Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2 jaar garantie.

Box van €340......

Hitte...

Hij blijft koeler dan mijn htc desire....

MUISSTIL welke Dream is dat......

en natuurlijk goede PLI support

Wat van Dreambox nog maar afwachten is....

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Tja hoe het ook is ik ben super tevreden met deze box ook al heb ik weleens wat gekloot gehad maar dat heb ik altijd zelf op kunnen lossen en ik heb hem nu vanaf Februari en doet wat hij doen moet en geeft gewoon goed beeld ik ben dan ook van mening dat de prijs kwaliteit erg goed is en het support voor wat betref de drivers is ook super.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

- Minimaal 2 jaar garantie is tegenwoordig overal standaard.

- Hij wordt wel degelijk veel te heet. Dat is met goede apparatuur gemeten bij verschillende receivers en daar steekt de ET9000 met kop en schouders in negatieve zin boven uit.

- Hij is muisstil omdat er geen ventilator in zit terwijl hij die wel degelijk echt nodig heeft.

- De DM500HD, DM800SE, DM8000HD en de DM7020HD zijn ook muisstil en worden niet te heet.

- Draai het om zoveel je wilt, maar OpenPli schrijft zelf geen enigma2. Dat doet Dream Multimedia en dat kan Pli ook niet.

Van mij had je niet hoeven vergelijken, maar als je dat toch graag wilt wordt je op je wenken bediend.

Het is voor het geld best een redelijk product, maar je moet er wel een fatsoenlijke afstandsbediening bij tellen en absoluut een ventilator inbouwen. Doe je dat niet wordt hij naar mijn mening geen 3 en misschien zelfs geen 2 jaar oud.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik maak gebruik van een clone dm ab en heb er wel een fan ingebouwd dus alle negatieve dingen heb ik verwijderd. en dan nog is hij niet duur.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Het is voor het geld best een redelijk product, maar je moet er wel een fatsoenlijke afstandsbediening bij tellen en absoluut een ventilator inbouwen. Doe je dat niet wordt hij naar mijn mening geen 3 en misschien zelfs geen 2 jaar oud.

Dus voor de twee jaar om zijn nog even goed opwarmen zodat hij dus de geest geeft en binnen de garantie laten verhelpen. Dan kunnen ze gelijk het batterijtje vervangen en kunnen we weer twee jaar vooruit.

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

- Hij wordt wel degelijk veel te heet. Dat is met goede apparatuur gemeten bij verschillende receivers en daar steekt de ET9000 met kop en schouders in negatieve zin boven uit.

- Hij is muisstil omdat er geen ventilator in zit terwijl hij die wel degelijk echt nodig heeft.

- De DM500HD, DM800SE, DM8000HD en de DM7020HD zijn ook muisstil en worden niet te heet.

- Draai het om zoveel je wilt, maar OpenPli schrijft zelf geen enigma2. Dat doet Dream Multimedia en dat kan Pli ook niet.

Van mij had je niet hoeven vergelijken, maar als je dat toch graag wilt wordt je op je wenken bediend.

Mvg,

Michel

fan kan er in..[ te heet of gewoon heter... ]

Een programmeerbare ab heeft iedereen tegenwoordig............

prijsverschil.!!!!!!

3 jaar et antiek dmm ook........

enigma 2 door dmm klopt, maar blijft cccam ook in dmm of stappen ze daar met e3 vanaf... En dan???

En wat kan ik dan meer met een box van 1000 euri.......???

E wees eerlijk er zijn zeker hardware problemen bij de dmm, die ook niet altijd binnen de garantie vallen......

En wat gaat winnen op termijn closed van dmm, met alle beperkingen..

Of open pli, met alle moois wat ze maken....

En waarom zouden ze enigma moeten uitvinden?????

En zelfs een china box van €100 euri kan concurreren met een dmm...[ als je teminste gewoon tv wilt kijken] met cccam

Je kunt een fan zijn, maar er zijn wegen naar rome...

Geplaatst:

Ik heb zowel een Dreambox DM500HD als een ET9000 staan.

De DM500HD is bij mij veruit favoriet.

