Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik ben een nieuw lid

en zit met het volgende probleem na aansluiten van mijn popcorn a300 op het netwerk kan ik niet sharen van af diskstation

hij geeft aan na een sharemap maken op popcorn dat deze share niet meer bestaat

op de slaapkamer staat een a210 en die werkt op deze manier wel wie kan mij helpen

bert

Gast Merkedesch
Geplaatst:

hallo ik ben een nieuw lid

en zit met het volgende probleem na aansluiten van mijn popcorn a300 op het netwerk kan ik niet sharen van af diskstation

hij geeft aan na een sharemap maken op popcorn dat deze share niet meer bestaat

op de slaapkamer staat een a210 en die werkt op deze manier wel wie kan mij helpen

bert

Ik had net het zelfde!!Voorheen had ik een C-200 nu heb ik een Popbox aangeschaft ik kreeg dezelfde melding na wat gepuzzel gebruik ik nu NFS en kan ik mijn films gewoon weer benaderen en afspelen..

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Welkom op het board bertbuurlage. Gaarne voortaan niet zomaar een eigen vraag stellen in een al bestaand onderwerp, maar zelf een nieuw bericht starten. De kans dat je dan hulp krijgt is veel groter en het houdt een en ander leesbaar. Ik heb er nu een nieuw draadje van gemaakt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Misschien heb je hier wat aan??

http://www.networked...p/Network_Share

Of is het je inmiddels al gelukt??En wil je dit delen hoe???

Inmiddels hetzelfde probleem gehad met mijn A-300

Oplossing voor mij was onder W7 mijn map (opnieuw)de juiste rechten geven.

Daarna mezelf (admin) van een ww voorzien.

Op de A-300 inloggen via een nwe netwerkshare...naam - ww en map invullen.

Daarna werkte die weer.

Helaas alle andere mogelijkheden zoals een Hanewin NFS opzetten wilde niet werken terwijl dit op de C-200 nooit een probleem was.

Ook de myiHome te downloaden bij Syabas werkt niet op de A-300 ik hoop dat dit kinderziektes zijn??En met een evt. nieuwe software release verholpen zijn.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

HFS moet gewoon werken hoor, ook op de A300 Veel mensen lukt het niet om normale shares goed te krijgen vanwege rechten die niet goed staan, en gaan juist naar NFS toe omdat dat veel makkelijker is. Juist ook bij A300 gebruikers.... Bedenk wel dat je ook de firewall aanpast.! NFS is eigenlijk ook de beste mogelijkheid als je wilt streamen. Dus ook via de Synology

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Merkedesch
Geplaatst:

HFS moet gewoon werken hoor, ook op de A300 Veel mensen lukt het niet om normale shares goed te krijgen vanwege rechten die niet goed staan, en gaan juist naar NFS toe omdat dat veel makkelijker is. Juist ook bij A300 gebruikers.... Bedenk wel dat je ook de firewall aanpast.! NFS is eigenlijk ook de beste mogelijkheid als je wilt streamen. Dus ook via de Synology

Hallo Winwiz,

De NFS share heeft op de C-200 gewoon gewerkt...nu inmiddels met de A-300 werkt dit niet meer??

Ik heb HanewinNFS vanaf de bodem weer opnieuw geinstalleerd.....ook heb ik de beide regels in de W7 firewall tcp/udp opnieuw aangemaakt...

De A-300 ziet de NFS wel en ik kan de map ook openen....het bestand aanklikken daarna gaan de puntjes draaien maar verder gebeurt er helemaal niets???

Dus vertel het me maar wat ik niet goed doe???

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Werkt het wel vanaf je Synology? (die heb je toch dacht ik?)

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Werkt het wel vanaf je Synology? (die heb je toch dacht ik?)

Ja de A-300 verbind met de Synology ook niet via NFS..

Share bestaat niet meer is het enigste wat de A-300 laat zien??

Vandaag ben ik alleen thuis en ga er eens verder mee aan de slag..."vroeger" was het allemaal een stuk makkelijker lijkt het wel?

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Ik heb zelf de A300 niet. Voegt niet veel toe t.o.v. de C200, dus ik wacht eventueel op de C300. Maar wat ik van A300 gebruikers lees, moet NFS geen probleem leveren. Ook op het gebruikersforum van PCH zie ik geen negatieve dingen hierover.

Gast Merkedesch
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb zelf de A300 niet. Voegt niet veel toe t.o.v. de C200, dus ik wacht eventueel op de C300. Maar wat ik van A300 gebruikers lees, moet NFS geen probleem leveren. Ook op het gebruikersforum van PCH zie ik geen negatieve dingen hierover.

Ik kan er nu alleen nog aan toevoegen dat ik heb mijn Egreat(A-110) er even aan heb gehangen en max rechten op de Synology heb ingesteld de Egreat gewoon alles laat zien wat ik share op de Synology via NFS.

Nu heb ik de A-300 er weer aangehangen (alle aangemaakte accounts verwijderd A-300 herstart) NFS browser geeft nu ook mijn volume1/downloads aan maar tijdens het willen openen geeft die wederom aan "Er is een fout opgetreden,uw verzoek kan niet worden uitgevoerd"

Egreat er weer aangehangen Geen problemen????Dus volgens mij zit er dan bij de A300 ff iets niet goed??

Ik heb bij Synolgy even op het forum gekeken maar daar wordt ook beschreven dat de Popcorn geen verbinding krijgt via NFS

Gr.Merkedesch

aangepast door Merkedesch
Geplaatst:

Wat ik lees bij PCH is dat de rechten standaard verkeerd staan op de Synology. Op mijn Server2008R2 moet ik bij NFS shares Rootaccess geven om ze toegankelijk te maken

2011-11-20_123010.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen