Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten


Ja en nee, die Euro zal waarschijnlijk wel niet verdwijnen, al vond ik het wel leuk om in 2001 naast Belgische Franken ook guldens in mijn portefeuille te hebben tijdens mijn (school)uitstap naar Amsterdam.

Is ondertussen ook al weer 10,5 jaar geleden.

PS. Toen was er nog rtl4 bij mij, nu is dat al lang verleden tijd, verder doen met digitale kabeltv.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat het reeel gaat worden

 

de duitse overheid heeft de banken opgedragen hun computersystemen bereid te

maken voor de her invoering van de d-mark

Kan je vertellen waar je dit gelezen hebt? (Bron dus? ;) )

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel uit iemand zijn duim komen.

Als er maar een fractie van waar zou zijn dan was er de afgelopen dagen geen kerst op de TV geweest maar was alles over de val van de Euro gegaan.

Degene die het gelekt zou hebben zouden ze aan zijn (kerst)ballen in de hoogste (kerst)boom hebben gehangen.

Iedereen weet dat negatieve sentimenten miljarden kost dus dat laten ze wel uit hun hoofd om wat dan ook bekend te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overheden willen graag kant en klare draaiboeken hebben voor de meest onwaarschijnlijk rampenscenario's. Bijvoorbeeld een zware aardebeving bij de kerncentrale van Borsele. Zo moet je zo'n D-Mark plan ook zien. Het kan dus best bestaan, maar dat betekent niet dat men denkt het uit te gaan voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meer geld drukken is altijd funest.

 

Geld is een vorm van waardepapier wat een hoeveelheid edelmetaal vertegenwoordigt. Een euro is vervanger van een stukje goud. Heeft een land een bepaalde hoeveelheid goud (of een ander duur iets bijv diamanten) dan is dat stukje papier zoveel waard als er goud is.

Maar als er meer waardepapieren (geld) gedrukt wordt dan er goud is dan wordt dat papier dus ook minder waard.

 

Als er meer geld dan goud is dan krijg je een devaluatie en is het geld minder waard.

 

Er spelen wel meer dingen mee maar zo is het wel het makkelijkste uit te leggen waarom geld drukken niet slim is.

Enkele voorbeelden zie je in sommige afrikaanse landen (nigeria bijv). Daar betaal je een brood met miljoenen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je vertellen waar je dit gelezen hebt? (Bron dus? ;) )

 

toch wel verontrustend : bron : " DE Standaard" :

 

De twee niet nader genoemde grootbanken probeerden systemen op poten te zetten om opnieuw transacties te kunnen doen in munten zoals de Italiaanse lire of de Griekse drachme. Volgens de Wall Street Journal, die bronnen dichtbij het dossier citeert, stuitten de banken echter op moeilijkheden in België.

 

Technici van de banken klopten aan bij Swift. Dit bedrijf uit Terhulpen nabij Brussel beheert het netwerk dat gebruikt wordt voor internationale financiële transacties. Beide banken vroegen technische assistentie plus de nodige deviezencodes om hun systemen voor te bereiden op het einde van de euro.

 

Swift weigerde die informatie te geven uit angst dat die de instabiliteit in de eurozone zou aanwakkeren. En het bedrijf staat niet alleen met die houding. Banken en andere bedrijven die zich willen voorbereiden op de val van de euro ondervinden daarbij veel problemen, schrijft de Wall Street Journal.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wordt duidelijik gerefereert aan Italie en Griekenland. Pukje refereert aan Duitsland. Italie en Griekenland zijn de landen met de problemen, Duitsland is het land wat veel steun bied (en niet in de problemen zit). Dus daar is een wezenlijk verschil tussen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer geld drukken is altijd funest.

 

Geld is een vorm van waardepapier wat een hoeveelheid edelmetaal vertegenwoordigt. Een euro is vervanger van een stukje goud. Heeft een land een bepaalde hoeveelheid goud (of een ander duur iets bijv diamanten) dan is dat stukje papier zoveel waard als er goud is.

Maar als er meer waardepapieren (geld) gedrukt wordt dan er goud is dan wordt dat papier dus ook minder waard.

 

Je refereert aan de "gouden standaard". De idee om de waarde van een munt te koppelen aan een zekere hoeveelheid goud is overal ter wereld al tientallen jaren geleden verlaten, en dat is maar goed ook. Colijn heeft de gouden standaard weer ingevoerd voor de tweede wereldoorlog, en heeft daarmee de Nederlandse economie grondig in de vernieling gejaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje... Stel dat de Euro verdwijnt komend jaar. Wat gaat er dan gebeuren? Is mijn spaargeld dan niks meer waard?

Hoe kan ik me hier op voorbereiden? Is het verstandig om m'n spaargeld van de bank te halen of juist op een niet-Europese bank te zetten in een andere valuta?

 

Een huis kopen in NL, en daar dus je spaargeld in stoppen, lijkt me ook niet echt verstandig op dit moment? Tegen de tijd dat de overdracht plaatsvindt, is het gekochte huis alweer minder waard.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de euro weg gaat zie ik het als volgt

 

de euro blijft bestaan maar wordt minder waard ja kan er dus geen olie meer voor kopen

 

olie hebben we nodig dus moet een andere betaling middel komen waar ze wel

vertrouwen in hebben

 

laatste nieuws japan en china maken een munt unie wat helemaal los van de dollar staat

analysten verwachten dat de dollar onder druk komt te staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...