cejean Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Ik heb 2 dreamboxen 800HD staan waarvan blijkt dat bij de ene de voeding minder is dan de andere met draaien van een positioner. Ik draai een rotor Stab 100. Door de voedingen te wisselen heb ik ervaren dat het probleem mee verhuisd. Ik wil een zwaardere 9betere) voeding kopen maar weet niet hoeveel zwaarder ik mag gaan. Standaard is het 12V 3 Amp. Ik heb gekeken en zie wel iets zwaardere voedingen staan van 3.5 Amp, maar is dat voldoende? En zo niet hoe hoog (zwaar) zou ik dan mogen gaan zonder dat mijn ontvanger hier iets van lijd? Deze gezien: Output: DC12V 3.5A Power: 42W Zou deze voldoende zijn of moet ik nog een zwaardere bv 4 A nemen?? * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
Beheerder Michel Geplaatst: 15 november 2011 Beheerder Geplaatst: 15 november 2011 3A zou meer dan genoeg moeten zijn voor een normale diseqc motor. Zoek het probleem liever bij een slechte diseqc motor want vele goedkope exemplaren gebruiken veel meer dan norm toelaat. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Als jij denkt dat een 3 Amp te ligt is, dan kun ook een 4 Amp nemen , de hoogte van de Amp maak voor de ontvanger niks uit, als hij maar DC12 V is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
cejean Geplaatst: 15 november 2011 Auteur Geplaatst: 15 november 2011 3A zou meer dan genoeg moeten zijn voor een normale diseqc motor. Zoek het probleem liever bij een slechte diseqc motor want vele goedkope exemplaren gebruiken veel meer dan norm toelaat. Mvg, Michel Waarom werkt het dan wel goed bij de ene voeding en de andere niet? Kan het niet gewoon een brakke voeding zijn? * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
Beheerder Michel Geplaatst: 15 november 2011 Beheerder Geplaatst: 15 november 2011 Dat kan natuurlijk ook. Heb je wel een originele box? De voedingen bij de clones zijn vaak erg slecht. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
cejean Geplaatst: 15 november 2011 Auteur Geplaatst: 15 november 2011 (aangepast) Dat kan natuurlijk ook. Heb je wel een originele box? De voedingen bij de clones zijn vaak erg slecht. Niks clone! gewoon gekocht bij een satwinkel....die overigens al niet meer bestaat en de garantie termijn is verstreken. Als ik nu voor een paar 10 tjes een betere voeding kan kopen en het is weer goed ben ik tevreden, alleen wat is slim om te kopen. 3.5 of 4 A? 15 november 2011 aangepast door cejean * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
martjeB Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Je ontvanger gaat niet stuk van een te zware voeding. Hoogstens van een verkeerde (te hoge) spanning tgv een verkeerd type voeding. Bij twijfel zou ik gewoon een stapje hoger kiezen, dus 12VDC / 4 Amp. Gtz. Martje B
STEFFIE Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 hello heb een op een_of_andere_veiling_site gekocht van 12 vdc 120watt is 10 ampere amperes doen er niet toe als het minimum aanwezig is mvg stef
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen