanop een hd zender. als ik iets opneem op een sd zender en dan toevallig op een hd zender zap stopt de recorder ook met opnemen. dus nu heb ik de sd zenderlijst ingeladen ipv de hd zender. Maar dit is natuurlijk niet de goede oplossing hé. Ik denk dat het iets te maken heeft met de duo LNB twin. één van de twee die kapot is? pff al een ganse nacht en dag mee bezig geweest... en de helpdesk van tv vlaanderen is K.... :-( kan er me iemand helpen? merci
Moderator ceesv Geplaatst: 13 november 2011 Moderator Geplaatst: 13 november 2011 Je hebt zelf al aangegeven, dat het verwisselen van de kabelos weer beeld gaf. Dus of een van je kabels heeft een onderbreking of sluiting of je LNB is inderdaad kapot. Je kan ook de kabels aan de kant van de LNB wisselen, daardoor weet je of het je kabel of je LNB is. Daaarna helpt alleen nog het verwisselen van je LNB. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
wernie Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 tis dus wel zoals ik dacht. morgen dan maar een nieuwe gaan kopen hé. ik zal het dan direct zien of het daaraan ligt... :-) maar over die astra's gesproken, moeten die alle drie signaal ontvangen of niet? merci voor je snelle reactie he. ik laat morgen of overmorgen nog iets weten.
wernie Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 vandaag na mijn vroege ben ik dus een nieuwe Lnb gaan kopen. net voor ik de nieuwe ging bevestigen, probeerde ik nogmaals om op te nemen en te zappen naar een hd zender en op te nemen op een hd zender... wat denk je, nu gaat alles !!! en nog nooit zo vlot als voorheen. zonder iets meer gedaan te hebben dan gisteren of te veranderen :-s mss heeft de ontvanger deze nacht zichzelf een update gegeven??? de nieuwe Lnb maar houden voor later zekers :-) khoop dat het nu gedaan is en alles blijft marcheren . toch bedankt om te luisteren
Moderator ceesv Geplaatst: 14 november 2011 Moderator Geplaatst: 14 november 2011 Het blijkt in de praktijk, dat sommige LNB's aan het einde van hun leven temperatuurs afhankelijk werken. Bij de volgende uitval toch de LNB even verwisselen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 tis dus wel zoals ik dacht. morgen dan maar een nieuwe gaan kopen hé. ik zal het dan direct zien of het daaraan ligt... :-) maar over die astra's gesproken, moeten die alle drie signaal ontvangen of niet? Met een duo,lnb kun je alleen de 23,5 en de 19,2 ontvangen, dus je krijgt geen signaal op de andere satellieten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
haelewyn Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 (aangepast) Gaat in dezelfde richting : Een paar weken geleden had ik ineens 's namiddags geen beeld meer op Astra 3. Ik had net een paar uur vrijaf genomen en wist ineens wat ik er kon mee doen.. Aan de antenne heb ik niet meer gedaan dan alles eens los gemaakt en weer vast gedraaid, zowel aan de LNB als aan de disecq. Daarna ging alles weer goed. Ik heb een Multitenne met in het midden een ALPS LNB. Ik dacht dat de ASTRA3 op de ALPS zit. Als ik nu naar tv kijk is er zeldzaam nog eens een probleem met het beeld. Alsof, bv op History HD, het beeld even stopt en dan weer verder gaat. Voor mezelf heb ik al uitgemaakt dat ik maar gewoon ga wachten tot alles weer volledig om zeep is, want zoals het nu gaat kan ik toch geen verschil zien met wat ik verander. Kan vocht in de aansluitingen zich op die manier manifesteren ? Ik had maanden geleden er ook aan geweest en had de boel niet opnieuw met tape omwikkeld omdat ik dacht dat ik wel gauw terug aan het proberen zou moeten gaan. Het lijkt me dat in mijn geval het waarschijnlijk niet aan de LNB zal liggen. Heeft iemand trouwens al iets anders dan een ALPS in het midden gezet van drie LNB's op een Multitenne ? ik heb alleen nog eentje in reserve genre Smart Titanium. 18 november 2011 aangepast door haelewyn
jeevanhoof Geplaatst: 19 november 2011 Geplaatst: 19 november 2011 Hoi, het kan toch een probleem zijn met de stekkers. Als er van die vage problemen voorkomen, best een stukje van de kabel knippen, en de stekker er terug opzetten. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
haelewyn Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Wat me nog opvalt : als ik van Astra1 naar een kanaal op Astra3 schakel duurt dat enkele seconden (zwart beeld), terwijl ik me dacht te herinneren dat dat vroeger binnen een halve seconde of zo ging. Schakelaars : prima. Heb er een aantal in reserve liggen :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen