Ga naar inhoud

CH+ & CH+ toets als zaptoets op AB aktiveren bij Vu+Duo (OpenPLI)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik meen me te herinnerendat dit al aan bod is geweest maar vind het niet terug...

Bestaat er een te laden plugin waarmee ik die funktie: CH+ & CH+ toets als zaptoets op AB bij Vu+Duo (OpenPLI) kan aktiveren?

Geplaatst:

Ook ik zou dit graag weten.

Vindt het zappen met < / > nogal onlogisch, t.o.v. andere apparaten die het meestal met v / ^ doen.

Dan zou de Ch. + / - een goede optie zijn.

Geplaatst:

@metoo:

Ik vermoed er gaat iets fout....

Ik heb in PLI-2.1, menu geopend, Applikaties, dan met de cursor de witte balk laten zakken en de groene toets gedrukt, dwnldn plugins.

Ergens vond ik onder extensions: pauli-7.1 en die heb ik geladen.

Nu vind ik in Applikatie browser: Neutrino: Pauli Neutrino Keymap- Is dit de juiste?

Druk ik OK dan vind ik een menu Remote Control Setup; met : Change keymap

KEY_CHANNELUP kies ik switchchannel

KEY_CHANNELDOWN kies ik switchchannel

Druk blauw to activate above user-defined keymap en dan exit.

Nu schijnt de CH+/- niet te werken als zaptoets, doe ik iets verkeerd? Zit ditekt aan begin/einde kanalenlijst. (zwarte lijstpagina)???

Geplaatst:

Probleem opgelost maar klein nevenprobleem...

Het submenuscherm was te klein, en daardoor de funktie van de toetsen niet volledig zichtbaar

Nevenprobleem, hoe kunnen we de menuschermen over beeld verplaatsen en ev groter maken zodat uiterst rechtse funkties leesbaar zijn?

Geplaatst:

Zo doe ik het altijd en werkt 100 %

Ga naar /usr/share/enigma2/

edit de file keymap.xml

ga naar de regel: <map context="InfobarChannelSelection">

Wijzig de 2 key's naar:

<key id="KEY_CHANNELUP" mapto="zapDown" flags="m" />

<key id="KEY_CHANNELDOWN" mapto="zapUp" flags="m" />

Opslaan en herstart Enigma (software reset).

Als je nu op channel + druk gaat ie een zender hoger en op channel - een zender omlaag.

In keymap.xml staan dus alle functies van je afstandsbediening en kun je dus zelf aanpassen.

Maak altijd eerst een kopie (cp keymap.xml keymap.xml.bak) voordat je gaat rommelen. Kun je altijd terug!

Geplaatst:

Ik heb ergens een menu gevonden (OSD in applicaties) en dan kon ik de plaats van de menu regelen...

Zo heb ik ook de verborgen rechterkant kunnen leesbaar maken, en kon ik zien wat ik deed... (Ik kijk nog steeds 3/4 BB doos...)

Nu zoek ik ook nog de Txt leesbaarheid te verbeteren, maar dat wordt een ander topic...
Geplaatst:

Hierbij de nieuwste versie van Pauli Neutrino. Deze is vooral aangepast voor de DM7020HD (v3.2).

Als je de plugin geinstalleerd hebt, moet je via de applicaties de Pauli Neutrino plugin opstarten, dan :

- Change Keymap

- Gele toets (Neutrino Classic bediening)

- OK

- nog eens Change Keymap

- 2 (left/right mapping)

- OK

- exit/exit/exit

- Klaar !

Als je plugin menu niet volledig op het beeld past, heb je een niet-HD skin in gebruik. Met bijvoorbeeld KerniHD1r2 heb je dit probleem niet meer.

M_Z

enigma2-plugin-extensions-pauli_7.4_all.ipk

Geplaatst:

OK probleem zoals ik schreef is al opgelost...

Inderdaad, ik kijk via de scartplug op een 50Hz 4/3 beeldbuis TV...

Wat me nog intresseert is hoe laad ik een plugin, in de Vu+Duo; via een USB stick???

In onze living is geen internet beschikbaar, en in m'n bureel is er internet, maar da ligt ca 30m van de woning... vandaar dat als het via USB stick gaat ik niet de tuner moet gaan versleuren...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...