Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten

Ik moet eerlijk zijn, ik begrijp dat ganse zootje niet meer...

Japan en USA leiden met ruime voorsprong de landen met de grootste schulden...

Kortom de jappen en amerikanen zitten "met hun gat vol schulden" en ze hebben de sterkste munt???

Nederland "boert" o zó goed, maar zit met een tikkende hypotheek schuldenbom... en oh ja China doet het ook zo goed en zit op een tikkende immobilien tijdbom, en ga zo maar door...

Is dat ganse gedoe geen afspraak met enkelen, wat schuilt hierachter???

De amerikanen met hun plastik geld drukken maar dollarbiljetten alsof het prentjes zijn die in de repen chocolade gestopt worden (Gut in duitsland ano 1946?)

En dan zouden de problemen bij "ons" liggen?

 

Dat is inderdaad een vreemde situatie, het is het verschil tussen de financiële en reële economie. Die zouden eigenlijk sterk aan elkaar verbonden moeten zijn maar dat is helaas niet het geval. Luister maar eens naar Kees de Kort op BNR, die weet het altijd haarfijn en beeldend uit te leggen.

 

Wellink-gelooft-niet-in-goud1.jpg

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja , maar als alle landen die met een schuld te kampen hebben hun goud op de markt brengen dan stort de goudprijs naar beneden en dan krijg je weer een probleem : ook de landen met een goede financiele huishouding verliezen dan op de waarde van hun goudvoorraden - en dus op hun financiele reserves ....

 

Begrijp ik hoor Gene.Maar we moeten ook de eerste zijn en niet wachten tot de andere ook zo slim zijn geworden.Dan hebben wij in ieder geval de hoofdprijs voor ons goud. :D

 

Weet zelf ook dat dit gekkigheid is,maar begrijp niet wat de waarde is als je het in klompjes op een stelling hebt liggen en daar maar laat liggen.Ja voor als het hele financiele systeem in elkaar dondert hebben wij ons goud nog.Maar kunnen we er dan nog wat mee?Waar moeten we het dan voor gaan ruilen?

 

En het zal zeker een nog grotere gekkigheid zijn om deze berg goud in ten gelde te gaan maken voor Euro's of Dollars.We hebben daar een edel metaal liggen wat waarde heeft.Je zal zeker gek zijn als je die gaat weg doen voor geld biljetten.Een biljet van €20 kost om het te laten maken 10 eurocent.De waarde die het biljet krijgt word bepaald door een stel idioten die het besef van waarde al jaren kwijt zijn en alleen maar dollartekens in hun ogen hebben.

 

Maar alle ellende die we nu hebben komt niet door de gulden of de euro.Nee we hebben dit scenario over ons zelf afgeroepen door onze hebzucht en het steeds maar meer willen hebben.En nu die stap terug willen we geen van allen,maar zal onvermijdelijk zijn.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar alle ellende die we nu hebben komt niet door de gulden of de euro.Nee we hebben dit scenario over ons zelf afgeroepen door onze hebzucht en het steeds maar meer willen hebben.En nu die stap terug willen we geen van allen,maar zal onvermijdelijk zijn.

 

De problemen zijn nu net gekomen doordat je jaar in en jaar uit stapjes terug genomen hebt

 

de koopkracht (de moter van de economie) hebben we de nek om gedraaid en nu ligt bijna alles

op de kont.

 

Nu gaan ze de niet werkende bevolking aan de kleren dus de economie geet weer een stapje terug.

 

Is echt een NL probleem hier zeggen we we maken te weinig winst dus moet de prijs naar boven

een ander in steek punt we gaan met de prijs naar onder en krijgen meer omzet.

de tweede manier is op lange termijn natuurlijk beter als de eerste

 

 

en het pensioen door werken tot 67 maar is er wel werk tot je 67 bent ? ik denk het niet dus dan

krijg je geen loon tot 67 maar een uitkering dus ook weer een loons verlagen koopkracht verlaging economie de

nek om draaien

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen zijn nu net gekomen doordat je jaar in en jaar uit stapjes terug genomen hebt

de koopkracht (de moter van de economie) hebben we de nek om gedraaid en nu ligt bijna alles

op de kont.

Is echt een NL probleem hier zeggen we we maken te weinig winst dus moet de prijs naar boven

een ander in steek punt we gaan met de prijs naar onder en krijgen meer omzet.

de tweede manier is op lange termijn natuurlijk beter als de eerste

 

Ohh nu begrijp ik het.De euro crisis en de mondiale problemen heeft NL veroorzaakt.

Dan hebben wij als 1 van de kleinste landjes van deze aardbol toch heel wat op ons geweten.

Dit meen je toch niet?

 

Ik kan wel met je mee gaan dat de diverse overheden hier de grootste prijs op drijvers zijn en nu roepen dat het zo vreselijk is voor de economie dat de consumenten de hand op de knip houden.En inderdaad hoeven we die hand niet meer op die knip te houden.Die knip is toch al een tijdje leeg.

 

De overheid komt geld te kort en haalt het bij de onderdanen vandaan om hun huishoud boekje op orde te krijgen.Helaas komen ook de onderdanen te kort en die kunnen het nergens vandaan halen.Dus de moraal van dit verhaal.De knip is leeg en blijft leeg.

Wel 1 voordeel dat we de hand er niet de hele dag meer op hoeven te houden.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben wij als 1 van de kleinste landjes van deze aardbol toch heel wat op ons geweten.

Dit meen je toch niet?

 

 

Nee niet alleen NL de EU dwingt de landen tot bezuinigen en ze bezuinigen op de koop kracht.

 

In duitsland gaan nu stemmen op om de lonen flink te verhogen om weer koop kracht

te realiseren maar blijkbaar mag duitsland dat niet beslissen en moet brussel accoord gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet alleen NL de EU dwingt de landen tot bezuinigen en ze bezuinigen op de koop kracht.

 

In duitsland gaan nu stemmen op om de lonen flink te verhogen om weer koop kracht

te realiseren maar blijkbaar mag duitsland dat niet beslissen en moet brussel accoord gaan

 

En wat gebeurd er denk je als de lonen flink omhoog gaan???

 

Inderdaad dan gaan de prijzen ook weer flink omhoog omdat de producenten de verhogingen van de lonen gerust wel door bereken in hun prijzen.Dus ook een hogere inflatie die gerust niet in je pensioen word doorberekend hoor.Dus los je hier heel weinig mee op.

Maar weer on topic.

Denk dat de euro het hier alleen maar moeilijker mee krijgt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerde uitgang punt

1.staat uitgaven moeten naar onder natuurlijk niet door ontslag ambtenaren maar politie goedkopere auto's minder luxe gebouwen bouwen enz enz.

2.dan kan de belastingdruk naar onder waardoor geld vrij komt voor de lonen

 

ik weet het is gemakkelijker gezegd dan gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerde uitgang punt

1.staat uitgaven moeten naar onder natuurlijk niet door ontslag ambtenaren maar politie goedkopere auto's minder luxe gebouwen bouwen enz enz.

2.dan kan de belastingdruk naar onder waardoor geld vrij komt voor de lonen

 

ik weet het is gemakkelijker gezegd dan gedaan

 

Maar alle ellende die we nu hebben komt niet door de gulden of de euro.Nee we hebben dit scenario over ons zelf afgeroepen door onze hebzucht en het steeds maar meer willen hebben.En nu die stap terug willen we geen van allen,maar zal onvermijdelijk zijn.

 

Komt dit niet een klein beetje op hetzelfde neer?Jij schrijft wat er aan gedaan moet worden.Ik schreef wat er is gebeurt.

Maar ik ga er verder niet over door.Weet wel ik respecteer je mening maar zoveel zielen zoveel meningen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we alles nou 20% goedkoper maken en de inkomens 20% lager.

Maar dan ook alles.......

 

Dat mechanisme werkt al de euro zakt in de prijs buiten de eu dus

voor de niet eu landen wordt de eu goedkoper dus ook de lonen en

de producten.

 

probleem is de eu moet meer betalen voor de grondstoffen zoals olie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat mechanisme werkt al de euro zakt in de prijs buiten de eu dus

voor de niet eu landen wordt de eu goedkoper dus ook de lonen en

de producten.

 

probleem is de eu moet meer betalen voor de grondstoffen zoals olie

 

Maar de dollar is ook niet echt de stabielste munt eenheid en als deze even hard zakt als de euro dan valt het wel mee.

Alleen de produktie is het probleem. Want minder produktie = minder afzet dus minder olie nodig. Die valt dan ook.

Lastige is dat er dan ook minder geld in de portomonee zit van de burger en er dan ook minder inkomsten voor de staat is.

 

Landen zoals zwitserland hebben een veel groter probleem. Want alles is daar onbetaalbaar geworden door de zwakke euro.

De burgers daar halen hun boodschappen nu over de grens wat voor duitsland weer extra inkomen is.

Zag laatst op tv dat bijv een stukje vlees in duitsland 5 euro kost en dat de zwitsers voor hetzelfde stukje in hun eigen land omgerekend bijna 15 euro betalen.

 

En ze hebben het wel over een "dubbel dip" maar ik denk dat dit een " triple dip" gaat worden en die laatste wordt behoorlijk heftig.

Want china's huizenmarkt begint telkens meer op een gigantische kaartenhuis te lijken.

 

Economie boom in china en geen vertrouwen in de staat dus een complete stad bouwen als oude dag voorziening.

Helaas.. recessie ..

Geen export meer dus ontslagen en huizen die niks meer waard zijn. Dat wordt een heel groot probleem voor de banken die in de gouden chinese droom hebben ge-investeerd. Daar zal de euro nog peanuts bij zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na Denemarken ( zie hoger) nu ook Duitsland :

 

De Duitse schatkist heeft maandag voor het eerst schuld geplaatst tegen een negatieve rente. Dat betekent dat beleggers rente willen betalen om hun geld uit te lenen aan veilige haven Duitsland. Het is voor het eerst dat dit gebeurt.

 

Bron / De Tijd .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...