Ga naar inhoud

Advies gevraagd bij aanschaf NAS

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Goedendag..

Ik ben op zoek naar een NAS die compatible is met een Popcorn A-300.

Ik download veel dus met ondersteuning van nzb's.

Ik wil een keuze maken tussen een QNAP Turbostation of een Synology Diskstation

Ik wil max 300,00 uitgeven (exclusief HD's) en er hoeven niet meer als 2 schijven in te kunnen.

Welke keuze kan ik het beste maken??En voor welke NAS??

Evt..het Type??

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Merkedesch

Geplaatst: (aangepast)

Je kiest wel gelijk de dure merken eruit.

Zelf was ik wel onder de indruk van de Freecom Silverstore. Die kost 149 euro zonder schijven. En dat is goedkoop.

En dan komt nu jouw echte probleem: op dit moment kost een Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB zo'n 150 euro. En daar heb jij er 2 van nodig.

Meer info : http://nl.hardware.info/reviews/1972/25-nas-apparaten-review

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Beiden zijn goed merken en behoren tot de betere. Uiteraard kun je goedkoper, maar dan ben je ook trager of heb je minder mogelijkheden. Persoonlijk heeft synology mijn voorkeur. Wordt goed ondersteunt met regelmatige updates en erg goede software erop... Ik zou geen "j" type nemen, dat zijn de budget modellen. Minder snelle processor en wat minder geheugen. Een Synology 212 is een erg mooi apparaat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Je kiest wel gelijk de dure merken eruit.

Zelf was ik wel onder de indruk van de Freecom Silverstore. Die kost 149 euro zonder schijven. En dat is goedkoop.

En dan komt nu jouw echte probleem: op dit moment kost een Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB zo'n 150 euro. En daar heb jij er 2 van nodig.

Meer info : http://nl.hardware.i...pparaten-review

Ik heb 2x over wat goedkopere oplossingen geprobeerd helaas beide bevielen niet teveel beperkingen...ik heb nog 2 schijven van 1.5TB liggen daar moet ik me voorlopig maar even mee redden.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen inderdaad voor de wat duurdere oplossing maar dan hoop ik ook de juiste te hebben genomen!!

Inmiddels heeft de reply van Winwiz de keuze makkelijker gemaakt..ik wil namelijk zeker weten dat er ook een goede ondersteuning + updates voor komen..

In Arnhem zit een officieel Certified reseller van Synology lekker dicht bij voor mij.Dus ik heb inmiddels de Synology Diskstation DS212+ besteld.

Bedankt voor de reacties,

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Aha de "+" versie. Die heeft wat extra spierballen. Als je toevallig ook nog een iPhone/iPad hebt: er zijn mooie apps voor om Foto's, Video of Mp3 naar toe te streamen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

Ik had je een PM gestuurd met een link naar een 2e handse met 4TB voor 300 euro... Net te laat denk ik...

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Ik had je een PM gestuurd met een link naar een 2e handse met 4TB voor 300 euro... Net te laat denk ik...

Ik heb de tip nog wel even bekeken thnxs...

Maar ff googelen leverde mij dezelfde (nieuw op voor nog geen 200,00 ex.HD's) Dus de prijs was zeg maar "kunstmatig" hoog met de HD's door de wateroverlast in Tailand

In ieder geval nogmaals bedankt,

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

De prijs van HDD's is gewoon kwestie van vraag en aanbod... Niets kunstmatigs aan... Ik ben zelf op zoek naar een paar hard disks maar het model wat ik zoek is 3x in prijs gestegen. Dus ik wacht maar even...

300 Euro voor die unit, incl. 2x2TB schijven is niet duur dacht ik zo. (200 euro + 19% BTW = 238 euro... Dus 62 euro voor twee 2 TB schijven is gewoon een goede prijs)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast Merkedesch
Geplaatst:

De prijs van HDD's is gewoon kwestie van vraag en aanbod... Niets kunstmatigs aan... Ik ben zelf op zoek naar een paar hard disks maar het model wat ik zoek is 3x in prijs gestegen. Dus ik wacht maar even...

300 Euro voor die unit, incl. 2x2TB schijven is niet duur dacht ik zo. (200 euro + 19% BTW = 238 euro... Dus 62 euro voor twee 2 TB schijven is gewoon een goede prijs)

Ok klopt was een verkeerde omschrijving van mij.....inderdaad is de prijs van de NAS op dit moment relatief goedkoop inclusief HD's...

Ik heb alleen nu een NAS met een wat snellere processor enz....

Gr.Merkedesch

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen