Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat kan gerust gebeurd zijn terwijl je er niets van merkt. Maar... zodra je een recente PLi op een Duo zet met oude bootloader zal het niet lukken de image te installeren. Daarom moet je voor apparaten die uit de verpakking komen voor de zekerheid de bootloader actualiseren.

Maar ik heb hem niet nieuw uit de doos gehaald, de persoon (internetwinkel) heeft er gelijk een pli versie opgezet, dan zal hij ook wel een nieuwe bootloader er op hebben gezet, want ik kan wel gewoon een nieuwe image instaleren.

Geplaatst:

topwaredesign,

dan is eventueel de aankoopdatum en het Pli voorinstalleren door winkelier een aanduiding voor het feit of die bootloader er eenmalig op gezet is geworden.

om zeker te zijn MAG je het natuurlijk nog eens doen

maar eenmaal erop (dat was de stelling) hoef je het niet telkenmale opnieuw te doen bij het flashen van een image...

het is dus daarmee misschien wel van belang te weten wat de winkelier uitvogelt op je machientje.

;)

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

topwaredesign,

dan is eventueel de aankoopdatum en het Pli voorinstalleren door winkelier een aanduiding voor het feit of die bootloader er eenmalig op gezet is geworden.

om zeker te zijn MAG je het natuurlijk nog eens doen

maar eenmaal erop (dat was de stelling) hoef je het niet telkenmale opnieuw te doen bij het flashen van een image...

het is dus daarmee misschien wel van belang te weten wat de winkelier uitvogelt op je machientje.

;)

ciao

Het is me helemaal duidelijk, ik zal vragen aan de pesoon waar ik hem besteld had of hij dat toen gedaan heeft,

Geplaatst:

Als je een online update doet, installeert pli automatisch de nieuwste bootloader

dat is oa een voordeel bij pli (zij maken het ons gemakkelijker).

dus als de box loopt is de bootloader goed.(en hoef je die voorlopig niet meer aan te passen/ opnieuw te proggen/flashen)

Ik begrijp het bovenstaande upgraden via USB, maar waar vind je de online update?

Geplaatst: (aangepast)

Ik begrijp het bovenstaande upgraden via USB, maar waar vind je de online update?

de online update is voor ieder image verschillend verstopt ;)

bij VTI is het te vinden onder

menu

instellingen

software beheer

software update

hij geeft aan of je wilt updaten en dan klik je oké

maar met een Rebox RE-9000HD PVR, bootloader 1.23, v1.08.75 is dat natuurlijk niet van toepassing

we hebben het over de VU+ DUO (bootloader) en updaten van alle VU's (algemeen)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Excuus. Had mijn profiel nog niet aangepast.

Voor de duidelijkheid: VOOR MIJ NOOIT MEER EEN REBOX.

Met de Rebox RE-9000HD PVR binnen 2 jaar zeker meer dan 500 vastlopers gehad!!!!

(Ondanks dat apparaat meerdere keren "gerepareerd" is en er zelfs op aanraden van Rebox 3x verschillende HDD in gezet zijn)

Bedankt voor reply.

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Ik heb een VU+ Duo aangeschaft, vandaag een Triple head geïnstalleerd (ddor de satelliet installateur hie rin Frankrijk).

De Duo+ laad nu allerlei zenders in van de Astra 19.2 en 23.5, maar NIET de zenders van CanaalDigitaal.....

Één keer zenderscannen geeft me wel Comedy Central en de volgende scannen geeft weer Veronica (zonder geluid).

Nederland 1, 2, 3 en alle andere commerciele zenders ontbreken. Wel 900 andere zenders, waaronder de nederlandse regionale zenders.

Iedereen spreekt hier over het 'Flashen', maar als ik een USB stick met een map vuplus (gevonden via dit forum) in het apparaat stop en het apparaat opnieuw opstart, gebeurt er niets. Het display geeft slechts "VU Plus",

WAT DOE IK NIET GOED?????

• Moderator
Geplaatst:

Beste jandezwart, welkom op dit forum.

Helaas kaap je meteen met je eerste posting het onderwerp van iemand anders.

Stel je vraag a.u.b. in een door jezelf geopend onderwerp.

Terug on-topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...