Moderator wiz Geplaatst: 22 november 2011 Moderator Geplaatst: 22 november 2011 Als je graag met pli werkt (wat ik me wel kan voorstellen) dan kan je natuurlijk ook even tijdelijk de fabrieksimage erin flashen, de fgpa update doen en dan weer pli flashen. Ik meen me te herinneren dat die fgpa plugin wel in het standaard image zit. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Heb ik gedaan, maar geen FPGA Plugin browser.
arrieknarrie Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Geplaatst: 22 november 2011 Heb nu nieuwste Vix erop gezet, hier zit ie wel gewoon die FPGA update in pluginmenu. Gelijk geupgrade, nu weer de nieuwste Openpli erop, vraagt om een nieuwe tuner configuratie,. gedaan en nu loopt ie eindelijk weer naar behoren. Toch wel raar dat die FPGA niet in Openpli zat, had veel hoofdbrekens gescheeld. Alleen wel jammer dat de standaard skin veranderd is nu. Ik geloof dat ik nu eerst eens voor een HD tv ga sparen. VU+Uno/Openpli/Bigbisat/28,2E/23,5E/19,2E/13E/9,0E/4,8E/0,8W/5,0W
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Staat die FPGA dirct zichtbaar in het menu of moet je het via download plugins binnenhalen. Bij mij staat het er nl. niet.
Moderator wiz Geplaatst: 22 november 2011 Moderator Geplaatst: 22 november 2011 Heb ik gedaan, maar geen FPGA Plugin browser. Die moet in de repository zitten van vu, dus gewoon te downloaden zodra je een origineel image hebt geflashed. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Roodkapke Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Je dient de FPGA update te installeren. Ik meende dat je dat vanuit het menu kunt doen onder extensions. Het enige wat niet zal werken zonder deze upgrade is het beeld van de zender zelf. Je kunt hem handmatig ook installeren: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins Daarna chmod 777 en enigma2 even herstarten. daarna de update uitvoeren zoals in bovenstaand screenshot. FPGAUpgrade.zip PLinux member
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Had de box al ingepakt, maar hier ben ik voorlopig blij mee. FPGA Update browser lukt niet bij mij dmv. flashen. Bovenstaand begrijp ik en kan ik uitvoeren tot "Daarna chmod 777 en enigma2 even herstarten." Wat is chmod 777 en hoe te herstarten en enigma2 herstarten? Gr. Ton
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Nog een vraag, moet ik de map FPGAUpgrade in zijn geheel overzetten of eerst uitpakken en de 8 bestandjes afzonderlijk overzetten?
JosFop4Sat Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 (aangepast) Eerst uitpakken, want de box snapt niks van een zip-bestand Oh ja, chmod 777 doe je o.a. met Dreambox Control Centre E2, via FTP en Attr 22 november 2011 aangepast door JosFop4Sat You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
JosFop4Sat Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 (aangepast) Toen ik de Vu box pas had, vloog ik bijna in de gordijnen toen ik deze kreten, onwetend las 22 november 2011 aangepast door JosFop4Sat You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Wanneer ik het zip bestand uitpak krijg ik weer een map FPGA, gaat die erin of moet ik die openen en de 8 bestandjes die het bevat erin zetten? Verder zie ik wel chmod777 bestandje via FTP en bin, maar hoe moet ik dat herstarten. Hoop niet dat ik al te dom overkom. Bedankt alvast , gr. Ton
NF5 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Heb nu in ieder geval een FPGA Upgrade browser, die zichzelf nu aan het upgraden is. Denk dat het allemaal gaat lukken. Iedereen bedankt zover. Gr. Ton
arrieknarrie Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Geplaatst: 23 november 2011 Heb nu in ieder geval een FPGA Upgrade browser, die zichzelf nu aan het upgraden is. Denk dat het allemaal gaat lukken. Iedereen bedankt zover. Gr. Ton Dan gaat het bij jou ook goed komen denk ik zo,. anders effe VIX of VTI erop en dan zie je de FPGA plugin al direct op de 1e pagina van het applicatie menu staan, en dan kun je weer terug(als je nog wilt ) naar Openpli. succes VU+Uno/Openpli/Bigbisat/28,2E/23,5E/19,2E/13E/9,0E/4,8E/0,8W/5,0W
NF5 Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Helaas is het niet goedgegaan. Gisterenavond dacht ik dat ik er was, snel nog een ander skin erin gezet en toen zat de hele boel muurvast, wat ik ook deed, stroomloos maken, flashen, niets hielp. Alleen maar een blauw Openpli beeld met draaiende raderen. Vanmorgen de box teruggebracht, ga nu eerst een paar dagen weg en zie dan wel weer rond 10 dec.
VuMAD Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 Ook ik had problemen na de update. Maar nadat ik de fabrieks firmware er weer ingezet had en toen via de applicaties de FPGA geupdate heb. Kon ik daarna de laatse pli gewoon weer gebruiken. Dus hij werk zoals het moet en kan nu weer gewoon updaten. Groeten VuMAD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen