Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb gisteren deze dreambox gekocht op marktplaats. De dreambox zou een originele zijn.

Eenmaal thuis een onderzoekje proberen te doen op basis van wat ik er over kan vinden op het net maar ik blijf twijfelen.

Is er hier een kenner die mij kan bevestigen of deze box wel of niet origineel is?

Alvast bedankt!

mvg

Harold

post-59551-0-03742200-1321262406_thumb.jpg

post-59551-0-94068100-1321262416_thumb.jpg

post-59551-0-44776400-1321262421_thumb.jpg

Geplaatst:

Je kunt beginnen om het serienummer te controleren op de site van Dream zelf. Je kunt zelfs een officiele image laden en van daaruit een Genuine Dreambox test uitvoeren... Mocht het geen origineel zijn, dan even terug naar de koper (want die heeft daar dan teveel voor gevangen).. Op de site staan ook kenmerken waaraan je een clone zou kunnen herkennen.. Al moet ik zeggen dat de Chinezen daar héél snel op reageren dus een 100% veilige test op het gezicht is nauwelijks mogelijk..

Geplaatst:

Misschien moet ik er even bij zeggen dat ik er geen verstand van heb. Er komt volgende week een kennis de boel voor elkaar maken.

Ik heb even gekeken op de site van Dream en het nummer op het etiket is te lang. Ik heb de box even aangesloten en in het menu gezocht maar ik kan nergens een verificatie code vinden.

Er staat een pli image op, kan het zijn dat ik deze code alleen kan vinden als ik de originele software er op heb? Er stond ook nog iets bij over Jade maar dat zegt mij persoonlijk niets.

Ik hoop dat ik hier uit ga komen want als ik moet wachten tot de installateur komt dan is er al zoveel tijd verstreken dat het ook niet meer overkomt dat ik dan nog contact met de verkoper op neem.

Ik heb inmiddels ook ontdekt dat er een hologram zegel op de box moet zitten maar die is er gewoon niet. Is dat al doorslag gevend?

Of kijk ik niet goed, kan iemand mij zeggen hoe/waar ik de verificatie code kan vinden?

Geplaatst:

dat schroefje op de achterkant mis ik

daarnaast kun je onderop zien of er een simm (als Genuine check) inzit

ik denk cloon

en het vragen na afloop van de koop is, met permissie, SUF

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst: (aangepast)

dat schroefje op de achterkant mis ik

daarnaast kun je onderop zien of er een simm (als Genuine check) inzit

ik denk cloon

en het vragen na afloop van de koop is, met permissie, SUF

Daar heb je op zich ook wel gelijk in, echter ik heb er weinig tot geen verstand van en heb wel geprobeerd alvorens tot aankoop over te gaan een verificatie te doen.

Ik kwam daar niet 100% uit en daarom heb ik de verkoper garantie laten afgeven dat het klopt. Hij heeft bevestigd als het niet goed is dan kan ik terug komen.

Deze optie zal ik zeker gebruik van maken als het niet klopt. Ik moet het natuurlijk wel zeker weten.

Wat bedoel je met onderop, onderop de box of onderop de tuner?

Is er ook iemand die kan vertellen waar ik nu die verificatie code kan vinden?

aangepast door Haroldprins1980
Geplaatst:

dat is goed dat je dat hebt laten bevestigen...

bij cloon geld terug.

de verifikatiecode moet je via de dmm eigen website doen

en er is ook een plugin die dat controleert

MAAR als die plugin ontdekt dat het geen origineel is betekend dat ook het einde van je dm600

knalhart en afdoende mbt cloones

dus als je de dm600 zo als die is terug kunt geven en geld terug krijgt, doe dat

anders heb je een dode dm600 en krijgt geen geld meer terug.

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Ok maar waar kan ik dan de verificatie code op de box of in de software vinden en is die nog wel te vinden als er een Pli image op staat?

als die code terug te vinden was, (anders dan vastgebakken in de onbeschrijfbare simm) zou men altijd een truuk kunnen uithalen.

dus die is niet te vinden enkel uit te lezen met de plugin... (met of zonder pli)

maar let op ik schreef het al dan is die indien niet echt ook definitief stuk.

laat de verkoper dat risiko nemen.

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Dan zal hier wel een truc uitgehaald zijn want ik kan nergens wat vinden en ik zit al een tijdje te zoeken.

Ik ga er wel mee terug, en koop mij zelf wel een Clarke-ET9000, die wilde ik zobizo kopen. Ik dacht echter ik koop eerst even een simpel boxje op MP dan kan ik eerst even kijken of alles goed werkt en bevalt alvorens ik zo een dure ontvanger koop.

Dit had ik dus beter direct kunnen kopen want dit is dus alsnog duur op deze manier, ik heb er nog even 60 euro voor betaald.

Nu hopen dat die verkoper zich aan zijn woord houd...

In ieder geval bedankt voor alle info, wordt zeer gewaardeerd!

Mocht iemand echter nog iets toe te voegen hebben dan hoor ik dat graag nog even!

Geplaatst:

Dat was al voorgesteld, maar als het niet klopt dan is de box ook stuk en dan is de mogelijkheid tot geld terug ook weg!

exact...

overigens had je met die dm600 (een enigma1 box zonder dvb-s2 tuner) dus geen ontvangst meer van het nieuwe zenderpakket op 23,5 Oost

dat schreef men (ik ook) al meer dan een jaar geleden)

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Dit had ik dus beter direct kunnen kopen want dit is dus alsnog duur op deze manier, ik heb er nog even 60 euro voor betaald.

Voor 60 euro koop je een clone!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...