Gast Merkedesch Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 (aangepast) Goedendag, Ik krijg met geen mogelijkheid mijn NAS via Gigabit verbonden?? Ik gebruik een Cat5e kabel en heb de stekers er al meerdere malen (opnieuw)aangezet mijn kleurschema staat hier onder. • 1: Oranje-Wit • 2: Oranje • 3: Groen-Wit • 4: Blauw • 5: Blauw-Wit • 6: Groen • 7: Bruin-Wit • 8: Bruin Als ik de NAS Synology DS212+ naast de router zet en hem verbind met een oude standaard UTP kabel dan heb ik wel een Gigabit verbinding? Ik heb een oude NAS die ik bij een grootgrutter heb gekocht er even aan gehangen en die geeft wel aan dat er een Gigabit verbinding is?? Dus mij kabel is Ok? De lengte van de CAT5e is 15mtr Iemand een idee???Wat ik over het hoofd zie?? Gr.Merkedesch 18 november 2011 aangepast door Merkedesch
Puch Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Je kleurschema is goed. Zorg ervoor dat alle draadjes perfect recht zijn afgeknipt en dat ze zeker diep genoeg in de RJ45 stekker zitten. Daarna goed dicht nijpen met de krimptang Er bestaan van die geleiders om te gebruiken. Zo kan je de draadjes eerst goed steken voor je ze in de in de stekker stopt iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Merkedesch Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Je kleurschema is goed. Zorg ervoor dat alle draadjes perfect recht zijn afgeknipt en dat ze zeker diep genoeg in de RJ45 stekker zitten. Daarna goed dicht nijpen met de krimptang Er bestaan van die geleiders om te gebruiken. Zo kan je de draadjes eerst goed steken voor je ze in de in de stekker stopt Bedankt voor de info... Foutje die ik gemaakt had was dat ik dacht dat de steker aan de kant van de modem niet goed was... Uiteindelijk viel me net op dat aan de kant van de NAS de steker niet goed KLIK zei...dat dus de andere NAS wel Gigabit werkte was weer eens domme mazzel. Na vervanging van die steker wel ineens een harde KLIK en walla Gigabit.... Dus mijn probleem is opgelost... Gr.Merkedesch
Puch Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Ja, het kan hem in de klik zitten iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen