Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten

globalisatie we zetten allemaal in het zelfde bootje

 

de landen hebben te doen/zeggen wat de grote leiders voorschrijven.

 

de nationale regeringen zijn uitvoerende instellingen van de wereld leiders.

 

zal nu wel natieolisten op de tenen trappen maar zo denk ik er over

Link naar reactie
Delen op andere sites


^^

 

Dus als ik jou 1 euro geef geef jij mij er 0.8? Je zou niet misstaan als minister van Financien.

 

Tot nu toe deden deze het min of meer andersom.

 

Klik hier om Uw stem uit te brengen voor Gene 1225!

 

Gene 1225 For President!

 

Gene 1225 is the improved version of Gene 1224!

 

Ik denk dat ik maar eens naar bed toe moet....

 

;)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjattuh :

Ja , maar ik loop ook risico : als de euro afgeschaft zou worden , dan zou -volgens studies die hier al genoemd zijn - ik voor elke euro ook maar een tegenwaarde in Belgische franken krijgen van ca. 0.85 tot 0.80 . Maar misschien verhuis ik dan maar naar Nederland of Duistland ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

USD/CAD/AUD ... Je mag zelf kiezen...

Die Zimbabwaanse dollar wordt al een tijdje niet meer gebruikt... Was ook een "beetje" vreemd om een brood te kopen voor een paar miljard.. ;)

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt toch wel mee te vallen met het verdwijnen van de Euro. Vanaf 1 januari 2014 krijgen we in Nederland het Europese betalingssysteem SEPA (Single Euro Payment Area). Onze huidige banknummers worden dan vervangen door IBAN nummers. Iedereen heeft al een IBAN nummer natuurlijk, maar we gaan het nu ook in het dagelijks verkeer gebruiken. De acceptgiro verdwijnt, en zal wel vervangen worden door elektronische acceptgiro's.

 

Bron: nu.nl , gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan lees je weer dit :

Denemarken heeft zo'n 300 miljoen euro( eigenlijk 2.32 miljard kronen )aan staatspapier verkocht aan investeerders met een looptijd van 3 tot 9 maanden , opvallend :

met een negatieve rente van -0.21 % ( 3 maanden ) en -0.07% op zes maanden . Enkel op 9 maanden was er een positieve rente van 0.03% .

De Denen lenen dus geld , en moeten minder terugbetalen dan ze geleend hebben .

Zullen we dan toch maar Deense kronen kopen ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren konden we met de baas van de Nederlandse bank via de tv weer eens naar de broodjes goud kijken die daar liggen opgebaard..

1 broodje weegt rond de 12 kilo wist de bankbaas te vertellen.En er lagen daar puur wat meer broodjes dan hier bij de plaatselijke bakker.

 

Nu weet ik dat in het verleden de goud voorraad gekoppeld was aan het geld wat in een land in omloop was.Deze voorraad bepaalde de waarde van de munt.

Dit edele streven is echter ook jaren geleden al losgelaten in ruil voor de drukpers.

 

Ik vraag me af wat het nut nog is van die goudberg die onder die bank ligt opgeslagen.Je moet het alleen maar constant dag en nacht bewaken.

 

Met een gedeelte hier van zouden we mi het begrotings tekort al aardig naar beneden kunnen brengen.En als de andere landen ook van die voorraadjes hebben is de Euro ook zo gered en hoeven we ook niet meer te discussieren over terugkeer naar de gulden.Als we het verkopen hoeven we er ook niet meer op te passen en dat brengt op jaarbasis ook weer wat op.

 

Want de geldpers heeft het heft toch allang in handen genomen.We hebben geld maar dat heeft eigenlijk al lang geen waarde meer.Het is wat de gek er voor geeft,dat bepaald nog de waarde.En eindelijk gaan al die beurs geldwolven nu ook in zien dat deze luchtbel wel eens kan gaan knappen.En wat hebben ze dan???Juist....... een zootje oud papier.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , maar als alle landen die met een schuld te kampen hebben hun goud op de markt brengen dan stort de goudprijs naar beneden en dan krijg je weer een probleem : ook de landen met een goede financiele huishouding verliezen dan op de waarde van hun goudvoorraden - en dus op hun financiele reserves ....

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...