Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik heb een Vuduo in gebruik met 1 van de 2 tuners.

Nu heb ik van de een op andere dag, ineens geen signaal meer op de film1 kanalen, tv oranje, en wellicht nog een paar.

Als tweede receiver heb ik een ET5000 waar alles gewoon werkt.

Ik heb kabels van de LNB omgedraaid zodat de vuduo het signaal krijgt dat normaal naar de ET5000 gaat.

Ik heb de kanalenlijst vervangen door een andere.

Ik heb de complete firmware vervangen/opnieuw geladen (blackhole door VTI)

Maar nog steeds uitval op die zenders.

Waar kan dit aan liggen, of is misschien de tuner defect?

Ik hoor graag wat ik misschien nog over het hoofd heb gezien.(diseq switch nog?)

bvd

Dennis

Geplaatst:

Er zijn wat wijzigingen gedaan aan de transponder waar de zenders die jij noemt op worden uitgezonden, even een transponderscan doen met onderstaande gegevens en je hebt weer beeld.

Astra3 (23,5 oost)

12.129 GHz V

SR: 27500

FEC: 2/3

HD

MPEG4

DVB-S2

8PSK

Je ET gaat hier anders mee om. Deze kan automisch de modulatie methode herkennen..

Succes ermee!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:

Beste peter,

Dat is waardevolle informatie.

Ik ga dit vanavond even doen en laat het resultaat even weten.

Bedankt in ieder geval!

Ik vind overigens wel dat er zeer vaak wijzigingen plaatsvinden aan de CD zenders...... :(

Groeten,

Dennis

Geplaatst:

@Dennis,

Voor de zekerheid zou ik alle gegevens van deze frequentie eerst wissen met Dreamset of Dream Box Edit.

Dan dezelfde freq. weer laten zoeken, nu met de nieuwe gegevens, dan loopt alles weer als een trein.

Geplaatst:

Hallo,

ook hier heb ik dat probleem.

Zo ineens filmnet blokkerig beeld.

Alle anders zenders die ik had zijn goed.

Had open pli 2.0 er opstaan, en dacht misschien na een update van de open pli naar 2.1 zal het probleem wel over zijn.

Bovenstaande ook geprobeerd, maar ook zonder succes.

Nu heb ik er op staan:

Heb een VU Duo open Pli 2.1 er opstaan ( van 16-11-2011) en de laatste kanalenlijst van hans 15-11 er opstaan.

iemand een idee waar dat aan zou kunen liggen?

Geplaatst:

Nee op die zenders heb ik geen beeld, was me ook nog niet op gevallen doordat ik geen sportmens ben zet ik die zenders ook nooit op.

Het signaal geeft 49 % aan.

Als ik net5 op heb staan geeft hij 43% SNR aan 95% AGC en 6,3DB hier heb ik gewoon goed beeld.

Bij filmnet geeft hij aan: SNR 48% a 49% AGC 93% DB 7,05 en daar heb ik slecht beeld

Geplaatst:

Voor "Filmnet" heb je sinds een paar dagen meer signaal nodig dan voor Net5, dus dat klopt uitstekend. Het klopt ook dat je ongeveer 7 dB nodig hebt om beeld te krijgen, als 'ie 7,05 aangeeft is dat dus heel erg op het randje. Ik ben bang dat je het dak op zult moeten om je schotel iets beter te richten.

Mijn eigen Vu+ Duo geeft 75% signaal aan.

Test nog even of je beeld hebt op Arte HD en Anixe HD. Dat zijn ook zenders waar je meer signaal voor nodig hebt, maar dan op de Astra1-satelliet. Op die manier kan je uitvinden of je hele schotel verkeerd staat, of dat je alleen naar de kop voor de Astra3 moet kijken.

Geplaatst:

Volgende week wordt er een andere schotel geplaatst en zal hem dan gelijk beter laten uitrichten.

Want dat is dan hier ook het probleem.

