Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem ik heb een 80 cm schotel (staat geen merk op) met een multifeed houder en 4 LNB`s (merk megasat) nu probeer ik mijn schotel uit te richten en heb op 1 lnb mijn kabel aangesloten. In mijn settings op de dreambox heb ik aangegven een enkel LNB te hebben. Als ik bij signaalzoeker van mijn dreambox kijk zie ik op een gegeven moment een signaal van ongeveer 80% maar als ik dan een kanaal selecteer dan heb ik geen beeld. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Als ik een andere satelliet selecteer in tunerconfiguratie dan laat ie ook 80% zien.

Geplaatst:

Kijk eerst eens met Dishpointer of je wel in de goeie richting uitgericht staat. Even je locatie invullen en/of Google Maps

gebruiken, en de diverse satellieten van die 4 LNBs even kiezen. Dan heb je een idee waar je "naar kijkt" met die ene LNB.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb wel gekeken met dishpointer ik zit in de goede richting. en heb als je naar de lnb koppen kijkt de 2e van links aangesloten en in mijn dreambox Astra 1 geselecteerd. ik krijg dan dus op een gegeven moment wel signaal als ik dan een kanaal selecteer (bijv. BVN) dan blijft beeld zwart en krijg ik melding afstemmen mislukt.

aangepast door Boety
Geplaatst:

Heb je wel een recente kanalenlijst in die ontvanger?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

@Boety

Waar heb je je schotel staan, is dat in Nederland of in het buitenland?

Wat heb je voor een multifeed houder?

Verder schrijf je: “heb als je naar de lnb koppen kijkt de 2e van links aangesloten”

Is dit als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt of als je achter de schotel staat?

aangepast door Satkijker

ja ik heb een recente kanalen lijst ik had voorheen een duo lnb van canaldigital die deed het perfect.

De schotel staat in nederland. Ik heb een multifeed houder van SAB. als je achter de schotel staat de 2e van links is Astra 1

ik heb al wel eea opgezocht. van links naar rechts krijg je hotbird, Astra 1, Astra 3 en dan Astra 2. Wat kan ik het beste doen? met of zonder de switch testen en zoeken naar signaal?.. dank voor jullie reply so far

aangepast door Boety
Geplaatst:

Gewoon één transponder inscannen. Dan zie je welke kanalen erop zitten en kan je uitvinden naar welke satelliet je kijkt.

Volgens mij zit je nl. op een verkeerde satelliet die ook de zelfde transponder frequentie heeft.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

@Boety

De kans is groot, dat je op een verkeerde satelliet bent uitgericht.

Het uitrichten van de schotel gaat het beste zonder switch. Sluit dus de coaxkabel aan op de Astra 1 (19,2 graden) lnb. Stel je multifeed-rail op ongeveer 11 graden schuin, vanachter de schotel gezien links omlaag.

Als je even de afstand op geeft vanaf de voorzijde van de Astra 1 kop tot aan de schotel (precies in het midden van de hoogte van de schotel gemeten, dan zal ik even de lnb-afstanden voor je uitrekenen. Geef dan ook ongeveer aan waar de schotel staat.

Geplaatst:

Het is gelukt ik heb eindelijk beeld. Ik heb het programma dreamboxE2satfinder gebruikt daarmee is het me gelukt. Ik had inderdaad een verkeerde satelliet in eerste instantie, nadat ik de schotel iets had gedraaid en de schotel ook iets heb gekanteld kreeg ik een zwak signaal. Na wat finetunen kreeg ik een goed signaal zo ong 14 db.

Nu heb ik wel problemen met sommige kanalen daar heb ik of geen geluid of van dat blikkerig geluid. Kan het liggen aan het signaal? signaalsterkte is 72% of ligt het aan de bekabeling? andere kanalen hebben gewoon goed geluid.

aangepast door Boety

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...