Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb na het al jaren gewild te hebben, mede vanwege de prijs eindelijk de knoop doorgehakt en mezelf een 32" tv kado gedaan die als computermonitor zal dienen.

Het was moeilijk de knoop door te hakken, het kan altijd beter en mooier maar uiteindelijk heb ik denk ik gekozen voor de goedkoopste oplossing met acceptabele beeldkwaliteit.

Het iis een Samsung UE32D5000 geworden, in huis voor net wat boven de 400 euro.

Smaken verschillen maar ik vind het ding werkelijk buitengewoon lelijk maar ik houd dan ook niet bepaald van die piano lak achtige apparaten.

Doe mij maar een geborsteld aluminium exemplaar, zelfs als tie van plastic is.

Mooiere en betere schermen waren al snel dik 100 euro duurder evenals exemplaren met dvb-s2 tuner.

ofschoon ik beide wel zie/zag zitten zou ik de dvb-s2 tuner in de praqktijk eigenlijk toch niet gebruiken, mogelijk later nog ooit als tie op de slaapkamer staat als dat ooit zou gebeuren.

Echte gamer ben ik ook niet en dus is het ook onzinnig meer te betalen voor een scherm met hogere lag.

Een Philips met zilveren behuizing, wat betere specs en ambilight was een goed alternatief.

Gezien de plaatsing zou ambilight goed van pas komen en betere specs en een fraaier design (vind ik tenminstre) maakten de keuze moeilijk.

Het gegeven dat ik geen ervaring had een dergelijk scherm als monitor te gebruiken voor mijn pc deed me besluiten eerst maar eens te kijken hoe de goedkopere optie me zou bevallen.

Nu na een dikke week durf ik te beweren dat ik wellicht vanwege het design en de ambilight feature wellicht voor de flipsen had kunnen gaan, voor de beeldkwaliteit zou ik dat niet hoeven te doen, die is gewoon prima.

Ik heb niet al te beste ogen en eindelijk kan ik nu op de native resolutie min of meer alles lekker lezen.

Mensen met laserogen zullen mogelijk wat te zeuren hebben maar voor eenieder met slechte ogen is een dergelijke oplossing een waar genoegen.

Had ik voorheen meerdere monitoren in gebruik, ditmaal wil ik optimaal gebruik maken van het lagere stroomverbruik en slechts 1 scherm inzetten.

Ik moet er nog aan wennen maar de gratis virtuele desktoptool DEXPOT lijkt daar een perfecte oplossing voor te zijn, heb in het verleden wel eens gedurende een jaar of zo een andere virtueel desktop programma gebruikt maar Dexpot is toch de overtreffende trap wat dat betreft.

Wat ik mis;

de tv is wel in te stellen dat ie uitgaat maar niet dat ie weer aangaat.

Je kunt wel instellen dat ie niet uitgaat of pas na bijv. 4 uur of zo maar hij gaat niet aan als je de pc uit een standby mode haalt, daar moet je echt effe de tv voor aanzetten.

Op zich niet zo'n punt en wel zo energiebewust natuurlijk en bovendien zit de aanknop amkper 10cm van m'n muis af maar het is toch een extra handeling.

Toch jammer en ietwat vervelend.

Zorgelijk?

Tsja, het is zo'n glossy scherm en nu is de zon zo snel onder dat ik amper last van reflecties heb maar het zou me niet verbazen als ik in het voorjaar daar toch wat aan zal moeten doen.

Volgens de specs zit er een dvi ingang pop maar dat blijkt een hdmi ingang te zijn die een hdmi naar dvi verloop ondersteund.

Oja, tis ook geen 3d scherm, boeit me in het geheel niet dat 3d.

In het vereleden ooit eens een visionmaster 510 gekocht, een 22" crt van destijds 1800 ballen.

Daarmee vergeleken is dit een koopje voor 400 euro, warm aanbevolen.

Zal nog wel eens meten wat ie verbruikt maar ik heb hem vrij donker en zuinig ingesteld en weet eigenlijk wel zeker ruim onder de 50w te zitten.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Het is een mooi bezit. Het blijft echter een TV en is geen computer monitor. Er zit een wezenlijk verschil in de engine (de elektronica aan de binnenkant). Een groot verschil met een "echte monitor" is ook in deze dat je resolutie relatief laag is. Een 30" monitor heeft gewoonlijk een resolutie van 2560*1440, waardoor je meer werkblad hebt. In jouw geval is alles groter en dat is in jouw geval natuurlijk prima in verband met je ogen.

Zorg in ieder geval dat alle "beelverbeteraars" uit staan. Leuk voor TV maar absoluut ongeschikt als monitor.

De 510 ken ik maar al te goed.... en ook het gewicht daarvan ;)

Veel plezier ermee, maar dat zal best wel lukken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bij Samsung heb je een PC ingang. Als je die gebruikt staan volgens mij alle beeldverbeteraars standaard uit. Effe in de handleiding nalezen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

PC ingang is vaak analoog (VGA)... meestal niet zo scherp

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Nee, is gewoon een HDMI ingang die als naam "PC" heeft gekregen. Per bron kan je de instellingen regelen en bij PC staat alles uit.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik wil niet eigenwijs zijn maar:

er_photo_152590_52.jpg

Geplaatst:

Geen punt om alles zelf ff uit te zetten maar ik gebruik dus de hdmi1 ingang die volgen de afbeelding ook dvi ondersteund,

Kabels lopen bij mij onder de vloer en er eentje bijtrekken of omwisselen is helaas niet zo 123 gedaan.

Daarnaast is een goedkope hdmi kabel nog goed bruikbaar maar een analoog signaal met een hd resolutie weergeven op zo'n 5 tot 7,5m van de bron is vragen om problemen.

maar "uit" is het probleem dus niet "aan" is dat wel.

Hmm, nog veel typo's vanwege mijn nieuwe curved keyboard...kwam van een natural af.

You cannot ignore that member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen