Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten

Ja daar zijn ze in europa al heel lang mee bezig,dat ben ik met je eens.Maar er blijft te veel macht bij de individuele parlementen van de landen.

Als je het in dit tempo blijft oplossen is de waarde van de euro op het moment dat alle neuzen dezelfde kant op staan net op nul,nul.

Als je geluk hebt dan is er dan aan alle kanten begrip dat er iets moet gebeuren.

De macht die de landen gaan verliezen zal zoals het nu gaat altijd te langzaam gaan.Dus blijven we maar lekker aan modderen met 1 europa en met de euro.

Elk parlementje heeft inspraak,en al die parlementariers hebben een achterban en willen o zo graag weer worden gekozen.Dus een ieder brult in het rond en er gebeurt niets.Nou ja wel iets maar dat gaat veel te langzaam.

Dus mijn idee is........zeg maar dag tegen de euro zoals we die op dit dit moment hebben.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De berichtgeving is nergens objectief volgens mij... luister ik naar het Zweedse journaal hoor ik een duidelijk NEE van Håkan Juholt (S) oppositie... maar ook de regeringspartijen zijn het niet echt eens dat ze mee zouden gaan doen. De steun aan de euro bij de laatste opiniepeilingen (oktober) was 11%. Jaja, de Zweden zijn uiteraard niet gek.

De novembermeting wees uit dat minder dan 10% van de bevolking wil dat Zweden meegaat in de EMU.

Verder wordt er weinig over de euro en de eurolanden gemeld...

Laat ons hopen dat ze geen gemeenschappelijke ficaliteit gaan invoeren... dan is het einde nog niet in zicht.

Nederland zal stukken meer belasting gaan betalen als dit doorgevoerd wordt. Ga alvast maar te zoeken naar huizen buiten het eurogebied... want dan wil je niet meer in NL wonen... het wordt dan wel ontzettend duur. Vergelijk alleen al maar eens wat ze bij onze buren in het zuiden (belgie) aan inkomstenbelasting betalen... En ja, ze zullen niet het allerlaagste belastingtarief overnemen... haha, ze willen nog steeds hun dure reisjes kunnen maken, riante salarissen en vergoedingen opstrijken en bovendien willen ze extra inkomsten genereren.... tel uit je verlies.

 

Maar goed, ik vind het echt prachtig dat er hier zoveel pleidooi voor de ten dode opgeschreven euro geschreven wordt.... merkwaardig, ik dacht dat alleen politici dit soort onzin verkondigden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons hopen dat ze geen gemeenschappelijke ficaliteit gaan invoeren... dan is het einde nog niet in zicht.

Nederland zal stukken meer belasting gaan betalen als dit doorgevoerd wordt. Ga alvast maar te zoeken naar huizen buiten het eurogebied... want dan wil je niet meer in NL wonen

 

zo dom zullen ze niet zijn om de koop kracht de nek om de draaien dan

kunnen ze de curator bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons hopen dat ze geen gemeenschappelijke ficaliteit gaan invoeren... dan is het einde nog niet in zicht.

Nederland zal stukken meer belasting gaan betalen als dit doorgevoerd wordt. Ga alvast maar te zoeken naar huizen buiten het eurogebied... want dan wil je niet meer in NL wonen...

 

Quote :

Vluchten kan niet meer. In de week dat de Euro wellicht gaat sterven is daar pijnlijk nieuws voor de Nederlander. Ons kikkerlandje is namelijk kampioen in hypotheekschulden opbouwen. Au! Met het vingertje wijzen naar andere Europeanen - lees: Grieken - is nu niet meer mogelijk, met een schulden-tot-inkomen-ratio van 249,5% staan Nederlandse huishoudens een straatlengte voor op de rest van Europa.

Unquote

bron : Quote

 

Tja , was alle ellende niet begonnen in the USA met iets gelijkaardigs ( remember Mac en Fannie )

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gewoon geen vertrouwen in dat de huidige leiders het Europese volk gaat helpen. Daarnaast spelen de enorme verschillende tussen diverse landen zo'n enorme rol.

Ik snap gewoon ook niet wat voor besluiten er genomen worden in de EU en ook in NL. Rutte heeft het over "nog meer of langer in Kunduz." Opzich prima, nu is de missie toch al triviaal, maar volgens mij moeten we in NL bezuinigen. Dan is daar toch geen geld voor?! Er gaat 17mld naar het IMF wederom we moeten hier 20+mld bezuinigen de komende jaren! Waar tovert hij al dat geld vandaan? Ons kabinet leent maar en leent maar, maar we gaan zo heel hard op weg om onze AAA-status te verliezen en ook hoge rentes te gaan betalen.

De conclusie is, NL maar ook DLD hebben gewoon de middelen en de capaciteit niet om zo'n beetje Zuid-Europa te gaan redden. Al zouden we het willen, het lukt ons gewoon niet! Dat is toch wat iedereen moet inzien? Of moet je hier een financieel wonder voor zijn?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Laat ons hopen dat ze geen gemeenschappelijke ficaliteit gaan invoeren... dan is het einde nog niet in zicht.

Nederland zal stukken meer belasting gaan betalen als dit doorgevoerd wordt. Ga alvast maar te zoeken naar huizen buiten het eurogebied... want dan wil je niet meer in NL wonen... het wordt dan wel ontzettend duur. Vergelijk alleen al maar eens wat ze bij onze buren in het zuiden (belgie) aan inkomstenbelasting betalen... En ja, ze zullen niet het allerlaagste belastingtarief overnemen... haha, ze willen nog steeds hun dure reisjes kunnen maken, riante salarissen en vergoedingen opstrijken en bovendien willen ze extra inkomsten genereren.... tel uit je verlies.

 

Maar goed, ik vind het echt prachtig dat er hier zoveel pleidooi voor de ten dode opgeschreven euro geschreven wordt.... merkwaardig, ik dacht dat alleen politici dit soort onzin verkondigden.

 

Nog meer belastingdruk? Lachen!

Je moet niet alleen kijken naar de belastingen,maar ook naar 't vrij besteedbaar inkomen.

En maak dan nog es een vergelijking.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

las vandaag op het nieuws dat tig duizende mensen zonder stroom of gas zitten (afgesloten)

dus hier is al armoede ,wanneer krijgen wij ontwikkelings hulp ?

 

deze week ook gelezen miljoenen mensen leven onder de armoede grens.

 

commentaar zal ik maar achterwegen laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

las vandaag op het nieuws dat tig duizende mensen zonder stroom of gas zitten (afgesloten)

dus hier is al armoede ,wanneer krijgen wij ontwikkelings hulp ?

Het is triest dat het gebeurt, maar er zijn vele die zelf verkeerde keuzes hebben gemaakt. (Te duur huis gekocht op 2 volledige inkomens bijvoorbeeld. Of continue meer uitgeven dan dat er binnenkomt omdat ze zo graag ook op vakantie willen 2x per jaar)
deze week ook gelezen miljoenen mensen leven onder de armoede grens.

Nederland telt 16 miljoen mensen (ongeveer) Ongeveer 67% is tussen de 18 en 65 jaar oud, ongeveer Dan houd je er zeg 10.7 mljoen over. Van die 10.7 miljoen zijn er pakweg 3 miljoen die "huisvrouw" o.i.d. zijn, dus geen deelname hebben aan het arbeidsproces (in de vorm van werk uitvoeren voor een salaris) Dan houd je er dus 7.8 miljoen over. De werkloosheid ligt op ongeveer 5.5%, dus zeg 430.000 mensen. Als je nu stelt dat al deze werkloze mensen "in armoede" leven, dan kom ik bij lange na niet bij de "miljoenen mensen" die jij vermeld? Waar haal jij dit getal vandaan?

 

Voor de duidelijkheid, de cijfers komen van https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/nl.html dus niet uit mijn duim....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De berichtgeving is nergens objectief volgens mij... luister ik naar het Zweedse journaal hoor ik een duidelijk NEE van Håkan Juholt (S) oppositie... maar ook de regeringspartijen zijn het niet echt eens dat ze mee zouden gaan doen. De steun aan de euro bij de laatste opiniepeilingen (oktober) was 11%. Jaja, de Zweden zijn uiteraard niet gek.

De novembermeting wees uit dat minder dan 10% van de bevolking wil dat Zweden meegaat in de EMU.

Verder wordt er weinig over de euro en de eurolanden gemeld...

Laat ons hopen dat ze geen gemeenschappelijke fiscaliteit gaan invoeren... dan is het einde nog niet in zicht.

Nederland zal stukken meer belasting gaan betalen als dit doorgevoerd wordt. Ga alvast maar te zoeken naar huizen buiten het eurogebied... want dan wil je niet meer in NL wonen... het wordt dan wel ontzettend duur. Vergelijk alleen al maar eens wat ze bij onze buren in het zuiden (belgie) aan inkomstenbelasting betalen... En ja, ze zullen niet het allerlaagste belastingtarief overnemen... haha, ze willen nog steeds hun dure reisjes kunnen maken, riante salarissen en vergoedingen opstrijken en bovendien willen ze extra inkomsten genereren.... tel uit je verlies.

 

Maar goed, ik vind het echt prachtig dat er hier zoveel pleidooi voor de ten dode opgeschreven euro geschreven wordt.... merkwaardig, ik dacht dat alleen politici dit soort onzin verkondigden.

Leuk natuurlijk om zweden aan te halen maar die heeft geen euro net als engeland en tjechie en hongarije enz.

Het maakt dus weinig uit of je dat verdrag wel of niet tekent in maart.

De 17 landen met de euro maken de dienst uit of dit verdrag doorgang vind of niet.

Deze parlementen staan onder grote druk.

rentedruk,ratingdruk,imf /ecb druk,euroverdwijndruk stockmarktdruk,enz.

IK denk dat het er gewoon komt onder de grote druk.

Eurobonds ik neem aan dat je dat bedoeld met fiscaliteit is natuurlijk een heel slecht idee van domme mensen.

Die korte termijn rust willen brengen in die markt en lange termijn gaan we allemaal eraan door huize hoge rente

Discipline is immers weg voor de piigs nooit doen dus.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar dat bericht over armoede kwam weet ik niet meer zeker ik dacht rtl

 

kwam er in kort op neer een gezin (man + vrouw) dan minder dan 1.400p/m

binnen krijgt heeft armoede

 

Wiki :

Volgens cijfers van Eurostat leefde anno 2008 11% van de Nederlanders onder de armoedegrens. Deze grens is door Eurostat gezet op 60% van het mediaan inkomen per volwassene. Waarmee Nederland, na Tsjechië het laagste aantal heeft in de Europese Unie.[4]

 

Dat was dus in 2008 , de ellende is toen pas begonnen . Benieuwd of er al cijfers voor 2010 of een schatting voor 2011 is .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat leuk nieuws.

 

De president van de Franse centrale bank heeft GB de dampen aangedaan door te verklaren dat hij verwacht dat de kredietstatus van GB eerder omlaag gebracht zal worden dan die van Frankrijk, omdat de economische kerngetallen van GB aanmerkelijk slechter zijn.

 

En GB was zo vreselijk tegen verdere regulering van de banken. Daarom heeft de regering daar nu besloten dat de banken opgesplitst moeten worden in risico-arme takken die ons spaargeld etc. beheren, en in risico-rijke gedeeltes die mogen speculeren. Het kan verkeren nietwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

oei oei oei ik zie zwarte wolken aankomen

 

de eu roept alle landen op om de eurolanden te helpen

 

lees:

http://www.nu.nl/eco...den-helpen.html

 

Wanhoops daad..

Ze weten zelf niet meer wat te doen dan alleen maar de bonussen van de hoge pieten zeker te stellen.Want de ECB verhogen is niet meer dan de banken spekken.

De enige echte goede oplossing om de euro te redden zijn de banken verantwoordelijk te stellen voor hun akties. Bonus als ze het goed doen maar ook het tegenover gestelde als ze het slecht doen. En dan niet met een symbolisch bedrag maar gewoon een vette boete die gelijk ligt aan de hoogte van een goede bonus. En niet alleen de direkteur maar ook de toezichthouders aanpakken.Liefst die zakkenvullers nog harder aanpakken want als een bank ten onder gaat door verkeerde speculaties dan hebben de toezichthouders het te druk gehad met het spekken van hun eigen bankrekening (lees onze belastingscenten). Als wij ons werk niet goed doen dan worden we ontslagen en krijgen we (hopelijk) een minimum uitkering. Zij krijgen dan nog effe een paar miljoen als gouden handdruk. hoezo scheef?

 

En er zijn ook al "redders" die de euro wel willen redden. Rusland en China.

Maar ons wordt niet verteld wat ze ervoor terug willen. Want ze zullen de euro echt niet redden als kerstgedachte.

Als beide landen de euro gaan redden dan is de hele EU een wassen neus. Want de reden voor de EU was om van europa een sterk en vooral onafhankelijk geheel te maken en dat is dan meteen weg.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...