Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben niet erg slim geweest, heb een ouder Nederlandsechtpaar in Frankrijk beloofd om hun sat reciever aan te sluiten. Nu heeft de beste man meteen een nieuwe reciever gekocht, een Vu+ Duo. Die ken ik alleen van (goede) reputatie. Heb een dit forum gescand maar kon op twee vragen geen snel antwoord vinden.

• Met de standaard software, kan je CD opnames ongecodeerd opslaan op de harddisk? Of moet je 's nachts een decodeer slag maken?
  • Kan de CD kaart er gewoon in of moet er eerst meer software geinstalleerd worden?

Met vriendelijk dank en excuses voor wat wellicht beginners vragen zijn.

Geplaatst:

* Met de standaard software kan je geen opnames ongecodeerd op de harddisk zetten als je naar iets anders kijkt.

* Met de standaard software kan je de CD kaart er niet zo insteken

Handig is om er bij voorbeeld Open Pli op te installeren en daarna via de applicaties CCam installeren.

Ontvanger heeft dan fastscan en kaart werkt rechtstreeks

Geplaatst: (aangepast)

Dit zijn topontvangers, dus ik zie niet in waarom je dom bent geweest.

Even wat uitgebreidere uitleg. De eerste stap die je moet nemen is zorgen dat de bootloader van het apparaat actueel is.

Download het bestand duo_cfe_3_0_usb.zip van de volgende locatie:

http://archive.vuplu...image/2011/6.0/

Pak het bestand uit op een USB-reepje, steek het reepje in de VU+. Zet de VU+ vervolgens aan. Na korte tijd zegt de Vu+ op zijn schermpje dat het geïnstalleerd is en je moet rebooten. Zet de VU+ dan uit.

Maak je USB-reepje nu leeg. Dit is belangrijk.

Download OpenPLi van de volgende website:

http://openpli.org/download/vuduo/

Download de USB-versie (met _usb) in de naam, en pak het zip-bestand uit op een USB-reepje. Steek het USB-reepje in de Vu+ Duo en zet het apparaat aan. Op het schermpje van de Vu+ verschijnt dat het USB-reepje gelezen wordt en daarna dat het geprogrammeerd wordt. Korte tijd later verschijnt de melding dat je moet rebooten.

Verwijder het USB-reepje. Zet de Vu+ uit en weer aan, en hij zal met PLi opstarten. Doorloop de stappen in het menu, laat het apparaat zenders zoeken en enige tijd later is het apparaat geschikt om ongecodeerde zenders te kijken.

Om de CD-kaart te kunnen gebruiken, verbind het apparaat eerst met internet. Kies vervolgens "menu", dan "applicaties", dan "plugins downloaden". Kies CCcam en laat het apparaat dit downloaden en installeren. De CD-kaart moet nu werken.

aangepast door Zuppelan
Geplaatst:

FalconerThe,

het was al beschreven hoe en eventueel ook de keuze met wat voor image je de duo flashed

maar goed ingesteld zul je hun niet meer aan de telefoon lijn hebben (mijn ervaring bij den familie)

ben je zelf niet vertrouwd ermee, kun je elke dag vragen verwachten.

niet dat het heel lastig is maar je moet een beetje vooruitziend te werk gaan

lever het aansluiten af middels het origineel image dat al op de box is

en maak hen sat4all lid opdat ze zelf de knowhow leren.

dan doen ze het wellicht na een avondje of twee drie het allemaal zelf.

overigens als de kennis een box met reeds alternatief image erop heeft

(hetgeen ook steeds meer verkopers zo afleveren)

ben je nog sneller klaar.

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Dit zijn topontvangers, dus ik zie niet in waarom je dom bent geweest.

Even wat uitgebreidere uitleg. De eerste stap die je moet nemen is zorgen dat de bootloader van het apparaat actueel is.

Download het bestand duo_cfe_3_0_usb.zip van de volgende locatie:

http://archive.vuplu...image/2011/6.0/

Pak het bestand uit op een USB-reepje, steek het reepje in de VU+. Zet de VU+ vervolgens aan. Na korte tijd zegt de Vu+ op zijn schermpje dat het geïnstalleerd is en je moet rebooten. Zet de VU+ dan uit.

Maak je USB-reepje nu leeg. Dit is belangrijk.

Download OpenPLi van de volgende website:

http://openpli.org/download/vuduo/

Download de USB-versie (met _usb) in de naam, en pak het zip-bestand uit op een USB-reepje. Steek het USB-reepje in de Vu+ Duo en zet het apparaat aan. Op het schermpje van de Vu+ verschijnt dat het USB-reepje gelezen wordt en daarna dat het geprogrammeerd wordt. Korte tijd later verschijnt de melding dat je moet rebooten.

Verwijder het USB-reepje. Zet de Vu+ uit en weer aan, en hij zal met PLi opstarten. Doorloop de stappen in het menu, laat het apparaat zenders zoeken en enige tijd later is het apparaat geschikt om ongecodeerde zenders te kijken.

Om de CD-kaart te kunnen gebruiken, verbind het apparaat eerst met internet. Kies vervolgens "menu", dan "applicaties", dan "plugins downloaden". Kies CCcam en laat het apparaat dit downloaden en installeren. De CD-kaart moet nu werken.

Hallo,

Een rare vraag, wat doet eingelijk die bootloader? duo_cfe_3_0_usb.zip

en waarom moet die eerst?

Want ik heb pas 2 keer er een nieuwe image opgezet open pli 2.1 vandaag , maar ik had alleen de open pli 2.1 van 16-11 gedownload en die op de usb stick gezet en daarna opnieuw opgestart.

Nadien deed alles weer normaal (op de zenders van filmnet na dan maar dat weet ik dat het probleem daarvan is dat de schotel opnieuw uitgericht moet worden.

Geplaatst:

De bootloader is verantwoordelijk voor het opstarten van het apparaat: Hij initialiseert de hardware en gaat dan de image laden. Er is recent een wijziging geweest, waarbij de indeling van het flashgeheugen in de Duo is aangepast. PLi maakt daar al gebruik van. Mijn ervaring is dat als je de nieuwste PLi-images probeert te installeren, het apparaat blijft hangen tijdens het programmeren. Daarom moet de bootloader eerst geflasht worden: Anders loop je het risico dat PLi er niet op wil.

Geplaatst:

Dus het is verstandiger om in de toekomst eerst de bootloader met (duo_cfe_3_0_usb.zip) te doen voordat je de pli image er opzet.

Want in mijn geval ging de PLi er gewoon op.

Als je een online update doet, installeert pli automatisch de nieuwste bootloader

dat is oa een voordeel bij pli (zij maken het ons gemakkelijker).

dus als de box loopt is de bootloader goed.(en hoef je die voorlopig niet meer aan te passen/ opnieuw te proggen/flashen)

• Like 1

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst: (aangepast)

Dus het is verstandiger om in de toekomst eerst de bootloader met (duo_cfe_3_0_usb.zip) te doen voordat je de pli image er opzet.

Want in mijn geval ging de PLi er gewoon op.

Uhm vergeet niet,

het is maar één keer nodig de bootloader erop te zetten, daarna hoef je er niet meer over na te denken bij flashen van een nieuw of ander image

dit bootloader toevoegen geldt overigens enkel voor de DUO

Overigens moet aanvullend geschreven worden dat die bootloader veranderd is ten opzichte van de oude, zodat ook grotere images ingeladen kunnen worden > oorspronkelijk waren de VU images zo 38MB groot en nu zijn die originele en VTI images 74MB groot...

Het pli image en sommige andere zijn nog niet dusdanig vergroot (dacht ik te hebben gezien), maar kan dus wel degelijk geflashed worden <na eenmalig de bootloader te hebben vervangen>.

@FalconerThe,

het zal wel loslopen met het installeren, succes.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Uhm vergeet niet,

het is maar één keer nodig de bootloader erop te zetten, daarna hoef je er niet meer over na te denken bij flashen van een nieuw of ander image

dit bootloader toevoegen geldt overigens enkel voor de DUO

Overigens moet aanvullend geschreven worden dat die bootloader veranderd is ten opzichte van de oude, zodat ook grotere images ingeladen kunnen worden > oorspronkelijk waren de VU images zo 38MB groot en nu zijn die originele en VTI images 74MB groot...

Het pli image en sommige andere zijn nog niet dusdanig vergroot (dacht ik te hebben gezien), maar kan dus wel degelijk geflashed worden <na eenmalig de bootloader te hebben vervangen>.

@FalconerThe,

het zal wel loslopen met het installeren, succes.

ciao

Hallo,

Als ik de volgende keer er weer een andere image op ga zetten dan zal ik eerst de bootloader er op zetten.

Bedankt voor de informatie.

Geplaatst:

Zo lees ik heb niet. Tonskidutch zegt duidelijk 1 X de bootloader laden. Daarna hoeft het niet meer.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

Zo lees ik heb niet. Tonskidutch zegt duidelijk 1 X de bootloader laden. Daarna hoeft het niet meer.

Maar ik heb nog nooit een bootloader zo geinstaleerd.

Toen ik mijn Vu Duo kocht stond er een oude inmage op.

En heb die toen vernieuwd door alleen een image er op te zetten, zo heb ik ook de 2.1 image er opgezet.

Dus nooit los een bootloader.

Geplaatst:

Dat kan gerust gebeurd zijn terwijl je er niets van merkt. Maar... zodra je een recente PLi op een Duo zet met oude bootloader zal het niet lukken de image te installeren. Daarom moet je voor apparaten die uit de verpakking komen voor de zekerheid de bootloader actualiseren.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...