Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Even een leken vraag, ik wil een ET9000 kopen.

Kan ik met een gerust hart gewoon ergens 1 kopen, of moet je hier ook scherp zijn net als bij Dreambox dat je niet met een clone wordt opgezadeld?

alvast bedankt!

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Van de Xtrend zijn er geen clonen op de markt. Er is voor de xtrend gekozen voor een verbeterde beveiliging zodat het niet na 1a2 jaar al gecloond is.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

• Beheerder
Geplaatst:

Van de Xtrend zijn er geen clonen op de markt. Er is voor de xtrend gekozen voor een verbeterde beveiliging zodat het niet na 1a2 jaar al gecloond is.

Bedoel je die beveiliging waarbij je als je per ongeluk het batterijtje er uit wipt of het batterijtje defect raakt, je box waardeloos wordt?

Dat noem ik geen betere beveiliging, maar een soort van tijdbom.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kijk eens naar de prijs €340 voor een twin hd

Moeite niet om te klonen.....

Geplaatst: (aangepast)

Kijk eens naar de prijs €340 voor een twin hd

Moeite niet om te klonen.....

Das natuurlijk grote onzin, een Dreambox DM600 PVR kost maar 169 euro en die moeite word ook genomen......

Maar dat van die batterij is wel een nadeel, als die na een jaar stuk zou gaan valt dit dan onder de garantie?

En als die leeg is kun je hem dan wel (laten) vervangen?

aangepast door Haroldprins1980
Geplaatst:

Soms moet je Michel een beetje negeren, die is alles wat niet dreambox is aan het afzeiken. Dat batterijtje gaat niet leeg, dat type batterij wordt ook gebruikt in andere producten en als de et9000 kapot zou gaan zou het batterijtje wel het laatste zijn waaraan het aan zou kunnen liggen.

Je kan dus met gerust hart een et9000/ct9100 kopen, ik heb hem zelf ook is een top product voor de prijs wat je ervoor betaalt.

C

• Beheerder
Geplaatst:

...Maar dat van die batterij is wel een nadeel, als die na een jaar stuk zou gaan valt dit dan onder de garantie?

Nee, die kan je niet zomaar laten vervangen. Dat kan hooguit de fabrikant zelf, of heel misschien de importeur, maar ik denk dat die ook alleen het mainboard (incl beveiliging) kan vervangen.

Batterij leeg of defect is box defect en dat is wel degelijk een realistisch scenario. Zeker als hij wat ouder wordt.

Een beveiliging zou wat mij betreft gewoon niet op deze manier mogen werken, want hier wordt potentieel ook gewoon een consument slachtoffer van. Zeker na de garantieperiode.

Soms moet je Michel een beetje negeren, die is alles wat niet dreambox is aan het afzeiken.

Je hebt nu aan ban van een maand. Dat opzettelijk afzeiken van andere leden, moderators of admins is nergens voor nodig.

Ik was tegenover niemand onvriendelijk maar verkondig gewoon mijn mening over een beveiligingsmaatregel, zonder dat daar ook maar iemand persoonlijk op aangevallen wordt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nou als ik het goed gelezen heb kun je de batterij wel (laten) vervangen hoor maar dan moet de decoder stanby staan dan kan die gewoon vervangen worden heb ik gelezen ergens.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Cobus R, kan je dat artikel nog terugvinden? Dat bewuste batterijtje is de belangrijkste reden voor me om juist geen ET9000 te kopen en op andere ontvangers te wachten.

• Beheerder
Geplaatst:

Nou als ik het goed gelezen heb kun je de batterij wel (laten) vervangen hoor maar dan moet de decoder stanby staan dan kan die gewoon vervangen worden heb ik gelezen ergens.

Als je hem gaat vervangen, doe je dat omdat de batterij defect is. Niet omdat je dat leuk vind.

Als de batterij kapot is, heeft vervangen geen zin meer want dan is het kwaad al geschied. ;)

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Das natuurlijk grote onzin, een Dreambox DM600 PVR kost maar 169 euro en die moeite word ook genomen......

Maar dat van die batterij is wel een nadeel, als die na een jaar stuk zou gaan valt dit dan onder de garantie?

Pffffff een DM 600 vergelijken met een ET9000....

Hij wordt nagemaakt omdat er dreambox op staat.....

Geplaatst:

Cobus R, kan je dat artikel nog terugvinden? Dat bewuste batterijtje is de belangrijkste reden voor me om juist geen ET9000 te kopen en op andere ontvangers te wachten.

Om een batterijtje.....

Komop hoelang gaat je batterij in je pc mee......

Als de stroom erop staat......

En voordat hij leeg is is de box antiek,...

En wil je waarschijnlijk alweer een andere.

Het is gewoon een super multmediabox..

Mijn eerste satbox en zeker geen miskoop..

En kijk maar naar dreambox..

Als het mis gaat heb je binnenkort een dure FTA ontvanger...

Als cccam er niet meer op kan of zelfs enigma closed gaat worden....

Geplaatst: (aangepast)

Bedoel je die beveiliging waarbij je als je per ongeluk het batterijtje er uit wipt of het batterijtje defect raakt, je box waardeloos wordt?

Dat noem ik geen betere beveiliging, maar een soort van tijdbom.

Mvg,

Michel

Als ik een hamer perongelijk laat vallen op de printplaat dan is het ook kapot. Beetje onzinnig en tevens zijn ze de laatste jaar vastgelijmd en nu zit er zelfs non removable batterijen in.

Kwa tijdbom is het ook totale onzin. De box is zo ontwikkeld dat het ook na tig jaren blijft werken. Als de batterij ooit leegraakt in de toekomst is het geen probleem. Dat sommige deze punten zonder background informatie uitspraken doen is eigenlijk smaad.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

• Beheerder
Geplaatst:

Zozo, smaad nog wel....

Met de hitteontwikkeling in de ET9000 is het geheel wat mij betreft zeker niet gemaakt om jaren mee te gaan.

We zullen het vast niet eens worden, maar ik blijf het een merkwaardige beveiliging vinden.

Het gaat er om dat een chip zich wist op het moment dat die spanningsloos raakt. Dat is hoe je het ook bekijkt een extra risico dat de boel kapot gaat terwijl de consument daar absoluut niet mee geholpen is. Die beveiliging zit er immers niet voor het beschermen van de consument in, maar voor het beschermen van o.a. jouw handel. Het heeft hoe dan ook voor de consument alleen maar nadelen.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...