Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik met mijn pc hier in belgie bel via skype (ik heb skype account) naar een gsm van vriend in buitenland, vb tenerife ,wordt er bij mij wat van mijn account wat afgetrokken, dat zie ik.

Moet mijn vriend ook betalen via zijn gsm abo?

Normaal als ik met mijn gsm bel naar hem in het buitenland, is het tot aan de grens voor mij en dan voor hem

Nu omgekeerd:

Als ik in het buitenland zit en ik bel met mijn pc via skype naar belgie

wat moet ik betalen: enkel skype vergoeding? ja zeker

wat moet mijn vriens in belgie betalen: niets?

Bedankt voor de uitleg

Geplaatst:

Of je nou met Skype, een normale VOIP provider of de KPN belt, het is altijd precies hetzelfde.

Als jij belt naar een mobiele telefoon betaal jij het gesprek naar een mobiel van een bepaalde provider in dat land. Er kunnen verschillende tarieven zijn voor de diverse providers die er in een land zijn. De bezitter van deze mobiel, betaalt niets als hij op zijn thuisnetwerk ingelogd is. Is de mobiele telefoon ingelogd op een vreemd (buitenlands) netwerk, dan betaalt de ontvanger de kosten voor ontvangst op dat netwerk in het land waar hij is. Hier zijn ook weer uitzonderingen... bepaalde mobiele netwerken rekenen onder bepaalde omstandigheden geen ontvangskosten in andere landen (vb zijn Go-Sim, of Tre).

Het enige verschil met Skype en normale VOIP providers is dat het niet uitmaakt waar jij je bevindt. Of je nu in Zweden, Nederland, Spanje of Zuid Afrika zit, je uitgaande gesprekken naar een bepaalde bestemming zijn altijd even duur. Je hebt uiteraard wel een internetverbinding nodig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...