Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten


Een stukje geschiedenis ( Wiki :http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_integratie )

 

De Jaren 50 :

Verder werd in 1957 ook het Europese Parlement opgericht.

Als tegenreactie op de EEG richtte Groot-Brittannië dan de EFTA op in 1959. Dit om hun Gemenebest te beschermen

 

De Jaren 60

In de jaren 60 stagneerde de Europese integratie. Dit kwam voornamelijk door de positie die Charles De Gaulle (de toenmalige premier van Frankrijk) innam binnen de Europese Commissie. Hij was namelijk tegen de toetreding van Groot-Brittannië omdat hij dit zag als een soort Paard van Troje in de Europese integratie.

 

De Jaren 70

In 1973 worden Ierland, Groot-Brittannië (De Gaulle is in 1969 afgetreden als Premier van Frankrijk) en Denemarken lid van de EG.

De Britse soevereiniteitsobsessie zorgt echter voor het ontstaan van het Euroscepsisme

 

De Jaren 80

Margaret Thatcher, die op dat moment premier is van Groot-Brittannië hanteert in de jaren '80 een 'principe du juste retour', dit houdt in dat ze wil dat Groot-Brittannië evenveel terug krijgt van de EG als het eraan bijdraagt. Dit staat lijnrecht tegenover het Europese solidariteitsprincipe.

 

De Jaren 90

Als onderdeel van de poging om alle economieën dichter bij elkaar te krijgen wordt in 1999 de Eurozone ingevoerd. Dit zorgt er voor dat alle landen van de EU (met uitzondering van Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken) eenzelfde munt krijgen, de euro.

 

Conclusie : kan iemand mij een Pro-Europees initiatief van GB tonen ???

 

Voor mijn part had De Gaulle gelijk : de Britten hebben altijd meer naar de andere kant van de Oceaan gekeken ( USA) dan naar het

" vasteland " Europa . Men oogst wat men zaait ...

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

england volkje op zich

wij zijn een groot macht canada en australie valt onder onze vlag

wij hebben de technieken van grote schepen stoommachine tot straal moter uitgevonden

de wereld moet naar GB luisteren

als de euro de naam europe pound zou dragen zag het anders uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stukje geschiedenis ( Wiki :http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_integratie )

 

De Jaren 50 :

Verder werd in 1957 ook het Europese Parlement opgericht.

Als tegenreactie op de EEG richtte Groot-Brittannië dan de EFTA op in 1959. Dit om hun Gemenebest te beschermen

 

De Jaren 60

In de jaren 60 stagneerde de Europese integratie. Dit kwam voornamelijk door de positie die Charles De Gaulle (de toenmalige premier van Frankrijk) innam binnen de Europese Commissie. Hij was namelijk tegen de toetreding van Groot-Brittannië omdat hij dit zag als een soort Paard van Troje in de Europese integratie.

 

De Jaren 70

In 1973 worden Ierland, Groot-Brittannië (De Gaulle is in 1969 afgetreden als Premier van Frankrijk) en Denemarken lid van de EG.

De Britse soevereiniteitsobsessie zorgt echter voor het ontstaan van het Euroscepsisme

 

De Jaren 80

Margaret Thatcher, die op dat moment premier is van Groot-Brittannië hanteert in de jaren '80 een 'principe du juste retour', dit houdt in dat ze wil dat Groot-Brittannië evenveel terug krijgt van de EG als het eraan bijdraagt. Dit staat lijnrecht tegenover het Europese solidariteitsprincipe.

 

De Jaren 90

Als onderdeel van de poging om alle economieën dichter bij elkaar te krijgen wordt in 1999 de Eurozone ingevoerd. Dit zorgt er voor dat alle landen van de EU (met uitzondering van Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken) eenzelfde munt krijgen, de euro.

 

Conclusie : kan iemand mij een Pro-Europees initiatief van GB tonen ???

 

Voor mijn part had De Gaulle gelijk : de Britten hebben altijd meer naar de andere kant van de Oceaan gekeken ( USA) dan naar het

" vasteland " Europa . Men oogst wat men zaait ...

 

De UK en de EU zijn ongelijke waarden. De UK valt zelf zo langzamerhand uit elkaar. De Schotse premier is al uitgevallen tegenover Cameron.

De Kanaaleilanden kiezen meer voor het Europese vaste land, want zij overwegen om de UMC tijd te verlaten en de Europese tijd aan te nemen. Uiteindelijk liggen de eilanden ook dichterbij Frankrijk dan bij de UK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was toch al bekend? Er waren al wel afspraken, maar er werd op vertrouwd dat de landen zich daar vrijwillig aan zouden houden. Dat liep dus fout af, en nu gaan we het centraal controleren en landen aanpakken die zich er niet aan houden.

Het is toch allemaal een groot toneelspel dat hele EU! Wat willen ze dan doen tegen landen die zich niet aan afspraak houden?

Een boete?

Bij landen als Italië en Grieken is immers al geen geld!

Hun stemrecht ontnemen?

Die landen houden zich nu echt wel even koest en doen wel wat Duitsland en Frankrijk hun min of meer dicteert.

Uit de EU / Euro zetten?

Ik heb nu al niet echt de indruk dat ze het lef daarvoor hadden/hebben.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

de markten vinden de nog te nemen besluiten veel te mager

 

in het kort willen ze proberen als een land zich niet gedraagd krijgen ze een boete

het land kan daartegen ook nog in beroep bij het europe gerecht

en de landen moeten ook nog goedkeuring geven.

 

volgens mij zullen de markten geen rust geven tot dat inkomsten (belasting) en uitgaven (begroting)

europees vast gesteld wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hallo zeg, hoe die bindende afspraken vorm gaan krijgen heeft men al besproken en zal in de nieuwe verdragen vastgelegd gaan worden. Dat is immers de uitslag van die laatste conferentie? Wel a.u.b. een beetje proberen bij te houden wat er gebeurd is en nog gaan gebeuren.

Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post. De zaken die ik noem, met een ? erachter, zijn de maatregelen die ze willen treffen. Daaronder heb ik mijn visie op die maatregelen neergekalkt. Wat ik bedoel:

Wat heeft het voor zin om een boete op te leggen aan een land dat al zo diep in de schulden zit. Daarnaast, een land dat al op het matje geroepen wordt vanwege het overtreden van de financiële regels zal wel oppassen qua tegendraads stemmen e.d., tenzij je Duitsland of Frankrijk bent want zij bepalen de regels. Ik vermoed dat als die landen zich in de toekomst weer genoodzaakt zien de regels (voor een korte termijn) links te laten liggen dat dat gedoogd zal worden, vanwege "goede redenen".

 

Ik vind echt dat NL een kostenbatenanalyse moet gaan doen met de in ieder geval de opties:

wat kost het NL als we blijven meedoen aan de €

wat kost het als NL uit de € stapt en meer de koers van de UK gaat.

Wat kunnen we doen om de negatieve gevolgen zo klein mogelijk te maken?

 

Onderzoek het maar gewoon eens! Net wat Geert Wilders wil doen. Zorg er alleen wel voor dat het een realistisch en objectief onderzoek is.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat het nog niet onderzocht is? Iedere grote bank, iedere universiteit, ieder economisch instituut van enige omvang houdt zich met deze materie bezig. De ING heeft er al een paar keer over gerapporteerd. De conclusie was heel duidelijk, afscheid van de Euro is een ramp van ongekende omvang.

 

De grote Geert heeft gelukkig een volledig objectief Engels bureau ingeschakeld om dit te onderzoeken. De baas van die club verklaarde al op voorhand absoluut tegen de Euro te zijn, dus dat zal een onthullend rapport opleveren.

 

Je denkt blijkbaar dat de koers van de UK gebaseerd is op een zorgvuldige afweging van belangen etc. Dat is niet het geval. Dat veto van Cameron was alleen maar bedoeld om zijn anti-Europese achterban blij te maken. Hij claimde hiermee de financiële sector van de City of London te willen beschermen, maar daar vraagt men zich af wat hij dan bereikt denkt te hebben, het is ze in ieder geval volledig onduidelijk. Schotland wil zich afscheiden zoals wellicht bekend, en als dat gebeurd is willen ze daar de Euro invoeren......

 

Voor de rest gaat het helemaal niet goed in de UK, Gierende inflatie en toenemende werkloosheid. Wil je dat ook???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat het nog niet onderzocht is? Iedere grote bank, iedere universiteit, ieder economisch instituut van enige omvang houdt zich met deze materie bezig. De ING heeft er al een paar keer over gerapporteerd. De conclusie was heel duidelijk, afscheid van de Euro is een ramp van ongekende omvang.

 

Inderdaad heeft een ieder dit al onderzocht,en iedere partij is het er over eens dat uittreding een ramp word.

Maar ik heb nog nergens concreet kunnen lezen hoe groot de ramp word als we met dit besluitloze zootje bij elkaar in de euro blijven zitten.

Dan word het niet 1 ramp maar krijg je een hele stapel rampen die elkaar op zullen blijven volgen.En dat kan toch ook aardig op lopen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb nog nergens concreet kunnen lezen hoe groot de ramp word als we met dit besluitloze zootje bij elkaar in de euro blijven zitten.

 

Daar zijn ze druk mee bezig de besluitloze situatie te veranderen

 

let maar op de landen gaan macht verliezen en de eu gaat besluiten

wij hebben zelf de leden van de eu gekozen dus toch democratische besluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...