Ja, het is een duur ding, maar zo mooi gemaakt.

En een fan in de ET9000 bouwen heb ik gedaan, maar levert alleen ergernissen op.

Geklooi om het ding erin te bouwen op een plek waar deze werkt.

Ik heb besloten de ET9000 gewoon zo te gebruiken en dan hoop ik dat het ding of:

- stuk gaat in de garantie zodat de leverancier het oplost.

- als het daarna gebeurt dan vervang ik wel alle elco's, dat is meestal het eerste wat gaat.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Het gaat er om dat een chip zich wist op het moment dat die spanningsloos raakt. Dat is hoe je het ook bekijkt een extra risico dat de boel kapot gaat terwijl de consument daar absoluut niet mee geholpen is. Die beveiliging zit er immers niet voor het beschermen van de consument in, maar voor het beschermen van o.a. jouw handel. Het heeft hoe dan ook

voor de consument alleen maar nadelen.

Daar ben ik het wel mee eens, dat had ik liever anders gezien en geeft stof tot nadenken........

Dit is EU regelgeving geldend voor alle elektronica/pc apparatuur/hardware

Weet je ook een link naar deze test waar je naar refereert?

Ik heb zelf gelezen(heb geen link onthouden, maar wil best even opnieuw zoeken indien interesse) dat de Dream MM ingenieurs er niet in geslaagd zijn om Enigma 2 te laten draaien met een modern Linux filesystem (etx3 en ext4) en dat ze de dream daarom maar op ext2 hebben laten lopen. Het zou met de clarke-tech ET9000 wel mogelijk zijn om enigma te laten draaien met ext4 zonder al te veel moeite.

Ik weet ook niet(niet op gelet van wanneer het artikel was) of dit oude info is over problemen die inmiddels zijn verholpen of dat dit nog courant is?

Geplaatst:

Mvg,

Michel

Ik ben het niet altijd eens maar als ik kijk qua problemen tussen de ET 9000 en de Dreambox ontvangers is de Dreambox op dit moment inderdaad een stuk beter.

Wat ik jammer vind is dat er niet gesproken word over de echte tegenhanger De VU+.

Van deze ontvanger zijn er qua hardware nog nooit echte problemen geweest.

En toch bestaat deze ontvanger al langere tijd.

Het uitval van de VU+ is lager dan een ½ %.

De DM 800 was frot en er moest veel te veel terug maar met de 800-Se versie is dit sterk verbeterd en is het een hele stabiele ontvanger geworden.

Alleen jammer dat de prijs nog te hoog is

Met de Xtrend ET versie zijn er inderdaad hardware problemen met namen door het warmte probleem.

Waarom er vanuit de importeur nog steeds geen ventilators bijgeleverd kunnen worden desnoods tegen een meerprijs vind ik nog steeds een raadsel.

Dit geeft mogelijk ook aan dat er niet geluisterd word naar de afnemers en/of dat men nog steeds de kop in het zand steekt.

Ik ben het wel met Michel eens dat dit een tikkende tijdbom is en dat er snel passende ventilators geleverd moeten gaan worden.

Zeker als er een harde schijf in word geplaatst.

Geplaatst:

Waar zijn we hier nou eigenlijk mee bezig... ik loop toch ook niet te mopperen over mijn DM-800HD die inmiddels al bijna 4 weken bij Dream in Duitsland ter reparatie staat!!! Oooooh... Dreamboxen gaan dus toch ook stuk :-(

Wel heb ik een tweede Xtrend ET-9000 gekocht. Super apparaat voor een fijne prijs.

Kom op mensen... loop de merken niet af te zeiken en kies wat voor jou goed voelt.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Kom op mensen... loop de merken niet af te zeiken en kies wat voor jou goed voelt.

Barabas slaat de spijker op zijn kop, zo is het gewoon duizend mensen duizend meningen. Iedere box zal zijn eigen nadelen hebben, immers perfectie bestaat niet.

Ik ga de knoop doorhakken en haal mij vanmiddag nog een ET9000 op

Geplaatst:

Prima keus! Draait al bijna een jaar probleemloos hier zonder fan of wat dan ook.

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...