Want zo veel signaal van 75 % heb ik niet.

Maar bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik zal volgende week zeggen of mijn probleem is op gelost.

Geplaatst:

Volgende week wordt er een andere schotel geplaatst en zal hem dan gelijk beter laten uitrichten.

Want dat is dan hier ook het probleem.

Want zo veel signaal van 75 % heb ik niet.

Maar bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik zal volgende week zeggen of mijn probleem is op gelost.

toch moet ik enkel kwijt dat de hoogte van het percentage getal NIETS maar dan ook NIETS zegt als je twee verschillende situaties beoordeeld daar het een verhouding weergeeft en geen geijkte meting is!!!

maar beter uitrichten zou kunnen helpen en/of een andere LNB testen, alvorens de hele wok te vervangen.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

Geplaatst:

Ik wilde de "wok" toch al vervangen en dat hadden we gisteren afgesproken dat ze dat volgende week zouden doen.

Nu heb ik een schotel met maar 3 koppen en enkele LNB's.

Ik krijg wavefrontier met 4 lnb's en dan duo, dus geschikt voor de vu + duo.

Maar ik had al eens eeder een probleem met het uitrichten van de scholte dorodat de buurkinderen er eens een bal tegan aan getrapt hadden.

en toen had ik hem iets bij getikt met de hand, dus nooit 100% uitgericht.

maar had eerder altijd gewoon beeld op alle zenders, en ineens 2 dagen geleden zag ik dat ik slecht lokkerig beeld kreeg op de filmnetzenders

Geplaatst:

maar begrijp je welke van de snr of agc belangrijk zijn om te vermelden voor één indikatie?

% snr is het allerbelangrijkste

en mijn stelling is die is bij niemand gelijk - ook niet bij een perfekt uitgerichte schotel - gemeten op een receiver x met coax y en wok z etc.

zelfs twee identieke receivers op de zelfde schotel aangesloten geven onderling verschillende waarden

ja zelfs een twin tuner geeft verschillende waarden

maar ik begrijp nu je voetbal probleem

en wens je veel succes toe met de wavefield

neem deze http://www.sat4all.com/forums/topic/313762-software-voor-satelliet-signaal-meter/page__view__findpost__p__2012456

met je laptop om als aanduiding de wave uit te richten en het komt in orde.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

Geplaatst:

Canal Digitaal heeft transponder 12129 V op Astra 23 oost voorzien van een nieuwe uitzendtechniek: van QPSK naar 8PSK. Ook de FEC is aangepast (van 5/6 naar 2/3).

Zenders van Film 1 (4x), Sport 1 (2x), EredivisieLive 2, Cartoon/TCM, Extreme Sport, TV Oranje.

Gewoon eventjes Astra 23 terug inscannen en probleem is opgelost.

Je kan ook eerst eventjes proberen de transponder met de juiste instellingen opnieuw te scannen.

Bron "De transponder"

Geplaatst: (aangepast)

Tonski, ik ben het met je eens hoor, maar als de ene Vu+ 49% en de andere 75% aangeeft dan is het duidelijk dat er ééntje een veel sterker signaal heeft.

Vergelijk het met een slingeruurwerk: Het is geen atoomklok, maar voor de meeste toepassingen van het gebruik van een klok volstaat het.

aangepast door Zuppelan
Geplaatst:

@peter38 en Togan en de rest

Probleem opgelost dus bedankt iedereen.

Ik heb ook weer wat geleerd :)

Heb alleen nog het "probleem" dat de Picon voor 13th street maar niet wil verschijnen.....

Deze twee staan in de ontvanger:

1_0_1_17B1_C82_3_EB0000_0_0_0.png

1_0_19_17B1_C82_3_EB0000_0_0_0.png

maar dit werkt niet.

Als ik in de settingslijst kijk kloppen de Id's wel, wat gaat er fout?

Dat is het laatste raadsel voor mij :D

Iemand?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...